The Autumn 2009 release was also matured for 3 years, then finished for 3 months in Oloroso sherry casks. Additionally, there is one refill bourbon cask mixed into the Autumn vatting.
Na verschillende onderwerpen over Kilchoman en video blogs van oa Jock en Ralfy werd ik wel erg nieuwsgierig naar deze (nog maar) 3 jaar oude Single Malt whisky afkomstig van Islay.
Opzich is de prijs van deze fles 'bovengemiddeld' (ca. 55 euro) en wat krijg je nu terug voor dit geld gezien deze whisky nog zo jong is?! Jock was al lovend in z'n vblog, ik werd benieuwd. Ik heb een sample besteld en ben zelf gaan proeven...
GE-WEL-DIG. Dat is het perfecte woord wat past bij deze whisky. Heerlijk! Jock heeft niets teveel gezegd in z'n vblog!
Mijn bevindingen na 1 tasting:
Kleur: Goud
Neus: Heerlijk zoete peat, aarde, snoepspekjes, kruidnagel (?), hete luchtkanon / gas, BBQ, romig
Smaak: Peat, zoetig ala Bowmore, erg licht kruidig (bos), licht romig, bacon, korte droge start
Afdronk: (lange) Peat, bittertje, heidehoning (?), hout, mint ala Pickwick Minty Morocco, licht peperig en een lange, lange afdronk. Echt tientallen minuten. Je blijft die peat smaak houden! Heerlijk!
Score: zeker 90+; en dat voor een 3yo whisky! 55 euro voor 0.70 ltr; opzich een flink bedrag voor de beginnende drinker, maar het is het beslist waard! Ben benieuwd of hij nog beter wordt naarmate hij ouder wordt!