Evenementen kalender
Welkom & quick start!

Wat ik me nu bedacht... zou dit weer ook invloed kunnen hebben op de whisky

Piet schreef:...los staan van de discussie in Het belang van een whisky vintage in vergelijking tot wijn

macoffringa schreef:De temperatuurschommelingen in Schotse warehouses zijn beperkt en dat is ook een factor van beperkt belang, in tegenstelling tot de warehouses in de VS waar de temperatuurwisselingen extreem kunnen zijn.

KSB66 schreef:Wat ik me nu bedacht... zou dit weer ook invloed kunnen hebben op de whisky
Ja, het is nu sneller op ( of de fles is sneller leeg)

JayDie schreef:macoffringa schreef:De temperatuurschommelingen in Schotse warehouses zijn beperkt en dat is ook een factor van beperkt belang, in tegenstelling tot de warehouses in de VS waar de temperatuurwisselingen extreem kunnen zijn.
Worden de warehouses in Schotland kunstmatig op temperatuur gehouden? Of soms wel en soms niet of helemaal niet? In dat laatste geval zal de temperatuur nu wel dalen dan...

Jock schreef:Je weet wel, water, gerst en gist. Kunstmatig beinvloeding is "not done" behalve een beetje E-150A nu en dan en een chil filtertje hier en daar. Maar zelfs dat laatste raakt uit zwang en wordt door kenners zeer op neer gekeken en meerdere distilleries stoppen ermee.
Maar verwarming? Ik ben en veel distilleries geweest en heb het nooit gezien. Verwarming zorgt voor meer Angels Share en is niet natural.

macoffringa schreef:In de VS is er meer Angels Share dan in Schotland en in India nog veel meer.
In de VS en India zijn de ratio's water/alcohol echter omgekeerd t.o.v. die in Schotland.

KSB66 schreef:via een nieuwsbrief.

Keer terug naar De "Gouden Godendrank" in de volle breedte
Gebruikers op dit forum: Chipeez, henri, Levenswater, Otje, Pellie, whiskysite, Yapi en 6 gasten