Waterpijp

Whisky genoten (of niet) of gebruikt in combinatie met wat voor voedingswaar dan ook. Ook de combinatie met andere dranken past hier.
Gebruikersavatar
cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1258
Lid geworden op: 29 Mei 2016, 18:58
Locatie: Noord Limburg

Re: Waterpijp

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 10 Feb 2021, 04:40

:Cry :Cry
0 x

Stapoleon
Actief lid
Actief lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 Feb 2021, 16:38
Locatie: Betuwe

Re: Waterpijp

Ongelezen berichtdoor Stapoleon » 10 Feb 2021, 05:59

Cask1988 schreef:Mja...ik dacht al dat het enorm onverstandig is, maar Barry z’n verhaal bevestigd dat dus. No offense maar ik vind het ook gewoon enorm puberaal klinken :roll: :gnif


Bedankt voor het compliment.
Puritanisme is het onuitstaanbare gevoel dat iemand, ergens plezier beleeft.
0 x
Work is the curse of the drinking class

Gebruikersavatar
BarryM
Senior
Senior
Berichten: 330
Lid geworden op: 15 Nov 2020, 00:46
Locatie: Harderwijk

Re: Waterpijp

Ongelezen berichtdoor BarryM » 10 Feb 2021, 07:19

Stapoleon schreef:
Cask1988 schreef:Mja...ik dacht al dat het enorm onverstandig is, maar Barry z’n verhaal bevestigd dat dus. No offense maar ik vind het ook gewoon enorm puberaal klinken :roll: :gnif


Bedankt voor het compliment.
Puritanisme is het onuitstaanbare gevoel dat iemand, ergens plezier beleeft.


Nou, dat is niet wat 'puritanisme' betekent en ten zevende is het nogal raar om iemand op een whisky forum te bestempelen als puritein. Je zou kunnen kijken naar het woord "cherofobie", misschien is dat wat.
2 x

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Waterpijp

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 10 Feb 2021, 08:04

BarryM schreef:Je zou kunnen kijken naar het woord "cherofobie", misschien is dat wat.

De angst om gelukkig te zijn? :gnif
1 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4858
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Waterpijp

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 10 Feb 2021, 08:16

We hebben al een topic ‘Domme vragen bestaan niet..’. Ik kan me voorstellen dat er nog wel plek is voor een topic met alleen die 1e drie woorden.... :domdom
3 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
BarryM
Senior
Senior
Berichten: 330
Lid geworden op: 15 Nov 2020, 00:46
Locatie: Harderwijk

Re: Waterpijp

Ongelezen berichtdoor BarryM » 10 Feb 2021, 08:42

Cask1988 schreef:
BarryM schreef:Je zou kunnen kijken naar het woord "cherofobie", misschien is dat wat.

De angst om gelukkig te zijn? :gnif


Yes, soms ook wel AVERSIE :evil:
0 x

Gebruikersavatar
Ruud2612
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 762
Lid geworden op: 22 Jan 2015, 22:00
Locatie: Noord-Brabant

Re: Waterpijp

Ongelezen berichtdoor Ruud2612 » 10 Feb 2021, 09:39

Wouterk schreef:https://youtu.be/M-cfCEybTWY


Zou wel leuk zijn een extra Note toe te voegen voor het beoordelen van de Whisky. ‘Het geluid krijgt een 91!’ :P
1 x

Gebruikersavatar
defeatless
Moderator
Moderator
Berichten: 3203
Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
Locatie: Wageningen

Re: Waterpijp

Ongelezen berichtdoor defeatless » 10 Feb 2021, 11:11

Stapoleon schreef:
Cask1988 schreef:Mja...ik dacht al dat het enorm onverstandig is, maar Barry z’n verhaal bevestigd dat dus. No offense maar ik vind het ook gewoon enorm puberaal klinken :roll: :gnif


Bedankt voor het compliment.
Puritanisme is het onuitstaanbare gevoel dat iemand, ergens plezier beleeft.


De laatste keer dat ik iets over wiet zei werd ik gelijk weggegumd. Dus we zijn al een stuk verder afgegleden in de afgelopen jaren!
1 x

Gebruikersavatar
defeatless
Moderator
Moderator
Berichten: 3203
Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
Locatie: Wageningen

Re: Waterpijp

Ongelezen berichtdoor defeatless » 10 Feb 2021, 11:12

Thewowbar1986 schreef:Ik vind alles met water en pijpen niet mijn ding!! :P :P


Kinderachtig! Zoet, zuur, zout, bitter, alle smaken moeten worden geproefd!
2 x

Boysky
Senior
Senior
Berichten: 142
Lid geworden op: 28 Nov 2019, 19:13
Locatie: Maarssen

Re: Waterpijp

Ongelezen berichtdoor Boysky » 10 Feb 2021, 13:05

Whisky in de pijp!.. wie is er niet groot mee geworden??

Inhaaaaaale :SadHead
0 x
Afbeelding
Het is je Boy!

De buuk
Senior
Senior
Berichten: 403
Lid geworden op: 28 Jun 2018, 21:36

Re: Waterpijp

Ongelezen berichtdoor De buuk » 10 Feb 2021, 15:13

Nou, een lekker hasj jointje op z’n tijd kan ik wel waarderen. Maar dan drink ik er liever een kiud biertje bij in de zomer of een kopje thee in de winter
0 x
Whisky, BBQ’s & af en toe een mooie longfiller

Gebruikersavatar
DvdB
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 583
Lid geworden op: 04 Nov 2016, 09:46
Locatie: Kattûk

Re: Waterpijp

Ongelezen berichtdoor DvdB » 10 Feb 2021, 15:23

Whisky lijkt me dan n stuk beter dan een "piss bong" :? (weet niet meer of dat nu JackAss was of DirtySanchez ?)

Zou natuurlijk kunnen dat bepaalde "whisky's" hier niet voor onder doen :bigsmile
0 x

Whiskme
Actief lid
Actief lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 Sep 2019, 17:40

Re: Waterpijp

Ongelezen berichtdoor Whiskme » 10 Feb 2021, 16:00

Alle lol even opzij, maar kan iemand mij hier nu eens uitleggen waar dit over gaat? Stapoleon?

Mijn ervaring met waterpijp was dat het gebruikt werd om tabak met smaakjes te roken. Wordt het dan ook gebruikt voor wiet? En welke rol speelt whisky daarin? Gaat het hier over de vraag naar welke whiskies goed samen gaan met wiet of met een waterpijp? Of wordt het water in die waterpijp vervangen door whisky en heeft dat een of andere soort ervaring? En welke whisky gebruik je daar dan voor en waarom? En is whisky dan de drank bij uitstek om dit mee te doen of heb je dit dan ook al met andere spirits geprobeerd en hoe was die ervaring anders van je ervaring met whisky?

Ik wil de vraag wel serieus nemen, maar ik kan er gewoon momenteel niet aan uit waar het hier überhaupt over gaat. Of ben ik gewoon de domme Belg die niet doorheeft dat dit een of andere mop is? :Help :HitHead
2 x

roylubbers
Senior
Senior
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 Aug 2015, 20:08
Locatie: Enschede

Re: Waterpijp

Ongelezen berichtdoor roylubbers » 10 Feb 2021, 18:13

Met een beetje marketing kun je de whisky er na weer bottelen!

OT: op vakantie in Bulgarije kon je waterpijp bestellen met van alles en nog wat, melk, wodka, etc.
In een ver verleden heb ik in een gekke bui eens een amarettopijp gemaakt (met waterpijp tabak, niet met wiet), geen aanrader, al heb ik de volgende dag de amaretto niet geproefd. Misschien eens in de herkansing doen!
Wat Barry aanhaalde klopt ook, je wordt er instantaan lam van
0 x
Afbeelding

Stapoleon
Actief lid
Actief lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 Feb 2021, 16:38
Locatie: Betuwe

Re: Waterpijp

Ongelezen berichtdoor Stapoleon » 10 Feb 2021, 21:28

Whiskme schreef:Alle lol even opzij, maar kan iemand mij hier nu eens uitleggen waar dit over gaat? Stapoleon?

Mijn ervaring met waterpijp was dat het gebruikt werd om tabak met smaakjes te roken. Wordt het dan ook gebruikt voor wiet? En welke rol speelt whisky daarin? Gaat het hier over de vraag naar welke whiskies goed samen gaan met wiet of met een waterpijp? Of wordt het water in die waterpijp vervangen door whisky en heeft dat een of andere soort ervaring? En welke whisky gebruik je daar dan voor en waarom? En is whisky dan de drank bij uitstek om dit mee te doen of heb je dit dan ook al met andere spirits geprobeerd en hoe was die ervaring anders van je ervaring met whisky?

Ik wil de vraag wel serieus nemen, maar ik kan er gewoon momenteel niet aan uit waar het hier überhaupt over gaat. Of ben ik gewoon de domme Belg die niet doorheeft dat dit een of andere mop is? :Help :HitHead



Tabak met smaakjes is volgens mij sisha, ik bedoel eigenlijk een bong, een kleine waterpijp.
Deze wordt gebruikt om wiet of hasj mee te roken, en inderdaad normaal gaat daar water in, maar met whisky krijgt het een totaal andere smaak en beleving. En ja het zal best wat extra risico inhouden, maar om daar op een whiskyforum over uit te wijden? Over alcohol kun je ook de gruwelijkste quotes verzamelen. Alles met mate, ook de waterpijp.
1 x
Work is the curse of the drinking class


Terug naar “Spijs en drank en Whisky”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast