Maltstock 2009

Voorbije Whisky-festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tastings worden hier heen verplaatst en kunnen met ervaringen aangevuld worden.
Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Maltstock 2009

Ongelezen berichtdoor Jock » 07 Aug 2009, 17:52

Dit hoort hier thuis denk ik.
www.maltstock.com
Het wordt geweldig dat weet ik zeker. Het is veel wat je voor je geld krijgt. Ik hoop mensen van het forum daar te ontmoeten.

Jock
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Re: Maltstock

Ongelezen berichtdoor JayDie » 07 Aug 2009, 20:29

He Jock,

was al eens op die site voorbij gekomen. Opzich redelijk bij me in de buurt (bij Grave, waar ook de Whisky Xperience is), maar vind het nogal 'prijzig': EUR 150,00 voor 3 dagen (dat dan weer wel): niet 'even een leuk weekendje'. Ok, dit inclusief overnachting, ontbijt, BBQ, whiskies, etc... maar toch. Kan je hier ook naartoe voor bijvoorbeeld 1 dag of avond, of is het perse het hele weekend?

Ben je er al eens vaker geweest?
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

p_froes
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor p_froes » 07 Aug 2009, 21:56

Het is voor het eerst dit jaar. En het wordt mooi, dat weet ik zeker. Georganiseerd door Teun en Bob(goeie gasten). Ja het is prijzig, maar ik denk dat het het zeker waard zal ijn. Iedereen neemt whisky mee, de masterclasses zijn gratis, bbq, feest, gezelliheid, TOP! Misschien is het wat om met leden van dit forum hier naar toe te gaan? Ik ben er in ieder geval bij.
0 x
Life is too short to drink bad whisky

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Jock » 10 Aug 2009, 19:01

Volgens mij kan je niet voor slechts 1 dag komen. Maar je kan natuurlijk mailen naar info@maltstock.com en gewoon vragen.
Het wordt geweldig dat weet ik helemaal zeker. heb je al naar de masterclasses gekeken? Wat een line up. Neem je eigen bottling mee ( ik neem een Glendronach 15 en een Bruichladdich Infinity) en deel uit, meer drink ook van een ander. het lijkt wereld vrede :D
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 13 Aug 2009, 19:29

Een leuk video interview van Teun van Wel (een organisator) door Singlemalt.tv. SMTV Interview.
Teun is alleen niet zo goed in Engelse getallen. Ik dacht "hoe kan hij er nu al langer inzitten dan ik ?".
Maar uiteindelijk komt het goed.
Waar hij in het begin zegt 1968 bedoelt hij 1986 en later bij 1967 en 69 is het 1996, 97.... Maar verder okay.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 13 Aug 2009, 19:42

Piet schreef:Teun is alleen niet zo goed in Engelse getallen. Ik dacht "hoe kan hij er nu al langer inzitten dan ik ?".
Waar hij in het begin zegt 1968 bedoelt hij 1986 en later bij 1967 en 69 is het 1996, 97...

Even tellen... als hij in 1968 student was en toen een prijs won, in 1969 naar Schotland ging... Nja.. student: zeg 18 jaar... Hij ziet er goed uit voor z'n leeftijd :-)
0 x

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Jock » 16 Aug 2009, 15:58

Piet schreef:Een leuk video interview van Teun van Wel (een organisator) door Singlemalt.tv. SMTV Interview.
Teun is alleen niet zo goed in Engelse getallen. Ik dacht "hoe kan hij er nu al langer inzitten dan ik ?".
Waar hij in het begin zegt 1968 bedoelt hij 1986 en later bij 1967 en 69 is het 1996, 97.... Maar verder okay.

Ik woon in Nederland al 30 jaar, maar heb nog steeds last van bovenstaande. Maar dan wel andersom. Ik heb zo'n hekal aan als iemand mij een telefoonnummer geeft en zegt, "negen en zeventig" in plaats van, "zeven, negen"etc. Als iemand, "negen" zegt, heb ik al de 9 opgeschreven en dan hoor ik , "zeventig". Damn! Moet ik doorkruizen en opnieuw beginnen :?:
0 x

whisky-tastings
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor whisky-tastings » 31 Aug 2009, 02:29

JayDie schreef:He Jock,

was al eens op die site voorbij gekomen. Opzich redelijk bij me in de buurt (bij Grave, waar ook de Whisky Xperience is), maar vind het nogal 'prijzig': EUR 150,00 voor 3 dagen (dat dan weer wel): niet 'even een leuk weekendje'. Ok, dit inclusief overnachting, ontbijt, BBQ, whiskies, etc... maar toch. Kan je hier ook naartoe voor bijvoorbeeld 1 dag of avond, of is het perse het hele weekend?

Ben je er al eens vaker geweest?

Hoi John,

Als je elders na een festival gaat ben je met de kosten voor de reis, het hotel, het eten enz veel meer kwijt!! Of als je naar het overcommerciele festival in Leiden: met de trein op en neer kost zo een paar tientjes, dan 40 euro om binnen te komen, voor bijna elke interessante whisky moet je 1 tot 10 euro bijbetalen, om te pissen in de wc moet je betalen, een broodje tegen de honger kost bijna 5 euro, enz. enz.....met wat eten achteraf ben je dus ook zo 150 euro kwijt! En dan ben je maar 4 uur binnen geweest.....als je vrijdagavond en 2 sessies op zaterdag doet en blijft overnachten ben je 2 tot 3 keer dat kwijt...

Je kan volgnes mij ook alleen de zaterdag komen en dat kost dacht ik dan 75 inclusief eten 's avonds (en als je bij het ontbijt er al bent mag je ook aanschuiven). Voor de zekerheid moet je de organisatie daarvoor even mailen...
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 31 Aug 2009, 08:33

whisky-tastings schreef:Als je elders na een festival gaat ben je met de kosten voor de reis, het hotel, het eten enz veel meer kwijt!! Of als je naar het overcommerciele festival in Leiden: met de trein op en neer kost zo een paar tientjes, dan 40 euro om binnen te komen, voor bijna elke interessante whisky moet je 1 tot 10 euro bijbetalen, om te pissen in de wc moet je betalen, een broodje tegen de honger kost bijna 5 euro, enz. enz.....met wat eten achteraf ben je dus ook zo 150 euro kwijt! En dan ben je maar 4 uur binnen geweest...

Dat is ook wel weer zo...
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 31 Aug 2009, 10:15

Contact opgenomen met Maltstock. Ze schrijven:

Maltstock is juist georganiseerd vanuit de gedachte om eens langer bij
elkaar te zijn en niet naar huis te hoeven 's avonds. Festivals die een
middag of een dag duren zijn er inmiddels meer dan genoeg. Maltstock is ook
geen festival. Het aanbod van whisky van importeurs en distilleerderijen is
veel kleiner dan op een festival. En op Maltstock neemt iedereen een fles
whisky mee om met de andere aanwezigen te delen. Een dagdeel komen zoals je
op een festival gewend bent zal op Maltstock waarschijnlijk uitmonden in een
teleurstelling.

Tegelijkertijd is Maltstock ook georganiseerd om zoo veel mogelijk whisky
clubs en liefhebbers bij elkaar te brengen. Vanuit dat oogpunt hebben we
besloten om bij uitzondering het voor mensen mogelijk te maken alleen de
zaterdag te komen. Kosten zijn dan 85,- euro. Ne je bent dan de hele dag
welkom. Dus vanaf het ontbijt (tussen 9 en 11) tot na het kampvuur en snack
(middernacht). Inclusief BQQ en toegang tot de gratis tastings.

Opzich een mooi aanbod, want het reguliere programma is van vrijdag 16u tot zondag 13u. Dit voor 150 euro. Je mist dan feitelijk alleen de de eerste avond ('simpel' diner en gezellige avond), het slapen en het uitchecken op zondag ;-)

Hmm... November wordt pas m'n eerste tasting (Mitra Whisky Xperience, 25 euro, 150 whiskies)... Ben d'r dus nog niet ervaren mee. Moet er nog even over denken...
0 x

p_froes
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor p_froes » 01 Sep 2009, 05:51

Ik zou het zeker doen John. Ervaring?? Dat is echt geen voorwaarde om hier aan mee te doen. Het gaat om de gezelligheid, onder het genot van een lekkere dram. Ik hoop je te ontmoeten daar.
0 x
Life is too short to drink bad whisky

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 01 Sep 2009, 08:22

p_froes schreef:Ervaring?? Dat is echt geen voorwaarde om hier aan mee te doen.

Dat was ook niet echt wat ik bedoelde: ik bedoelde meer in de zin van: ben nog niet op tastings / festivals geweest en weet dus niet of het duur / goedkoop is en of het 't geld waard is. Die ervaring ;-)

Ik zou het ook erg leuk vinden mensen van dit forum op een dergelijk festival / bijeenkomst te ontmoeten, maar denk er nog even over na :-)
0 x

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Jock » 01 Sep 2009, 10:00

JayDie schreef:
p_froes schreef:Ervaring?? Dat is echt geen voorwaarde om hier aan mee te doen.

Dat was ook niet echt wat ik bedoelde: ik bedoelde meer in de zin van: ben nog niet op tastings / festivals geweest en weet dus niet of het duur / goedkoop is en of het 't geld waard is. Die ervaring ;-)

Ik zou het ook erg leuk vinden mensen van dit forum op een dergelijk festival / bijeenkomst te ontmoeten, maar denk er nog even over na :-)

Het is wel duur. Maar als je ( en hiervoor moet je haast maken) in kunt schrijven voor een masterclass bij een van de grote jongens, is het niet diir. bedenk wel je krijgt te eten en je ontmoet veel mensen en krijgt overal een borrel. Maar de masterclass, daar gaat het om. Dat is veel waard.

Jock
0 x

KSB66
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor KSB66 » 22 Nov 2009, 12:25

Via de site van Teun kwam ik op maltstock.com terecht. Om de een of andere reden dacht ik dat dit in Schotland werd gehouden.
Maareh , leuk initiatief. Ziet erg gezellig uit.
Wil volgend jaar wel proberen hier ook naar toe te gaan.
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 22 Nov 2009, 12:42

03, 04 en 05 september 2010 is versie 2. Bovenop de kosten van EUR 150,00 komt nog dat je zelf (minimaal) een fles whisky mee neemt zodat je deze uit kan delen. Nja... je komt niet aan met een Johnnie Walker Red Label ;), dus startkosten zijn toch zeker 200 euro (ontbijt, diner, onderdak). Vind dat best een berg geld...

Je krijgt er wel overnachting, ontbijt, diner, masterclasses en whisky voor. Overige drankjes en lunch komt er ook nog bij...

Ik had afgelopen Maltstock aan Teun (organisator) voorgesteld of het niet mogelijk is om alleen bv. de zaterdag te komen. Dat kon. Kosten zijn dan EUR 85,- (incl. ontbijt, BBQ en het programma).

Achja... ik ben net op het International Whisky Festival geweest (m'n eerste grote whisky evenement) en vanmiddag naar de Mitra Whisky Xperience. Kosten: 40 euro resp. 25 euro. Die eerste eigenlijk 'gratis' door het lidmaatschap bij de IWS. Denk dat ik het voorlopig daar maar bij houd, hoewel Overasselt op 'steenworp afstand' van me is :-)
0 x

Terug naar “Archief en ervaringen van voorbije evenementen, N&T's,...”