Verzenden naar het buitenland

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 1171
Lid geworden op: 11 Nov 2015, 11:47
Contact:

Re: Verzenden naar het buitenland

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 14 Jul 2020, 22:39

Reichenbach schreef:Ze lichtten tegenwoordig bij de douane veel (alle?) postpakketten uit Nederland door.

Dit ten gevolge van onze geweldige ondernemingszin (VOC mentaliteit) Deze omvat onder andere de fabricage en uitgebreide internationale handel in chemische preparaten als methyleendioxymethamfetamine, methamfetamine en doorvoer van cocaïne.


Ik kan je verklappen dat het meeste van het "douane" werk bij de posterijen wordt gedaan door..... De posterijen zelf. Zij scannen veel. Steekproefsgewijs en na scans van de post wordt er het nodige gecontroleerd door de Douane. Maar het is onmogelijk om alles te controleren, daarvoor gaat er teveel met de post mee.
0 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3982
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Verzenden naar het buitenland

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 14 Jul 2020, 23:22

0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

WhiskyGuide
Senior
Senior
Berichten: 100
Lid geworden op: 01 Feb 2020, 00:49

Re: Verzenden naar het buitenland

Ongelezen berichtdoor WhiskyGuide » 15 Jul 2020, 11:45

Reichenbach schreef:Ze lichtten tegenwoordig bij de douane veel (alle?) postpakketten uit Nederland door.

Dit ten gevolge van onze geweldige ondernemingszin (VOC mentaliteit) Deze omvat onder andere de fabricage en uitgebreide internationale handel in chemische preparaten als methyleendioxymethamfetamine, methamfetamine en doorvoer van cocaïne.


bedankt voor je reactie.
Ik las hier op het forum geen problemen met verzendingen naar Belgie dus had verwacht dat dit gewoon goed zou gaan. ik hoop dat het nog goedkomt, ik had het wel verzekerd verstuurd.
0 x

Gebruikersavatar
Kay
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2391
Lid geworden op: 24 Nov 2011, 16:03
Locatie: Eys
Contact:

Re: Verzenden naar het buitenland

Ongelezen berichtdoor Kay » 08 Jan 2021, 16:20

Wat is jullie ervaring met het verzenden met PostNL de laatste maanden? Nadat twee van mijn pakketten naar China als 'rejected at X-Ray' terugkwamen, ben ik overgestapt op DHL (vanuit Nederland of Duitsland) voor verzending van whisky naar het buitenland. DHL Parcel heeft echter de prijzen voor sommige landen zodanig omhoog geschroefd dat dat ook geen serieus alternatief meer is. Bv. 55.50 voor een pakket onder de 2 KG naar VK, t.o.v. 18.50 bij PostNL. Vanuit Duitsland 30 euro, dat gaat dan nog enigszins.
Ik vraag me dan ook af of het wellicht afhankelijk is van het land van bestemming of de kans bestaat dat het niet goed gaat met PostNL, of ik ondanks de ervaring met de pakketten voor China wel met een gerust hart binnen Europa kan versturen.
0 x
Afbeelding

Anton
Senior
Senior
Berichten: 221
Lid geworden op: 31 Jan 2020, 22:58

Re: Verzenden naar het buitenland

Ongelezen berichtdoor Anton » 08 Jan 2021, 20:05

Ikzelf verstuur altijd via packlink.com,zij berekenen dan het tarief voor verschillende diensten. Pakket is dan meestal ook tot 520€ verzekerd EN goedkoper als via dpd ofzo zelf. Ze komen het pakje dan ook bij je thuis/werk ophalen.

Wat betreft de verzekering, ik zou het allemaal maar goed nalezen. Soms moet je het originele factuur hebben, is deze 100€ en heb je uw fles verkocht particulier aan 300€ dan kan je wel eens gekloot zijn.

Zelf heb ik laatst 2 flessen hier op het forum gekocht en het pakketje is nooit aangekomen (of ergens anders). Verkoper heeft de procedure opgestart en alles wordt nu wel terug betaald. Dit hele proces is al bezig van September bezig maar wordt uiteindelijk wel netjes afgehandeld door PostNL (en uiteraard ook door de verkoper!).


