Online blind tasting hoe gaat dat? Discussie

Forum proeverijen, "Nosing and Tastings", al dan niet blind, virtueel of op locatie.
Gebruikersavatar
Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1657
Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Online blind tasting hoe gaat dat (discussie)?

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 17 Okt 2012, 21:23

voor mijn eigen gemoedstoestand heb ik maar voor optie 1 gekozen. Stiekem vind ik puzzelen wel leuk, maar ik wordt er wel nerveus van. Wat ik wel liever zou hebben is dat de bekendmaking gewoon wel strak op een vast moment is, maar eerder dan woensdag. Dus dinsdag 19:00 ofzo ;) Hoef ik niet steeds te checken of er al nieuws is, is er 24 uur voor mensen om er over te babbelen, maar duurt het niet té lang :D
0 x

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6756
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: Online blind tasting hoe gaat dat (discussie)?

Ongelezen berichtdoor JayDie » 18 Okt 2012, 09:07

1
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1527
Lid geworden op: 08 Jan 2011, 15:15
Locatie: Wageningen

Re: Online blind tasting hoe gaat dat (discussie)?

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 18 Okt 2012, 09:30

Optie 2. De onthulling hoeft wat mij betreft niet sneller en een hint of twee is wel leuk om de discussie een beetje op te stoken. Op dit forum zitten zoveel wijsneusjes dat de hints wel erg vaag moeten blijven. :D
0 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

OJH
Senior
Senior
Berichten: 349
Lid geworden op: 23 Dec 2010, 08:46

Re: Online blind tasting hoe gaat dat (discussie)?

Ongelezen berichtdoor OJH » 18 Okt 2012, 20:39

turfsmurf schreef:Optie 2. De onthulling hoeft wat mij betreft niet sneller en een hint of twee is wel leuk om de discussie een beetje op te stoken. Op dit forum zitten zoveel wijsneusjes dat de hints wel erg vaag moeten blijven. :D


helemaal mee eens :goedgedaan
0 x

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: Online blind tasting hoe gaat dat (discussie)?

Ongelezen berichtdoor Piet » 24 Okt 2012, 19:35

Dank voor de meningen. Voor mij is het duidelijk... en inmiddels ook al ingevoerd en met terughoudendheid uitgevoerd.

HWF-VBT-hints-poll.jpg
HWF-VBT-hints-poll.jpg (28.12 KiB) 2660 keer bekeken
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: Online blind tasting hoe gaat dat? Discussie

Ongelezen berichtdoor Piet » 24 Okt 2012, 19:49

Ik wil volgende week, om op een rijtje te zetten welke er als favorieten uit een VBT komen, ná de laatste onthulling van VBT-2, een poll zetten in: HWF Virtuele blind tasting-2: Conclusies en afsluiting. Zoiets kan ik dan om compleet te zijn ook nog toevoegen voor VBT-1.

Ik moet daarbij echter rekening houden met de beperkingen van het standaard forum-poll mechanisme.

Ik stel voor om een poll te maken met de 6 samples op proefvolgorde van boven naar beneden en dan de mogelijkheid te geven, per deelnemer 2 stemmen uit te brengen op jouw twee beste whiskies. Op die manier krijgen we toch een goede indruk van de favorieten.
Dat gaat dan over de smaak en niet over welke de beste intellectuele-stimulans en -uitdaging was qua blind-tasting 8-)

Eventueel kan ná stemming dan een plaatje van de poll in de betreffende "Algemene info" worden geplaatst zodat we alles van één VBT bij elkaar hebben.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.


Terug naar “Het Whisky forum Nosing & Tastings dan wel proeverijen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast