Daar komt nog bij dat op dit festival ook nog andere destilaten te proeven waren waardoor ik hier echt wel naar toe wilde.

Ik ben nog een groentje op het Schotse terrein maar dit was mooi de kans om eens het een en ander te proberen.
Van de aanwezige bourbons( die kan ik als liefhebber natuurlijk niet laten staan) was ik het meest te spreken over de Noah's Mill. Heerlijke volle smaak. Ook bij Blanton's langs geweest en daar de Gold Edition en de Straight from the Barrel geprobeert . De laatste was zachter van smaak ondanks een hoger alcohol% dan de Gold Edition.

Ook diverse rums geproefd en de 2 van Angostura kon ik erg waarderen. De '1824' had een sterke houtsmaak maar niet op een vervelende manier. Op dezelfde stand enkele Whiskies geproefd. Bunnahabhain 18( ging wel ) en een Tobermory 15 (super).

Verder met mijn Schotse ontdekkingstocht. Zal het beknopt houden.
Glenfarcas - 21(ging wel) maar de 105 vond ik super. Ook de 1966 moest ik even proeven( geboortejaar) maar die vond ik tegenvallen. Voor een fles van 290 euro had ik iets meer verwacht. Zelfde gold voor alom geprezen Rosebank1991; die kon ik niet echt waarderen.(vlak) De whiskies van Tomatin ( 15 en 25 ) vond ik prima.
Benromach; De organic vond ik super,en de 2000 single cask ook. De Sassaicaia vond ik flauw. De turfsmaak van deze whiskies zijn voor mij op het randje. Wat nog meer? Filliers; de Goldlys, oh oh, wat lekker( zowel de 1989 als de 1994). Als je de kans hebt moet je ook eens de Jenever van hun proberen, de 1990 vintage. Gerijpt op bourbonvaten en is wel wat anders dan je van een jenever gewent bent.

Totaal zo'n 31 whisky en rum geproefd die dag en ik heb me prima vermaakt.Bewust niet aan de grappa's en de cognac gezeten.De hele sessie op de zondagmiddag duurde 4 uur en was eigenlijk te kort om alles te proeven.(volgend jaar maar 2 dagen)
De opening van de fles Springbank 1919 ging wegens gebrek aan serieuze gegadigden niet door ( 1 aanmelding volgens de Amersfoortse Courant). IPV daarvan werd er een loterij gehouden onder de aanwezigen waarvan dan 20 man vervolgens naar een speciale proeverij mochten. Wat daar stond, heb ik geen idee van.
Je kon er helaas niets kopen dus dat heb ik dan gisteren maar gedaan. Mijn 1e schot aangekocht en nog een blend ook.