HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-3: Voorbereiding

De derde "blinde" forum-proeverij.
Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-3: Voorbereiding

Ongelezen berichtdoor Matti » 07 Mar 2013, 23:38

Ik laat er op de kop heet water in staan, spoel dan met heet en vervolgens koud en aan de lucht laten drogen. Dat werkt goed genoeg voor mij (soms met peated nog een keer herhalen).
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-3: Voorbereiding

Ongelezen berichtdoor Piet » 08 Mar 2013, 09:22

Een van de selectie criteria voor deze flesjes was dat ze makkelijk en veelvuldig te hergebruiken zouden zijn.
Er zijn hier heel wat "sample swappers" en "sampelaars" en de flesjes zijn niet echt goedkoop.

Ik laat ook in de dop altijd een nachtje (niet té) heet water staan.
En inderdaad soms zelfs nog een keer spoelen en zo laten drogen.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
ikpatje
Actief lid
Actief lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 24 Mei 2011, 22:31
Locatie: (G)Limburg

Re: HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-3: Voorbereiding

Ongelezen berichtdoor ikpatje » 08 Mar 2013, 14:36

Kwam zo in mij op , het toestelletje waar mama's hun babyflesjes mee poetsen zou misschien ideaal zijn ?
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6756
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-3: Voorbereiding

Ongelezen berichtdoor JayDie » 22 Mar 2013, 09:03

Bron
Piet schreef:
Soundwave schreef:Mijn plan was ook om sample-3 te gaan drinken, maar ik krijg hem met geen mogelijkheid open :(

:P

Echt met de hand dichtgedraaid hoor :?
Heb je niet ergens een notenkraker liggen ?

Anders wordt het de waterpomptang ! En niet te hard knijpen graag 8-)
Of een stanley mes. Alle standaard 28 mm schroefdoppen (Cola of Spa b.v.) passen er op (pas op voor je vingers!).

Waterpomptang is veilig, gezien je hem niet 'dicht' kan knijpen.

Gebruik anders een handdoek oid; een doekje wat niet zo glad is. Die siliconen / rubberen doekjes / lapjes zijn ook handig. Zijn ca. 12cm x 12cm.
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6756
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-3: Voorbereiding

Ongelezen berichtdoor JayDie » 22 Mar 2013, 09:05

ikpatje schreef:Kwam zo in mij op , het toestelletje waar mama's hun babyflesjes mee poetsen zou misschien ideaal zijn ?

He, papa's doen dat ook wel eens hoor! :bigsmile

Jij bedoelt een Magnetron Sterilisator Wordt wel heet hoor! Moeten je dopjes wel tegen kunnen. Heb er ooit een hard-plastic cupje in gedaan (maatbekertje, handig voor afmeten melk voor babies), maar die was toch mooi vervormd...
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-3: Voorbereiding

Ongelezen berichtdoor Piet » 22 Mar 2013, 09:47

Over dit probleempje (±14 feb) met de verpakking en verzending van flesjes door de leverancier Plaza 33: viewtopic.php?f=640&t=3511&start=90#p41644 met de onbevredigende afloop hier viewtopic.php?f=640&t=3511#p42784 , dus niet eens meer een reactie op mijn vraag of het de volgende keer anders kan, ben ik op zoek gegaan naar een andere leverancier van sample-flesjes.

En verbazing al om. Net zoals bleek dat het magazijn van Tope verpakkingen in Lelystad zit. Zo zit Dijkstra verenigde, wellicht de grootste in zijn soort, ook in Lelystad. Wel even moeten zoeken want op het Internet zijn ze goed verdekt opgesteld.

Lastig met deze "grote jongens" is wel dat ze uitgaan van veel, héél veel. Dopjes per 3000 (triseal inlage: de minimale afname is 1 doos a 3000 stuks) of flesjes Per pallet a 7.920 stuks. En b.v. minimum order van €150, administratiekosten €15, verzenden €25 en dat soort zaken... Maar zo te zien is daar, zeker met afhalen wel een mouw aan te passen :dancing ...wordt vervolgd...
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
Levenswater
Actief lid
Actief lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 26 Feb 2012, 22:49
Locatie: Waar eerst de Zuyderzee was
Contact:

Re: HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-3: Voorbereiding

Ongelezen berichtdoor Levenswater » 22 Mar 2013, 14:30

Piet schreef:Over dit probleempje (±14 feb) met de verpakking en verzending van flesjes door de leverancier Plaza 33: viewtopic.php?f=640&t=3511&start=90#p41644 met de onbevredigende afloop hier viewtopic.php?f=640&t=3511#p42784 , dus niet eens meer een reactie op mijn vraag of het de volgende keer anders kan, ben ik op zoek gegaan naar een andere leverancier van sample-flesjes.

