. Is er iemand die ervaringen heeft met een van deze twee typen en mij hierin kan adviseren ? Let wel ik ben in dit geval best bereid, je wordt immers maar 1 keer in je leven 40, meer uit te geven dan normaal, maar de geldboom groeit (helaas) niet tot in de hemel 40 jarige whisky
40 jarige whisky
Aangezien ik van de zomer 40 hoop te worden, denk ik erover om een 40 jarige whisky aan mijn collectie toe te voegen. Het mooiste zou natuurlijk zijn als hij echt nog uit 1971 zou komen ook. Nu kom ik er niet zo heel veel tegen, of ik zoek verkeerd
. Is er iemand die ervaringen heeft met een van deze twee typen en mij hierin kan adviseren ? Let wel ik ben in dit geval best bereid, je wordt immers maar 1 keer in je leven 40, meer uit te geven dan normaal, maar de geldboom groeit (helaas) niet tot in de hemel
.
. Is er iemand die ervaringen heeft met een van deze twee typen en mij hierin kan adviseren ? Let wel ik ben in dit geval best bereid, je wordt immers maar 1 keer in je leven 40, meer uit te geven dan normaal, maar de geldboom groeit (helaas) niet tot in de hemel
0 x
Re: 40 jarige whisky
GJR schreef:Aangezien ik van de zomer 40 hoop te worden, denk ik erover om een 40 jarige whisky aan mijn collectie toe te voegen. Het mooiste zou natuurlijk zijn als hij echt nog uit 1971 zou komen ook. Nu kom ik er niet zo heel veel tegen, of ik zoek verkeerd
Zou natuurlijk kunnen komen dat 2011 nog maar krap 2 weken jong is
Nog even wachten tot de zomer, dan zijn de lente-distillaten vast gebotteld (maar kan even duren voordat hij op de markt is...)
0 x
Als je op het whiskymag-forum op 40yrs zoekt kom je op de volgende lijst:
Aangezien ik eveneens tot het selecte gezelschap dat over een aantal maanden de 40 hoop te bereiken behoor houd ik dit topic even in de gaten.
Auchentoshan 1976 40 Years Old
Dewar Rattray Invergordon 40 Years Old
Duncan Taylor Invergordon 40 Years Old
Glenfarclas 40 Years Old, Millennium Edition
Glenfiddich 40 Years Old
Glenfiddich 40 Years Old, Rare Collection
Gordon & MacPhail Inverleven 1990, 40 Years Old
Single Malts of Scotland Balblair 40 Years Old
The Whisky Exchange Balblair 40 Years Old
Whyte & Mackay Original 40 Years Old
Aangezien ik eveneens tot het selecte gezelschap dat over een aantal maanden de 40 hoop te bereiken behoor houd ik dit topic even in de gaten.
0 x
JayDie schreef:GJR schreef:Aangezien ik van de zomer 40 hoop te worden, denk ik erover om een 40 jarige whisky aan mijn collectie toe te voegen. Het mooiste zou natuurlijk zijn als hij echt nog uit 1971 zou komen ook. Nu kom ik er niet zo heel veel tegen, of ik zoek verkeerd
Een gestookte spirit in 1971 die nu gebotteld wordt is pas 40 als de stookdatum verstreken is! Daarbij komt dat ik afgelopen week las dat ze bij Laphroaig weer in product waren na de kerstvakantie!Wellicht is er zo vroeg in het jaar niet iets gestookt (in 1971) wat nu gebotteld wordt
![]()
Nog even wachten tot de zomer, dan zijn de lente-distillaten vast gebotteld (maar kan even duren voordat hij op de markt is...)
te hebben omschreven, een 40 jarige of een distillaat uit 1971 is wat ik zoek. Je hebt helemaal gelijk dat het nog wat vroeg is voor een combinatie van beide want dat zou natuurlijk het mooiste zijn.
0 x
GJR schreef:denk ik erover om een 40 jarige whisky aan mijn collectie toe te voegen. Het mooiste zou natuurlijk zijn als hij echt nog uit 1971 zou komen ook.
GJR schreef:Blijk ik het toch een beetje verkeerd
te hebben omschreven, een 40 jarige of een distillaat uit 1971 is wat ik zoek.
Neem het me niet kwalijk
Ik zou dan voor een 1971'er gaan ipv een 40yo. Geboortejaar doet me dan meer dan een 40yo die van 'voor m'n tijd' is.
0 x
Fi-Wi schreef:Als je op het whiskymag-forum op 40yrs zoekt kom je op de volgende lijst:Auchentoshan 1976 40 Years Old
Dewar Rattray Invergordon 40 Years Old
Glenfarclas 40 Years Old, Millennium EditionGlenfiddich 40 Years Old
Glenfiddich 40 Years Old, Rare Collection
Gordon & MacPhail Inverleven 1990, 40 Years Old
Single Malts of Scotland Balblair 40 Years Old
The Whisky Exchange Balblair 40 Years Old
Whyte & Mackay Original 40 Years Old
Die Glenfarclas is nu juist eentje die ik al gezien had en over het algemeen goed scoort, maar gezien de prijs (2599 euro) enigzins
Ik hou in ieder geval ook al de site whiskyauction.com in de gaten.
0 x
-
WhiteMonkey
- Top bijdrager

http://www.boschwijnhandel.nl/ heeft ook een lijstje met whisky uit jubileumjaren (oa 25, 30, 40), staat nu nog wel op het jaar 2010 ingesteld..maar dat zal wel veranderen.
0 x
Glenfarclas 1971 Family Cask
Wat te denken van deze
Glenfarclas 1971 Family Cask (70cl, 57,10%)
voor GBP 306 
zie de link http://www.masterofmalt.com/whiskies/gl ... 71-whisky/
Glenfarclas 1971 Family Cask (70cl, 57,10%)
voor GBP 306 zie de link http://www.masterofmalt.com/whiskies/gl ... 71-whisky/
0 x
-
Maltwizzard
- (Whisky)Professional

Gert-Jan...
Ik heb een Speyside Finest ( Glen Farclass) van Dougals Laing OMC Commerative Botteling..
en er is nog een Glenlivet 1971 van Berry Bros& Rudd verkrijgbaar..
Bij de betere slijters..
Suc6
Hans Bol'
Ik heb een Speyside Finest ( Glen Farclass) van Dougals Laing OMC Commerative Botteling..
en er is nog een Glenlivet 1971 van Berry Bros& Rudd verkrijgbaar..
Bij de betere slijters..
Suc6
Hans Bol'
0 x
- WhiskyNotes
- Actief lid

Glenfarclas 40yo
GJR schreef:Die Glenfarclas is nu juist eentje die ik al gezien had en over het algemeen goed scoort, maar gezien de prijs (2599 euro) enigzinsboven budget is.......
De Glenfarclas 40yo die zo goed scoort is deze:
http://www.whiskynotes.be/2010/glenfarc ... years-old/
en dus niet de Millennium edition (€ 2000) in een slankere fles met standaard erbij.
Voor € 245 is de juiste fles te vinden (of € 225 in België). Absoluut een aanrader en ongetwijfeld de beste prijs/kwaliteit van de 40-jarigen die ik ken.
0 x
- Jock
- (Whisky)Professional

Tamnavulin 40 yrs Anniversary Selection 1968
Als je een 40 jaar oude whisky wilt hebben maar niet persé gestookt in jou geboorte jaar dan beveel ik de volgende aan:
Tamnavulin 40 yrs Anniversary Selection 1968 Speyside 40,4%, 0.70L (SMS031).
Het heeft in de mond nuances van Grand Marnier. Heel sinaasappel achtig en complex, met fruit en vanille tonen.
€225 plus/min bij een goede onafhankelijke slijter.
Werkelijk een juweeltje
Tamnavulin 40 yrs Anniversary Selection 1968 Speyside 40,4%, 0.70L (SMS031).
Het heeft in de mond nuances van Grand Marnier. Heel sinaasappel achtig en complex, met fruit en vanille tonen.
€225 plus/min bij een goede onafhankelijke slijter.
Werkelijk een juweeltje
0 x
Bedankt voor de reacties en ben zelf al druk, nou ja meer tussendoor aan het orienteren!
0 x
Longmorn Rare Vintage 1971 Gordon & Macphail
JaJa ik weet het, het duurt nog een paar maanden eer dat ik jarig ben, maar toch al een kado voor mezelf gekocht en wel de Longmorn Rare Vintage 1971 Gordon & Macphail Voornamelijk ook gezien de ervaringen van Sjoerd en Madmaster, naast de fraaie prijs voor een al zo'n oud product. Als het goed is krijg ik hem vrijdag binnen !!
0 x
Grappig. Ik ben ook van 1971 en hoop eind van dit jaar 40 te worden. Kennelijk is dit een mijlpaal daar ik ook iets zoek uit 1971. Ik heb nog tot december de tijd.
Denk ongeveer mezelf te kietelen tot een bedrag van 250 / 275 euro.
Zal de tips in dit topic eens doornemen.
Denk ongeveer mezelf te kietelen tot een bedrag van 250 / 275 euro.
Zal de tips in dit topic eens doornemen.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”