Graan (grain) en het lege glas

Hier kun je proefnotities plaatsen, een cijfer (score) geven en vergelijken met proefervaringen van anderen. De notities zijn gecategoriseerd naar afkomst. Onderwerpen m.b.t. organoleptische eigenschappen vallen hier ook onder.
Piet
Moderator
Moderator

Graan (grain) en het lege glas

Ongelezen berichtdoor Piet » 31 Mar 2010, 09:43

Als ik een bourbon gedronken heb (maar waarschijnlijk ook met andere grain-whisky) is het later altijd een zeer intens déjà vu.

Als ik na korte of langere tijd aan het glas ruik zit ik zo weer in mijn lagereschool-jaren.
Bij ons in de buurt stond een veevoederfabriek van Koudijs waar we altijd speelden (en behoorlijk wat kattenkwaad uithaalden)

De "veevoederkoeken", wij noemde ze "paardenkoeken" hadden precies die weeë indringende geur die ik in het lege glas terugvind. Vaak hing die geur ook in de lucht omdat de, vooral mais en haver maar ook andere granen, eerst geweekt en verwarmd werden alvorens tot koeken geperst te worden.

Als kind natuurlijk ook nog wel eens zo'n koek geproefd, maar dat was naar ik me herinner geen succes.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

johan
Senior
Senior

Re: Grain en het lege glas

Ongelezen berichtdoor johan » 31 Mar 2010, 12:23

Klinkt behoorlijk nostalgisch :D

De overpeinzingen over een leeg glas bourbon :usa
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Re: Grain en het lege glas

Ongelezen berichtdoor JayDie » 31 Mar 2010, 12:58

Zelfs als het glas leeg is kun je nog genieten van de whisk(e)y! Geweldig!

Een dergelijk iets had ik bij het ruiken van de Amrut. De graan / mout die je dan ruikt, ruikt inderdaad naar een bedrijf hier in de buurt (Hendriks) wat veevoeder maakt 8-)
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Terug naar “Proefnotities, "Tasting notes" en organoleptische onderwerpen”