Piet schreef:Yep.
We hadden al wel Gaja Barolo in de lijst van finishings maar dit is dan weer net iets minder specifiek.
Hoewel... als ze meer en meer châteaux en AOC, DOC etc. gaan toevoegen dan ga ik passen want dan is het einde toch zoek

Ik ben het met jou eens Piet. Het wordt teveel zo. Maar bedenk een ding. De shery producenten hebben de laatste deccenia niets gedaan aan marketing en hun image. Als je het woord "sherry" in gezelschap zegt, denkt iedereen aan een oude tante op zondagmiddag. Sherry is zo uit zwang dat de vaten heel moeilijk te krijgen zijn en duur. Het is een natuurlijke zaak dat de whisky industrie richting Barolo, AOC en DOC gaat. Dat laatste DOC is trouwens heel mooi. Dan heb je ook nog Bruichladdich The Italian Collection. Brunelli, Bolgheri, en Sassicaia.
Bruichladdich heeft ook nog en Grenache finish en een nieuwe Piedro Ximenes en een Souterenes. Oh ja en Bruichladdich heeft in New York een expressie uitgebracht: Bruichladdich Kosher Wine Finish. Gefinished in Kosher Wine vaten uit Haifa in Israel. Carmel Wine. Target Marketing noemt men dat. In NYC veel mensen die een kosher keuken hebben en een dram met zo'n finish graag willen hebben. Ik heb eentje gereserveerd bij Bruichladdich een 18 jaar oude Kosher Wine finish. Ik haal het op als ik daar ben eind mei.
Jock