Piet schreef:Kay schreef:We doen toch allemaal een 'educated guess', helemaal zeker weet je het toch nooit.
Helemaal zeker zou inderdaad wel héél veel gevraagd (en gewaagd) zijn![]()
Maar ik denk (en hoop ... of eigenlijk weet ik dat wel) dat hetgeen we hier doen toch echt is:
.. proeven, benoemen, typeren, classificeren, determineren, selecteren, elimineren, en concluderen PLUS guess == 'educated guess'
Waarbij het "raden" en concluderen een intens (al dan niet met fysieke vergelijking) en iteratief proces is alvorens tot een uitspraak te komen.
Anders zou het ook absoluut niet mogelijk zijn om op twee of zelfs drie uit zes uit te komen zoals turfsmurf dat deed in VBT-2 (?)
En natuurlijk hoe minder kennis en ervaring aanwezig is hoe hoger het guess-gehalte
Juist ja...
Ik vond de sample erg op Coal Ila 12 lijken, alleen unpeated... Dus ik was er snel uit.
Ga ik iets verder... Ik vond 'm niet zo olieachtig als de Campbeltowns die ik tot nog toe heb geproefd. Wel voller van smaak dan de Highland Park 12. Daarom denk ik toch aan een Islay.
De afdronk maakt me wel aan het twijfelen. Die was niet indrukwekkend, alles bleef een beetje hangen maar er kwam geen klapper. Dat zou richting een blend kunnen wijzen. Zeker toen ik dat stukje hierboven las over die Hybrid, dat zou een mooie optie zijn.
Verder rijkt mijn kennis nog niet