Wat doen jullie met de lege flessen?

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
van Geffen
Actief lid
Actief lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 Jun 2018, 17:01

Wat doen jullie met de lege flessen?

Ongelezen berichtdoor van Geffen » 17 Okt 2022, 15:47

Ik ben sinds een paar maanden weer terug in het whiskyparadijs.
Kreeg een paar jaar geleden standaard hoofdpijn als ik wat dronk.
Probleem is weg, zolang het duurt, en nu kan ik weer met volle teugen genieten.
In de jaren ervoor regelmatig fraaie flessen gekocht of gekregen maar die gingen nooit leeg want dat was 'zonde'.
Nu sta ik er heel anders in, mede omdat sommige staartjes niet meer te drinken waren, dus de flessen gaan nu leeg!
Op mp kom ik regelmatig flessen met kokers of dozen tegen van lege flessen.
Zelf zou ik het meeste kliko-fiseren.
Zijn er mensen die dit graag verzamelen?
Ik heb nagenoeg niets bijzonders maar als ik iemand een plezier kan doen......

En wat doen jullie er mee?
0 x

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2491
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: Wat doen jullie met de lege flessen?

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 17 Okt 2022, 16:24

Ik heb al geen ruimte voor alle open en dichte flessen, laat staan voor lege. Dus --> glasbak!
Enige fles die ik bewaard heb is een Macallan anniversary (25yo) die ik ooit van mijn zus voor mijn verjaardag heb gekregen (weet zeker dat deze met het originele kistje nog serieus geld op zou leveren bij vervalsers :nono ).

Er zijn mensen die lege kokers, kistjes en dozen verzamelen en er is ook een ruilgroep voor op Facebook.
Het (ver)kopen van verpakkingen mét fles doet mij toch al gauw denken aan zogenaamde vervalsers, vooral bij zeldzame of "investeerders" bottelingen.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3982
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Wat doen jullie met de lege flessen?

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 17 Okt 2022, 18:14

Fat Bastard! schreef:...
Het (ver)kopen van verpakkingen mét fles doet mij toch al gauw denken aan zogenaamde vervalsers, vooral bij zeldzame of "investeerders" bottelingen.
Dat is ook de reden waarom het aanbieden van en vragen om lege kokers en flessen niet is toegestaan op dit forum. De meesten zullen ter goeder trouw zijn, maar om eventueel misbruik te voorkomen is dit als regel gesteld.

Zelf gaat het meeste in de glasbak, kokers bij oud papier of als knutselobject. Een paar bijzondere flessen bewaar ik als 'karaf; alhoewel daar zelden wat in gaat. Uiteindelijk zullen die ook wel in de glasbak eindigen.

Voor restjes en bodempjes whisky zou je een zogenaamde 'living bottle' in kunnen stellen. Het is wel aardig om te ontdekken wat je met je eigen blend uiteindelijk kan bereiken. Daar kun je ook een mooie of bijzondere fles voor gebruiken.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Wat doen jullie met de lege flessen?

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 17 Okt 2022, 18:38

Als het een leuke/mooie vorm betreft verwijder ik de etiketten en lijmresten zorgvuldig en gebruik ik ze als water decanters voor op tafel! Scheelt heel vaak lopen en staat vaak nog mooi ook :bigsmile en verpakkingen…tja…vraag Henri eens! Die heeft daar héle praktische bestemmingen voor, verspreid door heel Nederland :lekker
0 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Gebruikersavatar
Uridium
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 712
Lid geworden op: 23 Apr 2016, 23:10

Re: Wat doen jullie met de lege flessen?

Ongelezen berichtdoor Uridium » 17 Okt 2022, 19:55

Ik bewaar alle blikken kokers, om rommeltjes in op te bergen. Manlief werkt in de horeca, dus we komen om in de pennen. Hopla in de Bruichladdich-kokers :duimop
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ruud2612
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 763
Lid geworden op: 22 Jan 2015, 22:00
Locatie: Noord-Brabant

Re: Wat doen jullie met de lege flessen?

Ongelezen berichtdoor Ruud2612 » 17 Okt 2022, 20:42

Reichenbach schreef:
Fat Bastard! schreef:...
Het (ver)kopen van verpakkingen mét fles doet mij toch al gauw denken aan zogenaamde vervalsers, vooral bij zeldzame of "investeerders" bottelingen.
Dat is ook de reden waarom het aanbieden van en vragen om lege kokers en flessen niet is toegestaan op dit forum. De meesten zullen ter goeder trouw zijn, maar om eventueel misbruik te voorkomen is dit als regel gesteld.

Zelf gaat het meeste in de glasbak, kokers bij oud papier of als knutselobject. Een paar bijzondere flessen bewaar ik als 'karaf; alhoewel daar zelden wat in gaat. Uiteindelijk zullen die ook wel in de glasbak eindigen.

Voor restjes en bodempjes whisky zou je een zogenaamde 'living bottle' in kunnen stellen. Het is wel aardig om te ontdekken wat je met je eigen blend uiteindelijk kan bereiken. Daar kun je ook een mooie of bijzondere fles voor gebruiken.

Is toch jammer dat die regel is gecreëerd (al snap ik hem wel). Ik heb dankzij dit forum al een aantal keer mijn flessen weer een waardig jasje kunnen geven. Had namelijk een aantal dozen met schimmelschade.
0 x

Gebruikersavatar
Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2024
Lid geworden op: 05 Apr 2018, 14:51
Locatie: (N-H)

Re: Wat doen jullie met de lege flessen?

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 17 Okt 2022, 20:51

Ik heb alle lege Range Share kokers en flessen ook nog in huis. Vooral met de bedoeling om ze later een plek te geven in mijn mancave.
Of die mancave er ooit nog van komt weet ik niet, maar ik heb die series nog niet weg kunnen gooien.
0 x
Afbeelding

Vleeming
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 Dec 2019, 20:12
Locatie: Arnhem

Re: Wat doen jullie met de lege flessen?

Ongelezen berichtdoor Vleeming » 17 Okt 2022, 21:38

Hoe begrijpelijk ook vind ik het zonde dat er geen goede plek is voor lege dozen etc. Het is toch zonde dat de een zijn dozen bij het oud papier zet en de ander een fles zonder doos heeft?

Lege flessen gooi ik ook in de glasbak op de ardbegs na, die heb ik in mijn schuur als “alcohol of shame”

45F66A31-A627-4D72-9F4D-12604FD21651.jpeg
45F66A31-A627-4D72-9F4D-12604FD21651.jpeg (954.25 KiB) 1157 keer bekeken
0 x

Gebruikersavatar
cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1259
Lid geworden op: 29 Mei 2016, 18:58
Locatie: Noord Limburg

Re: Wat doen jullie met de lege flessen?

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 17 Okt 2022, 23:33

Glas in de glasbak , alhoewel het thuisfront er in eentje een soort sfeerverlichting heeft gehangen.
Zijn het leuke flessen , dan overleg ik dus even alvorens...........
Kokers , soms doe ik daar onbeschermde flessen in , welke ik in een hoek van een kast heb staan.
Kistjes mag mijn zoon stukschieten met zijn Luchtbuks.
Maar verder gaat alles qua verpakking in de container.

Groet Cor
1 x

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3982
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Wat doen jullie met de lege flessen?

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 17 Okt 2022, 23:48

In de jaren '70 metselden ze tuinmuurtjes met de flessen. Zou je ook nog kunnen doen.
Afbeelding
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

van Geffen
Actief lid
Actief lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 Jun 2018, 17:01

Re: Wat doen jullie met de lege flessen?

Ongelezen berichtdoor van Geffen » 18 Okt 2022, 13:16

Dubbel
Laatst gewijzigd door van Geffen op 18 Okt 2022, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

van Geffen
Actief lid
Actief lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 Jun 2018, 17:01

Re: Wat doen jullie met de lege flessen?

Ongelezen berichtdoor van Geffen » 18 Okt 2022, 13:18

Grappig wel. Ik had verwacht dat veel flessen bewaard zouden worden als trofee. Je moet het ook maar kwijt kunnen.
Bij het niet meer weggeven en/of verkopen had ik niet direct aan fraude gedacht, zal niet direct met mijn lege flessen gebeuren. Denk niet dat ik een volle fles heb -gehad- die de €200 zou passeren. Om daar dan iets fout mee te doen.
0 x

Vleeming
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 Dec 2019, 20:12
Locatie: Arnhem

Re: Wat doen jullie met de lege flessen?

Ongelezen berichtdoor Vleeming » 18 Okt 2022, 18:12

Reichenbach schreef:In de jaren '70 metselden ze tuinmuurtjes met de flessen. Zou je ook nog kunnen doen.
Afbeelding


Gelukkig zijn we inmiddels 50 jaar wijzer.
1 x

Gebruikersavatar
Jacky
Senior
Senior
Berichten: 294
Lid geworden op: 24 Jan 2018, 15:23
Locatie: Heppen (BE)

Re: Wat doen jullie met de lege flessen?

Ongelezen berichtdoor Jacky » 18 Okt 2022, 19:27

Flessen gaan sowieso naar de glasbak, behalve die ene fles...
M'n eerste fles, een Royal Salute 21yo, waar ik een "living bottle" wil van maken, alleen... de kurk is stuk.
En laat dat nu net een kurk buiten normale proportie zijn :-x . Weet iemand welke kurk een vervanger zou kunnen zijn (of heeft er mischien iemand ééntje of meer liggen?)
0 x
Afbeelding

Everything will be okay in the end. If it's not okay, there's always whisky...

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3982
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Wat doen jullie met de lege flessen?

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 18 Okt 2022, 19:37

Een schuifmaat doet wonderen.



Op het forum is de handel in lege flessen, kokers en dozen aan banden gelegd, maar de handel in kurken?
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"


Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten