Jim Beam Distillers Series 7yo 45% abv (90 proof)
Jim Beam Distillers Series 7yo 45% abv (90 proof)
He allen,
iemand bekend met deze serie? En dan voornamelijk de tasting notes (en jullie ervaring). Even gauw op Google gekeken en als ik het goed begrijp is dit een soort van verzamelobject: een fles kan een andere afbeelding hebben van een 'oude' Jim Beam distiller?
Nja... daar gaat het me niet om (wel leuk om te weten); ik wil weten wat jullie mening over deze whiskey is mbt de smaak.
Ikzelf heb de Jim Beam Black 8yo staan; Welke zou jij kiezen: de Jim Beam Black 8yo of de Jim Beam Distillers Series 7yo?
iemand bekend met deze serie? En dan voornamelijk de tasting notes (en jullie ervaring). Even gauw op Google gekeken en als ik het goed begrijp is dit een soort van verzamelobject: een fles kan een andere afbeelding hebben van een 'oude' Jim Beam distiller?
Nja... daar gaat het me niet om (wel leuk om te weten); ik wil weten wat jullie mening over deze whiskey is mbt de smaak.
Ikzelf heb de Jim Beam Black 8yo staan; Welke zou jij kiezen: de Jim Beam Black 8yo of de Jim Beam Distillers Series 7yo?
0 x
Re: Jim Beam Distillers Series 7yo 45% abv (90 proof)
De Distiller Series vind ik zelf lekkerder dan de Black label.
Het is eigenlijk een mislukt verzamel object. In australie is die serie van start gegaan maar ze zijn na 2 uitgaves gestopt. Geen animo. Je kunt die nog steeds bestellen in australie. Beam 1
Daarop is in duitsland als eerste die distiller series uitgekomen met alle distillers in 1 keer erop. Klaar. http://www.whiskeyminiatures.nl/WEBSITE/JBLarge025.htm
Ze hebben in australie diverse andere uitvoeringen van Jim Beam. Het is de belangrijkste/grootste markt voor Jim Beam na USA.
Het is eigenlijk een mislukt verzamel object. In australie is die serie van start gegaan maar ze zijn na 2 uitgaves gestopt. Geen animo. Je kunt die nog steeds bestellen in australie. Beam 1
Daarop is in duitsland als eerste die distiller series uitgekomen met alle distillers in 1 keer erop. Klaar. http://www.whiskeyminiatures.nl/WEBSITE/JBLarge025.htm
Ze hebben in australie diverse andere uitvoeringen van Jim Beam. Het is de belangrijkste/grootste markt voor Jim Beam na USA.
0 x
Thanks Bas voor jouw mening als Bourbon expert op dit forum 

0 x
Het is goed bedoeld maar ben geen expert, ook geen conoisseur.
Drink het en waardeer het alleen wat meer dan een ander.
0 x
KSB66 schreef:Het is goed bedoeld maar ben geen expert, ook geen conoisseur.
Ook goed
0 x
Ik heb vandaag bij de Gall hier een Jim Beam Distillers Series gehaald, met Frederick Booker Noe III op de fles (een van de in de serie), voor maar EUR 18,-! (Gaat uit het assortiment, dus korting).
Ik zal later ook m'n stem uitbrengen welke ik 'beter' vind.
Ik zal later ook m'n stem uitbrengen welke ik 'beter' vind.
0 x
Ik ken ze nog geen van beiden.. er moet wat te wensen blijven 
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Gisteravond eindelijk tijd gevonden om ze even snel (
) naast elkaar te zetten.
Begonnen met de Distillers Series. Deze vond ik uiteindelijk beter dan de Black Label. Waarom? Nou, de DS is naar mijn idee aromatischer, meer fruitig, kersen, pruimen en wat helemaal mooi was... na het nemen van een slok krijg je een gevoel van knetterdip in je mond! Geweldig
De afdronk blijft ook redelijk lang met de typische bourbon smaak en cacao (pure chocolade). Ondanks dat de DS een hoger abv heeft dan de BL - 45% vs. 43% - is de DS zachter en fruitiger op de afdronk. Bij de BL krijg je echt een peperblast; dat heeft de DS niet.
Al-met-al... zoals ik schreef was dit een snelle tasting. Later zal ik ze nog eens goed vergelijken en evt. een tasting note aanmaken! Wat mij betreft: Jim Beam Distillers Series 7yo 45% is voor nu de winnaar!
) naast elkaar te zetten.Begonnen met de Distillers Series. Deze vond ik uiteindelijk beter dan de Black Label. Waarom? Nou, de DS is naar mijn idee aromatischer, meer fruitig, kersen, pruimen en wat helemaal mooi was... na het nemen van een slok krijg je een gevoel van knetterdip in je mond! Geweldig
De afdronk blijft ook redelijk lang met de typische bourbon smaak en cacao (pure chocolade). Ondanks dat de DS een hoger abv heeft dan de BL - 45% vs. 43% - is de DS zachter en fruitiger op de afdronk. Bij de BL krijg je echt een peperblast; dat heeft de DS niet.
Al-met-al... zoals ik schreef was dit een snelle tasting. Later zal ik ze nog eens goed vergelijken en evt. een tasting note aanmaken! Wat mij betreft: Jim Beam Distillers Series 7yo 45% is voor nu de winnaar!
0 x
Piet schreef:Ik ken ze nog geen van beiden.. er moet wat te wensen blijven
Nu wel dus.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Ik heb nog geen van beiden gehad. Ik mag toch aannemen dat er een verschil bestaat tussen deJB Black Label 6yo en de 8yo. Die eerste heb ik gedronken en voor mij, als absolute fan van het basisproduct (white label dus), vond ik die black label niet echt afsteken. Maar die 7yo zal ik mij toch eens moeten aanschaffen.
0 x
KSB66 schreef: In australie is die serie van start gegaan maar ze zijn na 2 uitgaves gestopt.
En toch zijn er inmiddels een 3e en een 4e uitgekomen.
0 x
Ik probeerde hen en beiden waren gemiddeld! Er is veel beter whisky beschikbaar! (Sorry voor de slechte taal)
0 x
Ik heb gezegd aan mijn vrienden over en ze aan mij was om deze pagina te bezoeken spammerdespam
Laatst gewijzigd door Matti op 19 Mar 2014, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: spammer
Reden: spammer
0 x
Terug naar “Noord Amerikaanse Whiskey en Whisky”