En verbazing al om. Net zoals bleek dat het magazijn van Tope verpakkingen in Lelystad zit. Zo zit Dijkstra verenigde, wellicht de grootste in zijn soort, ook in Lelystad. Wel even moeten zoeken want op het Internet zijn ze goed verdekt opgesteld.

Lastig met deze "grote jongens" is wel dat ze uitgaan van veel, héél veel. Dopjes per 3000 (triseal inlage: de minimale afname is 1 doos a 3000 stuks) of flesjes Per pallet a 7.920 stuks. En b.v. minimum order van €150, administratiekosten €15, verzenden €25 en dat soort zaken... Maar zo te zien is daar, zeker met afhalen wel een mouw aan te passen :dancing ...wordt vervolgd...


Je zou ook eens kunnen kijken bij andere laboratorium benodigdheden-leveranciers. Dijkstra is 1 van de duurdere spelers op de markt (ik deed vroeger inkoop voor mijn lab). Er zijn ook andere, bijvoorbeeld https://nl.vwr.com/app/Home

Ik wil thuis wel ff in mijn geheugen/kaartenbak kijken of ik nog andere suggesties heb. Doe al een aantal jaren geen inkoop meer, dus die kennis is wat verwaterd.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-3: Voorbereiding

Ongelezen berichtdoor Piet » 22 Mar 2013, 14:36

Levenswater schreef:Je zou ook eens kunnen kijken bij andere laboratorium benodigdheden-leveranciers. Dijkstra is 1 van de duurdere spelers op de markt (ik deed vroeger inkoop voor mijn lab). Er zijn ook andere, bijvoorbeeld https://nl.vwr.com/app/Home

Ik wil thuis wel ff in mijn geheugen/kaartenbak kijken of ik nog andere suggesties heb. Doe al een aantal jaren geen inkoop meer, dus die kennis is wat verwaterd.

Wat de flesjes betreft, moet ik wel wat meer bestellen i.v.m. minimum orderbedrag, maar zijn ze bij Dijkstra al goedkoper dan wat ik had en verder heb kunnen vinden, en waar ik als particulier (en voor relatief kleine aantallen) terecht kan ;)
Maar Ik ben er in voor hoor. Als je er meer weet in eerste instantie dan graag per PB of eMail.

VWR zal ik eens gaan bekijken..... (altijd een tijdrovende bezigheid). EDIT: Deze hebben de flesjes niet!
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1657
Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 22 Mar 2013, 15:27

Piet schreef:
Soundwave schreef:Mijn plan was ook om sample-3 te gaan drinken, maar ik krijg hem met geen mogelijkheid open :(

:P

Echt met de hand dichtgedraaid hoor :?
Heb je niet ergens een notenkraker liggen ?

Anders wordt het de waterpomptang ! En niet te hard knijpen graag 8-)
Of een stanley mes. Alle standaard 28 mm schroefdoppen (Cola of Spa b.v.) passen er op (pas op voor je vingers!).


Uiteindelijk met een tang wel gelukt ja. Tijdens het proberen met de tang vloog die nog uit mijn handen, maar viel gelukkig niet kapot. Kwam wel echt een sissend geluid uit toen die eenmaal open ging haha.
0 x

Gebruikersavatar
Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1657
Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 22 Mar 2013, 15:27

Piet schreef:
Soundwave schreef:Mijn plan was ook om sample-3 te gaan drinken, maar ik krijg hem met geen mogelijkheid open :(

:P

Echt met de hand dichtgedraaid hoor :?
Heb je niet ergens een notenkraker liggen ?

Anders wordt het de waterpomptang ! En niet te hard knijpen graag 8-)
Of een stanley mes. Alle standaard 28 mm schroefdoppen (Cola of Spa b.v.) passen er op (pas op voor je vingers!).


Uiteindelijk met een tang wel gelukt ja. Tijdens het proberen met de tang vloog die nog uit mijn handen, maar viel gelukkig niet kapot. Kwam wel echt een sissend geluid uit toen die eenmaal open ging haha.
0 x

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?

Ongelezen berichtdoor Piet » 22 Mar 2013, 15:30

Soundwave schreef:Uiteindelijk met een tang wel gelukt ja. Tijdens het proberen met de tang vloog die nog uit mijn handen, maar viel gelukkig niet kapot. Kwam wel echt een sissend geluid uit toen die eenmaal open ging haha.

(Na)Gisting op fles :P :bottomsup
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.


Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-3”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten