12/14 nov 2010: International Whisky Festival (IWF), Leiden
12/14 nov 2010: International Whisky Festival (IWF), Leiden
...ik zag op de site alweer de toegangskaarten voor 2010 kan bestellen
Ik heb het in ieder geval weer in m'n agenda geschreven. Dit jaar was ik op de zondag middag. Opzich goed bevallen. Welke sessie heeft jullie voorkeur?
0 x
International Whisky Festival, 12-14 nov 2010, Leiden
Voor mij heeft altijd de zondagmiddag de voorkeur,in Den Haag moest ik me een beetje aangeschoten door het winkelend publiek begeven
,dus nu de zondag is voor mij ideaal. 
,dus nu de zondag is voor mij ideaal. 
0 x
International Whisky Festival 2010, Leiden
...zie dat de entree voor 2010 met 5 euro (= 12,5%) verhoogd is naar EUR 45,00. Anyways... ik ben van plan om te gaan (met m'n lidmaatschap van het IWS). Staat genoteerd! Denk de zaterdag (of zondag) middag ofzo... 
0 x
- Jock
- (Whisky)Professional

Re: International Whisky Festival, 12-14 nov 2010, Leiden
JayDie schreef:...zie dat de entree voor 2010 met 5 euro (= 12,5%) verhoogd is naar EUR 45,00. Anyways... ik ben van plan om te gaan (met m'n lidmaatschap van het IWS). Staat genoteerd! Denk de zaterdag (of zondag) middag ofzo...
Mooi zo. Ik zie je daar. Ik ben er de hele weekend achter de stand van B&T.
Jock
0 x
Ik ben van plan dit jaar eindelijk toch een keer te gaan.
Van kennissen heb ik echter gehoord dat zij uitsluitend nog op de vrijdag gaan omdat ze het buiten de VIP sessie veels te druk vinden.
Zelf weet ik nog niet zo goed welke dag ik ga en of ik moeder de vrouw meeneem (ze heeft niets met whisky, maar wil gewoon graag met mij naar allerhande evenementen
)
Iemand tips m.b.t. bovenstaande?
Van kennissen heb ik echter gehoord dat zij uitsluitend nog op de vrijdag gaan omdat ze het buiten de VIP sessie veels te druk vinden.
Zelf weet ik nog niet zo goed welke dag ik ga en of ik moeder de vrouw meeneem (ze heeft niets met whisky, maar wil gewoon graag met mij naar allerhande evenementen
0 x
Django schreef:Van kennissen heb ik echter gehoord dat zij uitsluitend nog op de vrijdag gaan omdat ze het buiten de VIP sessie veels te druk vinden.
Zelf weet ik nog niet zo goed welke dag ik ga en of ik moeder de vrouw meeneem (ze heeft niets met whisky, maar wil gewoon graag met mij naar allerhande evenementen)
Ikzelf ben afgelopen jaar (2009) op de zondag geweest. Het is een grote kerk; wanneer dit volgens je kennissen 'te druk' was heb ik daar weinig van gemerkt: bij elke stand werd je redelijk vlot geholpen en was er tijd voor extra info. Over andere dagen kan ik (helaas) weinig zeggen cq. vergelijken.
Of je 'moeder de vrouw' mee moeten nemen... jammer dat ze niet van Whisky houdt (idem dito hier, hoor). Als je het entreegeld er voorover hebt... tsja... lijkt me OK. Je kan d'r ook meenemen naar Leiden opzich: vaak is er dan ook voor partners wat te doen (koopzondag, evenementen, etc.).
0 x
Ook op Zondag geweest. En wat John zegt het was behoorlijk druk maar zeker niet té, eerder gezellig druk. Het is inderdaad een héle grote kerk.
Mijn vrouw heeft nul met whisky (op mij ná dan) maar heeft zich prima vermaakt. Ze heeft wel even rond gekeken in de Pieters kerk (op het einde van de dag is dat meestal geen probleem, ook zonder kaartje) maar is verder in Leiden geweest.
Ik weet niet hoe toevallig dat was maar er was een soort muzikale museum dag. Los van de koopzondag waren er veel instellingen gratis open voor publiek en werden daar tevens muziek uitvoeringen gegeven.
Omdat we iets met Japan hebben zijn we voorafgaand aan de middag-sessie ook nog in het Siebold huis geweest, dus die combinatie was meer dan perfect
Je vrouw moet zich lang genoeg kunnen vermaken want jij hebt die tijd echt nodig.
Mijn vrouw heeft nul met whisky (op mij ná dan) maar heeft zich prima vermaakt. Ze heeft wel even rond gekeken in de Pieters kerk (op het einde van de dag is dat meestal geen probleem, ook zonder kaartje) maar is verder in Leiden geweest.
Ik weet niet hoe toevallig dat was maar er was een soort muzikale museum dag. Los van de koopzondag waren er veel instellingen gratis open voor publiek en werden daar tevens muziek uitvoeringen gegeven.
Omdat we iets met Japan hebben zijn we voorafgaand aan de middag-sessie ook nog in het Siebold huis geweest, dus die combinatie was meer dan perfect

Je vrouw moet zich lang genoeg kunnen vermaken want jij hebt die tijd echt nodig.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Piet schreef:Ik weet niet hoe toevallig dat was maar er was een soort muzikale museum dag.
Volgens mij wordt daar bewust rekening mee gehouden; zie de site van het WhiskyFestival, daar staat een "Partnerprogramma".

0 x
- JuronymouS
- Actief lid

Django schreef:Ik ben van plan dit jaar eindelijk toch een keer te gaan.
Zelf weet ik nog niet zo goed welke dag ik ga en of ik moeder de vrouw meeneem (ze heeft niets met whisky, maar wil gewoon graag met mij naar allerhande evenementen)
Vorig jaar ben ik met mijn vriendin geweest en zij heeft ook helemaal niets met whisky. Als je contact op neemt met de organisatie van het festival, dan kun je een zogenaamde BOB-kaart kopen. Ik geloof dat dat iets van 14 euro was. Je kunt dan dus je vriendin/vrouw de hele dag op sleeptouw nemen en zelf alle whiskies proeven. Met een BOB-kaart krijg je geen glas uiteraard en kun je dus geen whiskies halen. Mijn vriendin heeft zich prima vermaakt met het rond kijken en bekijken van stands waar ze geen whisky hadden (zijn er toch ook wel wat).
0 x
-
Tesseljoan
- Actief lid

Ik ben aan het dubben of ik dit jaar weer ga (ja, ik ben er vroeg bij). Wat ik me afvroeg: hoe pakken jullie zo'n festival aan? Ik was behoorlijk overweldigd: er is zoveel te zien en te proeven, er is maar beperkt tijd en je kunt niet onbeperkt doorgaan met proeven. Het duurde even voordat ik doorhad wat waar was, en welke whiskies interessant bleken. Plannen jullie zoiets of laten jullie je meevoeren en zien wel waar het schip strand?
0 x
Vorig jaar ben ik gegaan en heb me mee laten voeren: was m'n eerste whisky tasting / festival ooit. Had dus geen idee wat ik kon verwachten, wat er te krijgen was, etc.
Wat ik nu zou doen:
Verder: genieten van al dat moois, de mensen, de gezelligheid
Overigens: misschien een leuk idee om een forum meeting te doen / samples uit te wisselen?!
Wat ik nu zou doen:
- Je hebt vast wat whiskies, bv. die op je verlanglijstje staan, maar welke je nog niet geproefd hebt, die je kan proeven. Uiteindelijk is dit een mooie kans ook whiskies te proeven waarvan je later een 'grote' fles koopt, zonder een miskoop te doen.
- Daarnaast laat je verwennen: er zijn ook genoeg whiskies te verkrijgen (al dan niet voor een (paar) euro bijbetaling) die je wellicht niet snel zal kopen daar ze buiten je budget vallen. Mooie kans om die nu wel goedkoop te proeven!
- Evt. een masterclass volgen. Let wel dat dit wel ca. 45min tot een uur in beslag neemt. Er zijn verschillende masterclasses. In de breedte, in de diepte, beginners, etc.
Verder: genieten van al dat moois, de mensen, de gezelligheid
Overigens: misschien een leuk idee om een forum meeting te doen / samples uit te wisselen?!

0 x
-
dennis
- (Whisky)Professional

Whiskyfestival Leiden 2010
Op 12, 13 en 14 november zal het Whisky Festival plaatsvinden in de Pieterskerk in Leiden.
Als u uw kaarten voor 12 oktober online bestelt, maakt u kans op een reisje naar Schotland, dus bestel ze snel... De toegangsprijs is 45 euro per sessie. Daarnaast is er een VIP-sessie op vrijdag, waarvan de site http://www.whiskyfestival.nl het volgende meldt:
Vrijdagmiddag 12 november 2010.
Sinds het Whiskyfestival in 2008 heeft de organisatie deze VIP sessie ingelast. Dit is een succes gebleken, want al vroeg in het jaar hebben een groot aantal liefhebbers geboekt voor deze VIP sessie.
Wat houdt deze VIP sessie in: er worden slechts 500 bezoekers toegelaten(op een normale sessie komen er rond de 1000 bezoekers), zodat in alle rust geproefd kan worden en de diverse standhouders alle tijd hebben om u uitleg te geven over whisky. De standhouders is gevraagd om tijdens deze sessie speciale whisky's te laten proeven en exclusieve bottelingen mee te brengen. U krijgt bij binnenkomst, behalve uw tastingglas en de festivalgids, ook al 20 drams(het festivalgeld) en tijdens de sessie worden er feestelijke hapjes geserveerd.
Tijdens deze sessie worden ook de Whisky Awards 2010 uitgereikt.
Ook dit jaar zal er ook naast de gebruikelijke aandacht voor de malts en (premium) blends, aandacht gegeven worden aan whisky & food en cocktails met whisky. Nico Kager, voorzitter van de bartendersvereniging Nederland, zal met zijn team u verrassen met de vele heerlijke cocktails. Nico is ook te vinden in de hotelbar van het Holiday-Inn in Leiden, dus na een festivalsessie kunt u daar verder nagenieten van zijn cocktails.
Het belooft weer een prachtig festival te worden! Kijk voor een impressie van vorig jaar op: http://www.vimeo.com/8066013
Tot dan!
Als u uw kaarten voor 12 oktober online bestelt, maakt u kans op een reisje naar Schotland, dus bestel ze snel... De toegangsprijs is 45 euro per sessie. Daarnaast is er een VIP-sessie op vrijdag, waarvan de site http://www.whiskyfestival.nl het volgende meldt:
Vrijdagmiddag 12 november 2010.
Sinds het Whiskyfestival in 2008 heeft de organisatie deze VIP sessie ingelast. Dit is een succes gebleken, want al vroeg in het jaar hebben een groot aantal liefhebbers geboekt voor deze VIP sessie.
Wat houdt deze VIP sessie in: er worden slechts 500 bezoekers toegelaten(op een normale sessie komen er rond de 1000 bezoekers), zodat in alle rust geproefd kan worden en de diverse standhouders alle tijd hebben om u uitleg te geven over whisky. De standhouders is gevraagd om tijdens deze sessie speciale whisky's te laten proeven en exclusieve bottelingen mee te brengen. U krijgt bij binnenkomst, behalve uw tastingglas en de festivalgids, ook al 20 drams(het festivalgeld) en tijdens de sessie worden er feestelijke hapjes geserveerd.
Tijdens deze sessie worden ook de Whisky Awards 2010 uitgereikt.
Ook dit jaar zal er ook naast de gebruikelijke aandacht voor de malts en (premium) blends, aandacht gegeven worden aan whisky & food en cocktails met whisky. Nico Kager, voorzitter van de bartendersvereniging Nederland, zal met zijn team u verrassen met de vele heerlijke cocktails. Nico is ook te vinden in de hotelbar van het Holiday-Inn in Leiden, dus na een festivalsessie kunt u daar verder nagenieten van zijn cocktails.
Het belooft weer een prachtig festival te worden! Kijk voor een impressie van vorig jaar op: http://www.vimeo.com/8066013
Tot dan!
0 x
Kostte vorig jaar een treinkaartje via de site nog EUR 16,00, is dat nu EUR 23,00 geworden
Ik wacht wel even op een Blokker - Kruidvat - AH / NS actie
Jullie al plannen welke sessie jullie naartoe gaan?
Is er al iets bekend over de masterclasses?
Ik wacht wel even op een Blokker - Kruidvat - AH / NS actie
Jullie al plannen welke sessie jullie naartoe gaan?
Is er al iets bekend over de masterclasses?
0 x
- macoffringa
- Whiskyschrijver

Op verzoek van Maxxium, de huidige importeur van Laphroaig, zal ik twee Laphroaig master classes verzorgen. Turf, verhalen, plezier, audience participation. De data en tijdstippen zijn nog niet bekend. Zodra ik het weet laat ik een berichtje achter.
0 x
International Whisky Festival 2010 - Masterclasses
Het Masterclass programma staat op de website:
Legenda:
Legenda:
- De gearceerde masterclasses (bv. vrijdag 16.30 - 18.30) zijn voor gevorderden
BI = bibliotheek 30 personen
KE = kerkmeesterkamer 20 personen
0 x
Terug naar “Archief en ervaringen van voorbije evenementen, N&T's,...”