Waarom een apart vrouwenhoekje?

Een eigen plek voor Whisky-verenigingen, -societies, -clubs, -genootschappen, -kringen, -collectieven, -vriendengroepen etc.
Gebruikersavatar
Banzai
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1136
Lid geworden op: 27 Apr 2013, 22:00
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contact:

Re: Waarom een apart vrouwenhoekje?

Ongelezen berichtdoor Banzai » 21 Jan 2014, 09:29

Pellie schreef:
Banzai schreef:Ik wil er niet tussenkomen maar ik wil eigenlijk een apart hoekje voor whiskydrinkende, homosexuele boskabouters. Kan dat?



Heb je maar klein hoekje nodig zeker?? :lol:


Haha, lolz :lol:
0 x
Malt Monkeys Whiskyclub Leuven
Afbeelding


Afbeelding

Ruval
Senior
Senior
Berichten: 347
Lid geworden op: 11 Dec 2009, 12:30

Re: Waarom een apart vrouwenhoekje?

Ongelezen berichtdoor Ruval » 21 Jan 2014, 12:24

Uit de thread blijkt in elk geval dat het een zeer controversieel onderwerp is.

Buiten het feit dat ik een vrouwenhoekje op zich geen probleem zou vinden, snap ik de achtergrond
totaal niet. We praten hier over een gezamenlijke hobby. Een hobby waar achtergrond (geslacht,
religie, ethnische afkomst en verzin er nog maar een paar...) absoluut niet een verschil zou mogen
maken. Ik kan me niet voorstellen dat vrouwen zich op dit forum (waarvan ik toch wel mag zeggen
dat de posts meer dan gemiddeld "moderated" worden) op enige wijze bedreigd, geïntimideerd
o.i.d. voelen.

Ook als experiment denk ik dat je het doel van dit forum (verbinden in een gezamenlijke hobby)
compleet uit het oog verliest.

Het experiment is in elk geval een bron van een aantal zeer vermakelijke grappen, maar al met
al denk ik dat dit een stap terug is in een hele foute richting!
0 x

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: Waarom een apart vrouwenhoekje?

Ongelezen berichtdoor Piet » 21 Jan 2014, 14:36

Omdat het grootste pijnpunt schijnt te zijn "s.v.p. geen mannen hier, meelezen mag" is dit punt ingetrokken.
Nu maar afwachten of er nog een vrouw durft te posten daar.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
laddie teun
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 703
Lid geworden op: 10 Sep 2009, 11:19

Re: Waarom een apart vrouwenhoekje?

Ongelezen berichtdoor laddie teun » 21 Jan 2014, 14:59

Hoi Piet,

Dank voor je korte reactie. Als ik het goed begrijp is er nu dus een apart vrouwenhoekje, maar mannen mogen ook reageren?

En waarom ga je ervan uit dat vrouwen misschien niet meer durven? Vind jij dat er op het forum op een dusdanige manier over whisky wordt gepraat dat het voor vrouwen een drempel opwerpt te reageren?
0 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel

Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: Waarom een apart vrouwenhoekje?

Ongelezen berichtdoor Matti » 21 Jan 2014, 15:07

Ik denk dat Piet doelt op de nogal verhitte discussie die in dit draadje ontstond, waardoor de drempel om iets in het onderwerp van die discussie (het vrouwendraadje zelf) te posten wellicht wat hoger is geworden :)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Gebruikersavatar
totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2444
Lid geworden op: 08 Jun 2011, 13:59

Re: Waarom een apart vrouwenhoekje?

Ongelezen berichtdoor totalatool » 21 Jan 2014, 16:06

Ik vind het erg jammer dat de indruk of zelfs angst is ontstaan dat vrouwen hier weggejaagd zouden worden. De discussie raakte in mijn ogen juist verhit, omdat volgens mij alle mannen die reageerden de bijdrage van vrouwen heel erg waarderen en ze dan ook graag met meer vrouwen over deze hobby zouden willen praten, wat nogal bemoeilijkt wordt als reageren wordt verboden.

Het mooie van whisky als hobby vind ik namelijk nog altijd juist dat het mensen tot elkaar brengt, ongeacht beroep, leeftijd, geslacht, afkomst, seksuele voorkeur, kapsel of wat dan ook.
Jammer dat ik nu zie dat mijn als cynische grap bedoelde opmerking over seksuele voorkeur zelfs helemaal weggemodereerd is, omdat hij uit context geïnterpreteerd is.

<Ik had hier bijna een persoonlijk verhaal geschreven, maar zie daarvan af omdat het onderwerp een toevallig lesbische vriendin is over wie ik hier niet op deze publieke wijze wil praten.>

Bottom line, nogmaals: deze hobby brengt mensen tot elkaar. Ik zie dat keer op keer weer. Daar waar dat anders ervaren wordt zou je juist daar iets aan willen doen, en niet de scheiding moeten benadrukken. My last .02.
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: Waarom een apart vrouwenhoekje?

Ongelezen berichtdoor Matti » 21 Jan 2014, 16:11

Ik denk dat het succes of gebrek daaraan van het vrouwenhoekje wel duidelijk zal maken of er behoefte aan bestaat. Ik denk niet dat het ooit de bedoeling is geweest een scheiding te forceren (maar de regel dat mannen moesten wegblijven suggereert dat wel, daarmee ben ik het eens en ik ben dan ook blij dat die van tafel is).

De intentie was volgens mij een hoekje te maken zoals het Bruggelingen draadje waar een specifieke subgroep van het forum onder elkaar kan discussiëren. En nogmaals: het blijkt snel genoeg of hier een behoefte vervuld wordt of dat die behoefte niet bestaat.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2787
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 10:00
Locatie: Enschede

Re: Waarom een apart vrouwenhoekje?

Ongelezen berichtdoor Pellie » 21 Jan 2014, 16:33

Dit is ook al een aardig apart hoekje te worden zo haha.. :D
0 x

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2318
Lid geworden op: 22 Jan 2014, 14:34
Locatie: Gouda
Contact:

Re: Waarom een apart vrouwenhoekje?

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 23 Jan 2014, 14:43

Berichtje voor vrouwen in de regio Gouda
Ik organiseer ( samen met tasteful scotch, www.tastefulscotch) op 1 en mogelijk ook op 8 maart 2014 in de avond een whiskyproeverij in Gouda die alleen toegangkelijk is voor vrouwen. Ik heb ruimte voor 25 vrouwen per proeverij.
De proeflocatie ligt pal naast het station, dus als er vrouwen buiten Gouda zouden willen komen is dat ook goed mogelijk,

Het is de bedoeling dat er flessen open gaan die goed in de smaak vallen bij het vrouwelijke publiek. Dat kan gaan over smaak / geur, maar bijvoorbeeld ook over de vormgeving van fles enz enz. Ik heb hiervoor wat onderzoek gedaan bij de vrouwen in mijn omgeving waarvan ik weet dat ze whisky drinken. het wordt een leuk aanbod !

Aanmelden ??, laat het me weten via annette.ed@hetnet.nl
Dan stuur ik je daarna meer info over locatie / kosten e.d.

groet
JacobaEd
0 x

Gebruikersavatar
Femke
Senior
Senior
Berichten: 131
Lid geworden op: 15 Nov 2010, 10:06
Locatie: Hallum
Contact:

Re: Waarom een apart vrouwenhoekje?

Ongelezen berichtdoor Femke » 04 Apr 2014, 12:28

Ik als vrouw zijnde .. :bigsmile , hoef geen aparte plek. We hebben allemaal passie die we delen: Whisky!
1 x
"The secret to creativity is knowing how to hide your sources" ( A. Einstein )

http://www.whiskygirl.nl

Gebruikersavatar
Nino
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 Jan 2015, 11:45
Locatie: Drenthe

Re: Waarom een apart vrouwenhoekje?

Ongelezen berichtdoor Nino » 16 Mar 2015, 20:01

En dan is het hoekje er....word hij niet gebruikt :P
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom2
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2156
Lid geworden op: 02 Dec 2014, 18:39
Locatie: Turnhout

Re: Waarom een apart vrouwenhoekje?

Ongelezen berichtdoor Tom2 » 18 Mar 2015, 00:38

Banzai schreef:Ik wil er niet tussenkomen maar ik wil eigenlijk een apart hoekje voor whiskydrinkende, homosexuele boskabouters. Kan dat?


Daar zijn darkrooms voor uitgevonden :bigsmile
3 x
Afbeelding


Terug naar “Whisky Webstek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast