24 feb 2011: anCnoc Twitter Tasting

Voorbije Whisky-festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tastings worden hier heen verplaatst en kunnen met ervaringen aangevuld worden.
MadMaster
Senior
Senior

24 feb 2011: anCnoc Twitter Tasting

Ongelezen berichtdoor MadMaster » 05 Feb 2011, 16:31

Op 24 februari zal op dezelfde wijze een anCnoc Twitter Tasting worden gehouden met 30 deelnemers, waarvan een stuk of 5 à 6 uit Nederland als ik het goed heb gezien. In ieder geval een aantal leden van dit forum, waaronder ik zelf...

Gisteren is de inschrijving geweest via wederom Lucas and Chris @EdinburghWhisky, Edinburgh, Scotland.

EdinburghWhisky Lucas and Chris
Thanks for all the interest in #anCnoc twitter tasting, guys. We are now full but you can still follow us on the 24th Feb at 7pm :)

Inschrijvingen zijn dus niet meer mogelijk...
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Re: Twastings, Twitter Tastings, Twitter-NaT of Twoeverijen

Ongelezen berichtdoor Piet » 05 Feb 2011, 16:49

Potjandorie ... gemist... dat heb je als je eens een keer een halfuurtje niet naar je Tweets kijkt :boos
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

GJR
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor GJR » 05 Feb 2011, 17:59

Piet schreef:Potjandorie ... gemist... dat heb je als je eens een keer een halfuurtje niet naar je Tweets kijkt :boos

Haha Piet, je had mij er nog voor gewaarschuwd dat het altijd "proberen" mee te doen is en nu doe ik mee en jij niet ! Misschien toch te veel reclame gemaakt ;)
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

MadMaster
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MadMaster » 06 Feb 2011, 18:04

Piet schreef:Potjandorie ... gemist... dat heb je als je eens een keer een halfuurtje niet naar je Tweets kijkt :boos

Inschrijven was ongeveer zo'n 8 uur lang mogelijk... :Scratch
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Re: 24 feb 2011: anCnoc Twitter Tasting

Ongelezen berichtdoor JayDie » 06 Feb 2011, 20:10

Ik was, op de valreep, nog op tijd: vlot daarna kwam een tweet dat men nu vol zat...! Pfieuwww... :bliss
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Piet
Moderator
Moderator

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?

Ongelezen berichtdoor Piet » 24 Feb 2011, 22:00

Bron: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
GJR schreef:(...) ging gruwelijk snel, nu wat notities aan het maken en ordenen, van het weekend een update hierover op mijn blog. Tipje van de sluier :de 1996 was voor mij de winnaar van de avond ! Aangename kennismaking met de line-up van een voor mij onbekende whisky distillers (ten minste de naam kende ik natuurlijk wel, maar had nog nooit een dram van hun gedronken)

Kwas helaas te laat hiervoor. :Cry

Gruwelijk snel,... die indruk had ik bij de voorgaande Twastings ook wel, en dat terwijl je er toch zeker een uur mee bezig was. Drie drams in een uur valt wel mee... Maar het komt ook doordat je het vele commentaar wilt volgen en zelf ook nog een oordeel en Tweet wilt geven :Scratch
0 x

GJR
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor GJR » 24 Feb 2011, 22:06

Piet schreef:
GJR schreef:... allemaal via de twittertasting, ging gruwelijk snel, nu wat notities aan het maken en ordenen, ...)

Kwas helaas te laat hiervoor. :Cry

Gruwelijk snel,... die indruk had ik bij de voorgaande Twastings ook wel, en dat terwijl je er toch zeker een uur mee bezig was. Drie drams in een uur valt wel mee... Maar het komt ook doordat je het vele commentaar wilt volgen en zelf ook nog een oordeel en Tweet wilt geven :Scratch

Ha ja je bent soms je eigen commentaar aan het typen en je bent al 10 tweets verder en ook het retweeten gaat niet altijd e ven soepel, voordat je in tweetdeck de retweet button hebt aangeklikt ben je al minimaal 1 tweet verder, bovendien is je aantekeningen blok achteraf een chaos, gelukkig heb ik nog wat bodempjes over gehouden, om er een consitente blogpost van te maken dit weekend. Enne soms zie je reacties op iemand en dan denk je wat heeft die dan gezegd, je mist zo snel zo veel, zeker in het begin als iedereen vol uit de startblokken schiet.... maar vond het erg geslaagd. Heb jij het niet toch een beetje gevolgd ?
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 24 Feb 2011, 22:49

GJR schreef:Heb jij het niet toch een beetje gevolgd ?

Niet echt. Omdat ik niet mee deed dacht ik er pas om 9:30 aan.
Toen wel even terug gekeken maar dat is helemaal niet meer te volgen.
0 x

MadMaster
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MadMaster » 24 Feb 2011, 22:53

GJR, ik heb helemaal niet gereageerd op anderen tijdens het proeven.
Achteraf pas.

Morgen mijn notities hier...
0 x

MadMaster
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MadMaster » 25 Feb 2011, 09:10

Zoals beloofd mijn notities van deze Twitter Tasting.
Vooraf was ik bang dat de opkomende/net niet doorzettende verkoudheid parten kon gaan spelen maar dat bleek achteraf wel mee te vallen.

Was niet zo bekend met de anCnoc whiskies (beetje een grijze muis in het wereldje), dus een mooie gelegenheid om weer eens kennis te maken met ze:

anCnoc 12y:

Nose: Citrus fruits in the beginning, changes to pear/apple, caramel, marshmellows, lots of sweets. Opens after a while... #anCnoc 12y
Palate: Peach, dried barley (beer??), little nutmeg and mace. Less sweeter than the nose... #anCnoc 12y
Finish: Dry, leather, grass notes, some bittersweet, a little soap, but very oily... #anCnoc 12y

anCnoc 16y:

Nose: Sweet apples, honey, sweetened biscuits (Brusselse kermis), vanilla, little ginger... #anCnoc 16y
Palate: Buttery/oily again, non roasted/raw nuts, light pepper, hints of pinewood... #anCnoc 16y
Finish: Dry again, but with sweets of dried fruit, spicy, mid-long finish... Fascinating dram!! #anCnoc 16y

anCnoc 1996:

Nose: Roasted nuts, Calvados, Maggi salt, some fresh Converse All Stars rubber, light caramel... #anCnoc 1996 vintage
Palate: Cocoa, dried prunes, unripe banana, white pepper... Complex!! #anCnoc 1996 vintage
Finish: Longer than 12y and 16y, still thick and dry, creamy sweet with some spicy peppers. Love it @ a BBQ!! #anCnoc 1996 vintage

Overall:

All #anCnoc whiskies do have a dry finish, with some hints of bitter/soap...

The 16y #anCnoc is even more sweeter now, the 12y more buttery/creamy... I like the backwards aftertasting... :D

:schotland
0 x

Terug naar “Archief en ervaringen van voorbije evenementen, N&T's,...”