Zelf heb ik geen ervaring met het verzenden van duurdere flessen a la 1000€ of 2000€. Ik neem aan dat dit wel wat extra kost?
0 x

Gebruikersavatar
AquaVitae
Senior
Senior
Berichten: 421
Lid geworden op: 05 Mei 2015, 23:32
Locatie: Doetinchem

Re: Verzenden naar het buitenland

Ongelezen berichtdoor AquaVitae » 08 Jan 2021, 21:38

Goede tip van dat paclink. Daar ga ik ook eens naar kijken.

Ik heb een maand of twee geleden een fles €1200 naar Duitsland verzonden. Ik bedacht me pas een dag na het verzenden dat PostNL de verzendrestricties laatst heeft aangescherpt en sterke drank dus niet meer is toegestaan. De fles is gelukkig wel gewoon bij de koper bezorgd.

DHL is inderdaad schreeuwend duur geworden, maar dan weet je wel zeker dat de fles gewoon wordt afgeleverd. De koper betaald de verzendkosten toch.
0 x

whiskybar
Senior
Senior
Berichten: 404
Lid geworden op: 28 Jul 2011, 15:20
Locatie: Achterhoek

Re: Verzenden naar het buitenland

Ongelezen berichtdoor whiskybar » 08 Jan 2021, 22:00

ik verzend al ruim 10 jaar regelmatig naar buitenland , ook naar Hong Kong, China, Taiwan etc. Met Post.nl is dat geen enkel probleem, wel uiteraard de benodigde douane formulieren vooraf invullen voor deze landen. Ik ben nu overgestapt op DPD, die verzenden in europa sneller dan post.nl., bv. vandaag een fles naar Oostenrijk of Duitsland verzenden is morgen bezorgd! En dpd is goedkoper. Extra service is met bijbetaling thuis ophalen, interessant als je meer pakketten gaat versturen.
0 x

Chy
Actief lid
Actief lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 Jun 2018, 10:33
Locatie: Schotland

Re: Verzenden naar het buitenland

Ongelezen berichtdoor Chy » 09 Jan 2021, 00:06

Anton schreef:Ikzelf verstuur altijd via packlink.com,zij berekenen dan het tarief voor verschillende diensten. Pakket is dan meestal ook tot 520€ verzekerd EN goedkoper als via dpd ofzo zelf. Ze komen het pakje dan ook bij je thuis/werk ophalen.

Wat betreft de verzekering, ik zou het allemaal maar goed nalezen. Soms moet je het originele factuur hebben, is deze 100€ en heb je uw fles verkocht particulier aan 300€ dan kan je wel eens gekloot zijn.

Zelf heb ik laatst 2 flessen hier op het forum gekocht en het pakketje is nooit aangekomen (of ergens anders). Verkoper heeft de procedure opgestart en alles wordt nu wel terug betaald. Dit hele proces is al bezig van September bezig maar wordt uiteindelijk wel netjes afgehandeld door PostNL (en uiteraard ook door de verkoper!).


Zelf heb ik geen ervaring met het verzenden van duurdere flessen a la 1000€ of 2000€. Ik neem aan dat dit wel wat extra kost?


op hun website https://support.packlink.com/hc/en-gb/articles/208328585-Prohibited-Items-and-Non-Compensation-Items staat dat het verzenden van alcohol verboden is ?
0 x

Chy
Actief lid
Actief lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 Jun 2018, 10:33
Locatie: Schotland

Re: Verzenden naar het buitenland

Ongelezen berichtdoor Chy » 09 Jan 2021, 00:08

whiskybar schreef:ik verzend al ruim 10 jaar regelmatig naar buitenland , ook naar Hong Kong, China, Taiwan etc. Met Post.nl is dat geen enkel probleem, wel uiteraard de benodigde douane formulieren vooraf invullen voor deze landen. Ik ben nu overgestapt op DPD, die verzenden in europa sneller dan post.nl., bv. vandaag een fles naar Oostenrijk of Duitsland verzenden is morgen bezorgd! En dpd is goedkoper. Extra service is met bijbetaling thuis ophalen, interessant als je meer pakketten gaat versturen.


Verstuur je het als Whisky of Glassware ?
0 x

Anton
Senior
Senior
Berichten: 221
Lid geworden op: 31 Jan 2020, 22:58

Re: Verzenden naar het buitenland

Ongelezen berichtdoor Anton » 09 Jan 2021, 01:46



Eerste dat ik er van lees. Vul altijd gewoon in dat het whisky is. Je krijgt ook gewoon een label van DPD zelf dus ...

Misschien toch maar eens goed informeren. Tot nu toe ook nog geen gebruik moeten maken van de verzekering.
0 x

Perry Veenendaal
Senior
Senior
Berichten: 289
Lid geworden op: 12 Nov 2014, 20:50

Re: Verzenden naar het buitenland

Ongelezen berichtdoor Perry Veenendaal » 09 Jan 2021, 12:03

Tom2 schreef:Hoi Jongens,

Ik zou graag enkele flessen naar de veiling versturen.
Verzenden naar het buitenland inclusief verzekering, hoe doen jullie dit ?
Ik heb in het verleden Post.nl gebruikt met verzekering tot 5500€, en gedacht dat dit de veiligste optie was.
Nu lees ik op de site van post.nl dat het verboden is om flessen te verzenden met een alcoholpercentage van meer dan 24%.
.


Ben ik niet goed uitgeslapen of zo? Ik zie op de site van post.nl https://www.postnl.nl/versturen/pakket-versturen/pakket-buitenland/verzendvoorwaarden/ helemaal niet staan dat het verboden is in het algemeen. Alleen voor bepaalde landen als VS of Canada......volgens mij dus een storm in een glas whisky dit
1 x

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2000
Lid geworden op: 05 Aug 2015, 14:18

Re: Verzenden naar het buitenland

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 09 Jan 2021, 12:26

Kijk maar onder "brandbare vloeistoffen"(doorklikken): https://www.postnl.nl/versturen/pakket- ... orwaarden/
Verbod boven 24% alcohol
1 x

Perry Veenendaal
Senior
Senior
Berichten: 289
Lid geworden op: 12 Nov 2014, 20:50

Re: Verzenden naar het buitenland

Ongelezen berichtdoor Perry Veenendaal » 09 Jan 2021, 13:12

Gezien.....maar het zijn internationale regels. En internationale regels gelden voor iedereen en iedere vervoerder....dat zou dus betekenen dat er niets meer naar het buitenland verstuurd kan worden.....of we moeten water bij de whisky doen... :Cry
1 x

Gebruikersavatar
squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3944
Lid geworden op: 21 Jun 2015, 23:04

Re: Verzenden naar het buitenland

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 09 Jan 2021, 14:52

Dit betreft verzendingen door particulieren. Heeft o.a. bijv. met brandveiligheid te maken, en de daarbij behorende procedures (bijv. voor transport door de lucht). Nogal lullig als, zonder dat je weet, heel je ruim vol ligt met 60% meuk en er breekt een fikkie uit op 12km hoogte; weinig tijd om het juiste te doen. Bij een commerciële zending worden dit soort zaken (alc. % dan wel dangerous goods) verplicht op de pakbon c.q. shipper’s declaration (luchtvaart: NOTOC) vermeldt.
Laatst gewijzigd door squaadgras op 09 Jan 2021, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
2 ∞ & →

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 1171
Lid geworden op: 11 Nov 2015, 11:47
Contact:

Re: Verzenden naar het buitenland

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 09 Jan 2021, 14:55

PostNL scant het en je krijgt het terug (als het het vliegtuig in zou moeten). Paar keer gehad al, gebruik daarom geen PoatNL meer. DHL mag het wel, expliciet toestemming daarvoor gevraagd.
1 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.


Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten