VBT 8 ?

Forum proeverijen, "Nosing and Tastings", al dan niet blind, virtueel of op locatie.
Gebruikersavatar
caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3542
Lid geworden op: 04 Jun 2013, 01:46

Re: VBT 8 ?

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 15 Apr 2016, 11:41

En dat moet ook gewoon kunnen blijven.

Ik sta in principe open om mede een VBT op te zetten, maar heb er zelf nog geen enkele meegemaakt. Na de 43%-VBT wil ik best eens van gedachten wisselen over wat de organisatie inhoudt en dan wil ik wellicht best iets mee organiseren.

Hopelijk denken anderen er ook zo over, dan wordt de pool van mogelijke trekkers van de kar groter en is de kans groter dat bij een calamiteit (zoals ik dit maar noem) er toch iets georganiseerd kan worden.

Motto: denk in kansen :bigsmile
2 x
Affirmanti incumbit probatio

Gebruikersavatar
Nino
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 Jan 2015, 11:45
Locatie: Drenthe

Re: VBT 8 ?

Ongelezen berichtdoor Nino » 15 Apr 2016, 13:24

johan brugge schreef:Je kan toch wel verwachten dat:

1) als Yapi en ik bezig zijn met een tasting bezig zijn hij niet direct tijd heeft om een nieuwe VBT te organiseren. Al van 8 maart (ik heb nog even mijn PB's gecheckt) zijn we in de weer om flessen te selecteren, namen en adressen te verzamelen, betalingen regelen etc. We zijn nu al een maand verder en we moeten nog beginnen met de samples over te gieten.
2) als Matti al weken druk in de weer is om overal brandjes te blussen hij ook eerst andere katten te geselen heeft dan een nieuwe VBT te starten.

Ik vind het eerlijk gezegd niet normaal dat je durft te insinueren dat deze '43 % tasting' ontstaan is uit een attitude van "we doen toch wel waar we zin in hebben". Dat je dit ook typisch vind voor de gang van zaken zoals met de dubbele polls gaat er bij mij ook niet in. Heel dit gebeuren en de VBT's gebeuren nog steeds helemaal vrijblijvend en zonder winstbejag.

Ondertussen wordt het een polemiek, hoeft voor mij niet hoor.
Had 1 van de mods natuurlijk gesierd als er wat eerder was gereageerd hier aan gezien het al bij meerdere begon te broeien..blijft natuurlijk een leuk iets zo'n vbt, en word in ieder geval door mij naar uitgekeken.
Die andere tasting van yapi is hardstikke leuk, sprak mij iets minder aan.
Dat insinueer ik helemaal niet, doelde meer op de vaste post van piet mbt vbt en datum. Zo zet je mij een beetje in het kwaad daglicht door zulke uitspraken.

En dat alles zonder winstbejag is, dat is natuurlijk allang duidelijk en bekend, zo doen we dat normaliter ook toch.
Was in december ook leuk toen we elkaar een pakketje stuurde.

Laat het hier ook bij, ben niet zo van de getypte discussies en wil graag met een gezellig gevoel op dit forum zitten.

Even kort samengevat: ik vind het jammer dat er geen vbt 8 komt in maart/ april.

Thanks voor je feedback Johan, word gewaardeerd :goedgedaan
0 x
Afbeelding

Nickolaas
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1930
Lid geworden op: 11 Mar 2014, 22:29
Locatie: Midden-Limburg

Re: VBT 8 ?

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 15 Apr 2016, 14:28

Ik wacht met belangstelling af, omdat het me erg leuk lijkt zo'n VBT eens mee te maken.

Daarbij ga ik er van uit dat de organisatoren van een VBT (die bereid waren/zijn om dit werk van Piet, op hun eigen manier, over te nemen. Waarvoor wat mij betreft vooral hulde en vooral geen wat zure ter verantwoordingsroeperige posts) dit oppakken zo gauw ze weer de gelegenheid hebben. En dan zullen de organisatoren ook vast rekening houden met de diversiteit aan meningen en voorkeuren op dit forum.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4858
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: VBT 8 ?

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 15 Apr 2016, 15:28

Ik heb inmiddels de Koning benaderd of er lintjes mogen worden uitgedeeld aan organisatoren van VBT's. Helaas kon hij mij geen pasklaar antwoord geven, maar heb ik wel de toezegging dat dit beoordeeld gaat worden samen met alle andere vrijwillige initiatieven in de Benelux, maar gezien het beperkte maatschappelijke belang verwacht hij niet dat er lintjes zullen worden uitgedeeld. ;)

Ergo; perfect dat er een 43% VBT wordt georganiseerd, sjappo voor alle werk en het geregel, it's a dirty job but somebody's got to do it maar de 43% tasting doet mi niets af aan de geplande VBT.
Ik snap dat het lastig is om 2 VBT's door elkaar heen te laten lopen, maar duidelijkheid was wel wat handiger geweest.

Ik denk dat er niemand is die wie dan ook verwijt iets niet te doen waarvoor die persoon niet betaald krijgt. :Scratch

Wordt vervolgd.
2 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Nickolaas
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1930
Lid geworden op: 11 Mar 2014, 22:29
Locatie: Midden-Limburg

Re: VBT 8 ?

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 15 Apr 2016, 15:45

Oogadal schreef:Ik denk dat er niemand is die wie dan ook verwijt iets niet te doen waarvoor die persoon niet betaald krijgt. :Scratch


Ik ben niet zo goed met drie dubbele ontkenningen :bigsmile ..

Wel vind ik dat vooral de organisatoren van een VBT bepalen wanneer er een volgende VBT plaatsvindt. En niet gewone consumerende forumleden, zoals het merendeel van ons. Lintjeswaardig is de organisatie van VBT's inderdaad niet (al is dat voor mij ook de vraag op het moment dat de voorzitter van - laten we zeggen - een midden-Brabantse nertsenfokvereniging wel een lintje krijgt voor bewezen diensten).
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Nino
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 Jan 2015, 11:45
Locatie: Drenthe

Re: VBT 8 ?

Ongelezen berichtdoor Nino » 15 Apr 2016, 15:49

Nickolaas schreef:
Oogadal schreef:Ik denk dat er niemand is die wie dan ook verwijt iets niet te doen waarvoor die persoon niet betaald krijgt. :Scratch


Ik ben niet zo goed met drie dubbele ontkenningen :bigsmile ..

Wel vind ik dat vooral de organisatoren van een VBT bepalen wanneer er een volgende VBT plaatsvindt. En niet gewone consumerende forumleden, zoals het merendeel van ons. Lintjeswaardig is de organisatie van VBT's inderdaad niet (al is dat voor mij ook de vraag op het moment dat de voorzitter van - laten we zeggen - een midden-Brabantse nertsenfokvereniging wel een lintje krijgt voor bewezen diensten).

Zeg es behh
1 x
Afbeelding

Nickolaas
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1930
Lid geworden op: 11 Mar 2014, 22:29
Locatie: Midden-Limburg

Re: VBT 8 ?

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 15 Apr 2016, 15:51

Nino schreef:
Nickolaas schreef:
Oogadal schreef:Ik denk dat er niemand is die wie dan ook verwijt iets niet te doen waarvoor die persoon niet betaald krijgt. :Scratch


Ik ben niet zo goed met drie dubbele ontkenningen :bigsmile ..

Wel vind ik dat vooral de organisatoren van een VBT bepalen wanneer er een volgende VBT plaatsvindt. En niet gewone consumerende forumleden, zoals het merendeel van ons. Lintjeswaardig is de organisatie van VBT's inderdaad niet (al is dat voor mij ook de vraag op het moment dat de voorzitter van - laten we zeggen - een midden-Brabantse nertsenfokvereniging wel een lintje krijgt voor bewezen diensten).

Zeg es behh


Waarom? Is dat het geluid dat nertsen maken?
1 x
Afbeelding

jdoucet
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 738
Lid geworden op: 12 Nov 2012, 11:24

Re: VBT 8 ?

Ongelezen berichtdoor jdoucet » 18 Apr 2016, 16:10

johan brugge schreef:Ik vind het eerlijk gezegd niet normaal dat je durft te insinueren dat deze '43 % tasting' ontstaan is uit een attitude van "we doen toch wel waar we zin in hebben".


Ik zie trouwens niet wat er mis zou zijn met het idee dat je nog altijd doet waar je zin in hebt? Wil je een VBT, goed dat kan, niemand houdt dat tegen. Die 43% tasting is weer eens wat anders, kijk er alvast naar uit.

Haal dan gewoon de "We gaan uit van 2 maal per jaar een Virtuele Blind Tasting. In maart-april en de 2-de in september-oktober (of eventueel oktober-november. Inschrijving gaat open rond eind januari/begin februari en juli/augustus. " uit die post, problem solved.

Onderwijl dank aan Johan en Bart voor al de gedane moeite. Vooral dat voorproeven is een opgave ;-)
0 x

Gebruikersavatar
Nino
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 Jan 2015, 11:45
Locatie: Drenthe

Re: VBT 8 ?

Ongelezen berichtdoor Nino » 24 Mei 2016, 14:48

ZIN IN!! :dancing
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1657
Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: VBT 8 ?

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 24 Mei 2016, 20:17

sh.., heb ik nou gewoon een tasting gemist joh? Kom echt te weinig op het forum zie ik weer!
0 x


Terug naar “Het Whisky forum Nosing & Tastings dan wel proeverijen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast