Rum voor whisky?

Uitstapjes naar andere distillaten zoals Rum, Jenever, Calvados, Grappa, Cognac, Armagnac, Gin, Eau de Vie's, Tequila, Mezcal, (W)Vodka, etc.
mdvanderheide
Senior
Senior
Berichten: 237
Lid geworden op: 11 Apr 2014, 11:53

Rum voor whisky?

Ongelezen berichtdoor mdvanderheide » 10 Mar 2019, 10:07

Vorig jaar heb ik mijn interesse voor gedestilleerd uitgebreid naar rum. Hoewel er behoorlijk lekkere rum blijkt te bestaan ga ik toch liever voor een whisky.
Ik heb nog twee flessen rum die erg goed staan aangeschreven. Eerlijk gezegd vind ik het zonde om deze zelf te drinken. Wellicht is er iemand die een ruil met whisky ziet zitten. Ik hoor het graag!
Het gaat om de volgende flessen:

Kill Devil single cask rum 9 years Jamaica Monymusk distillery 46% 303 bottles
Rum Nation 5 years Jamaica release 2016 oloroso sherry finisch

Foto’s op aanvraag! Beschrijvingen zie berichten onder.
Laatst gewijzigd door mdvanderheide op 10 Mar 2019, 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Afbeelding

mdvanderheide
Senior
Senior
Berichten: 237
Lid geworden op: 11 Apr 2014, 11:53

Re: Rum voor whisky?

Ongelezen berichtdoor mdvanderheide » 10 Mar 2019, 10:16

Tasting notes Serge Valentin, whiskyfun.com, 89 punten:
Jamaica 5 yo (50%, Rum Nation, sherry finish, Release 2016) I simply adored the 2015 release (WF 88), but things may change… Colour: gold. Nose: how could a little sherry manage to have the upper hand in this context? This is totally and plainly Jamaican, salty, olive-y, liquoricy, grassy, and slightly lime-y. Forgot to mention a tarry smokiness. Worthy Park. Mouth: superb. I don’t think it’s totally a nosing rum, but boy does it deliver on the palate. Blood oranges, green olives, crushed anchovies, grapefruit juice, cranberries, and some kind of tarred raisiny lemons. Wait, wouldn’t that be yuzu? You do actually feel the sherry, and in this case it seems to be relatively sweet, but it does mingle with the young Jamaican to perfection. Finish: very long, and smokier and tarrier. Eventually, the spirit killed the sherry. Comments: a rather exceptional young hybrid. I even forgot to add water. SGP:563 - 89 points.
0 x
Afbeelding

mdvanderheide
Senior
Senior
Berichten: 237
Lid geworden op: 11 Apr 2014, 11:53

Re: Rum voor whisky?

Ongelezen berichtdoor mdvanderheide » 10 Mar 2019, 10:17

Omschrijving

De Kill Devil Jamaica Moneymusk 9 years old 2007 is een 9 jaar oude pot still gedistilleerde Jamaicaanse rum van de Moneymusk distilleerderij gebotteld door de onafhankelijke bottelaar Hunter Laing. Gedistilleerd in maart 2007 en gebotteld in 2016 op op 46%. Een gelimiteerde single cask release van 303 flessen.

Neus: intens fruitig, room en vanille en groene appels

Smaak: meer zoet fruit, bananen en kersen

Afdronk: een stevige en blijvende zoete finish
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2281
Lid geworden op: 14 Jul 2015, 18:51
Locatie: Hierendaar

Re: Rum voor whisky?

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 10 Mar 2019, 10:26

Wellicht heb je hier meer kans http://rumcommunity.de/forum/ :goedgedaan
Ter info: aanbod hoort in aanbodtopic, dranken anders dan whisky worden niet toegestaan. Just saying...
0 x

mdvanderheide
Senior
Senior
Berichten: 237
Lid geworden op: 11 Apr 2014, 11:53

Re: Rum voor whisky?

Ongelezen berichtdoor mdvanderheide » 10 Mar 2019, 10:38

Dank voor je bericht.
Ik zal daar ook eens kijken, ik hoopte dat een ruil met whisky wel mogelijk was... :hoedaf
1 x
Afbeelding

mdvanderheide
Senior
Senior
Berichten: 237
Lid geworden op: 11 Apr 2014, 11:53

Re: Rum voor whisky?

Ongelezen berichtdoor mdvanderheide » 10 Mar 2019, 10:41

En een NL rum forum bestaat blijkbaar niet... toch te weinig animo voor?
0 x
Afbeelding


Terug naar “Andere distillaten zoals Rum, Jenever, Calvados, Grappa, Cognac etc.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten