- The Glenlivet 21 jaar oud Archive 40% - Veel heel rijp fruit en confijt, marmelademunt, vanille en ook de kruidigheid met o.a. munt. Olieachteg en opwekkend met donkere chocolade. Toch wel mijn topper van het stel.
- The Glenlivet Nadurra 53% - Sprong er qua geur uit "zoetig". Sinaasappel, rozijn, (melk) chocolade. Olieachtig en pittig met veel fruit. Mag wel wat water hebben.
- The Glenlivet Alpha jaar oud 50% had ik al eerder geproefd en beschreven en dat werd bevestigd. Kan water hebben maar hoeft niet.
- The Glenlivet 18 jaar oud 40% - Ook weer fruit en bloemen maar hier meer kruidigheid o.a. munt. Iets zoetig, rond en heel zacht.
- The Glenlivet 15 jaar oud, French Oak, 40% - Fruit met o.a kumquat, citrus en ander fruit met wat bloemen en ietsje hout. Wat ronder en zachter dan de 12yo.
- The Glenlivet 12 jaar oud 40% - Vooral citrus en ander fruit met wat bloemen en ietsje hout.
Ik vond de Nadurra, Alpha en 18 jaar oud rond hetzelfde kwaliteits-niveau zitten. Duidelijk met een eigen karakter dus vooral een kwestie van voorkeur en smaak en waar je op het moment trek in hebt.
Vooral over de 21yo Archive was er nog al wat misverstand. Men dacht dat die wel rond de €200 kost en hij werd daarom wat apart gezet. Echter is deze te koop voor minder dan €100 !