Glenmorangie expressies en bottelingen
Glenmorangie expressies en bottelingen
Glenmorangie Quinta Ruban, de fles loopt op z'n einde... Zijn die andere finishes ( sherry heb ik al gedronken) ook de moeite? Eventueel eens een andere aanschaffen.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Glenmorangie Nectar d'Or en Quinta Ruban
Ik vond die Nectar d'Or heel goed zie link: viewtopic.php?f=82&t=1141&start=0
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
- saintjimmy
- Senior

Glenmorangie Madeira wood, Port wood
Wat ik zelf geen aanrader vind is de Madeira wood, de Port wood vond ik wel gaan.
0 x
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
saintjimmy schreef:Wat ik zelf geen aanrader vind is de Madeira wood, de Port wood vond ik wel gaan.
Ik ken deze niet maar heb wel vaak Madeira gedronken, ook ter plaatse !
Madeira lijkt op Port maar heeft toch wel een vrij uitgesproken maggi geur en smaak (Maggiplant, Lavas, maar ook uit "het" flesje).
Als dat in de dram terug te vinden is kan ik me voorstellen dat het "love it or hate it" is.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Re: Glenmorangie nectar d` or
Ik vind de nectar d` or een geweldige glenmorangie...
Maar volgens mij zijn de mini-setjes (zowel de oude als de nieuwe) nog volop te verkrijgen.
Dus het kan een goede tip zijn deze beide aan te schaffen en dan een keuze te maken.....
Maar volgens mij zijn de mini-setjes (zowel de oude als de nieuwe) nog volop te verkrijgen.
Dus het kan een goede tip zijn deze beide aan te schaffen en dan een keuze te maken.....
0 x
Glenmorangie Madeira finish (15 yrs, 43%)
Iemand bekend met de Glenmorangie Madeira finish (15 yrs, 43%)? En zo ja: hoe vind je die vergeleken met de 'nieuwe' range 10yo, Lasanta, Quita Ruban, Nectar d'Or, etc.?
0 x
-
maltventurer
- (Whisky)Professional

Re: Glenmorangie
Zelf heb ik de Lasanta open staan. Wie te vinden is voor een uitgesproken eik invloed zit goed bij deze. Verder glijdt deze dram als zachte zijde over de tong. Kan ik best wel waarderen, deze kan mij zonder moeite verwarmen als het koud is 

0 x
Glenmorangie Lasanta Sherry Cask
Uit: Wat is de laatste fles aangeschaft of gekregen ?
Gaat het hier niet om de Glenmorangie Lasanta? De verpakkingen zijn onlangs vernieuwd:
bates schreef:Verder stond er ook nog een Fles Glenmorangie sherry cask. In een vorige post sprak ik om eind deze maand een fles Glennmorangie 12 y te kopen en één van de collega forum gebruikers vermelde dat het mogelijk om deze fles zou kunnen gaan. Dit is niet het geval daar de verpakking volledig anders is.
Gaat het hier niet om de Glenmorangie Lasanta? De verpakkingen zijn onlangs vernieuwd:
0 x
Re: Wat is de laatste fles aangeschaft of gekregen ?
Ik denk het niet. De fles die ik vandaag zag zat ik een bruine doos met de vermelding Sherry Cask. De fles die ik wil kopen zit in een oranje doos. Welke Glenmorangie het juist is zal ik weten te zeggen als ik nogmaals langs de winkel ga.
0 x
Glenmorangie Sonnalta PX
bates schreef:Ik denk het niet. De fles die ik vandaag zag zat ik een bruine doos met de vermelding Sherry Cask. De fles die ik wil kopen zit in een oranje doos. Welke Glenmorangie het juist is zal ik weten te zeggen als ik nogmaals langs de winkel ga.
Dan heb je het waarschijnlijk over de Glenmorangie Sonnalta PX:
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Zou het kunnen dat het om een 10yo gaat ivp een 12yo? Ik geen enkele andere 12yo vinden en de 10yo zit in een orangje doos. Ofwel heb je een oude sherry botteling gezien, maar dat zou me wat verbazen.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
johan brugge schreef:Zou het kunnen dat het om een 10yo gaat ivp een 12yo? Ik geen enkele andere 12yo vinden en de 10yo zit in een orangje doos.
"The Original" zit inderdaad in een oranje / gele doos, maar daar staat geen Sherry Cask op
0 x
Zoals eerder aangekaart moet ik jullie het antwoord schuldig blijven tot na 22 november.
Volgende week heb ik een resem late vergaderingen en het weekend zit ik in London.
Maar geduld is een mooie deugd.
Volgende week heb ik een resem late vergaderingen en het weekend zit ik in London.
Maar geduld is een mooie deugd.
0 x
-
MoreBowmore
- Senior

De Quinta Ruban is nog steeds mijn favoriete Glenmorangie ( ook Nectar D'or, Lasanta en Sonnalta PX heb ik gedronken ). De Sonnalta PX beviel me echter ook zeer goed dus die kan ik zeker aanraden.
Zelf ben ik nog niet de nieuwe flessen tegengekomen ( de 12yo versies ) maar ik ben wel benieuwd naar het verschil.
Zelf ben ik nog niet de nieuwe flessen tegengekomen ( de 12yo versies ) maar ik ben wel benieuwd naar het verschil.
0 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”