Oekraine

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
Gebruikersavatar
gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1729
Lid geworden op: 06 Sep 2014, 21:32

Oekraine

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 03 Mar 2022, 19:03

Ik weet niet of er al meer Oekraine gerelateerde rubrieken zijn maar ik kwam dit tegen op NU.nl

LEGO en Diageo leveren niet meer aan Rusland, IKEA sluit Russische winkels

De Britse drankenmaker Diageo stopt niet alleen met het leveren van drank aan Rusland, maar ook aan Oekraïne. Het bedrijf zegt dat de veiligheid van werknemers in deze regio de grootste prioriteit heeft.

https://www.nu.nl/economie/6187369/lego ... it%20heeft.
0 x

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Oekraine

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 04 Mar 2022, 08:12

Volledig te begrijpen maar de keerzijde van al die sancties is dat ook de gewone Rus hard geraakt wordt. Terwijl de gemiddelde Rus die oorlog helemaal niet wil. Mister dictator is losgeslagen met een handjevol van z’n trouwste volgelingen en stuurt een nucleaire grootmacht de afgrond in. En doordat de gewone Rus die sancties volle bak ervaart én alleen nog maar Russisch gemanipuleerd nieuws leest/ziet, krijg je vanzelf dat de gemiddelde Rus de noodzaak wel gaat snappen. Zo ging het in Duitsland immers ook.

Persoonlijk heb ik het gevoel dat WO III al een feit is maar dat de rest van de wereld daar nog niet aan wil. We gaan nu eerst toekijken vanaf de zijlijn tot Oekraïne volledig in handen is van. Met een beetje pech zijn Moldavië en Georgië de volgende. Ook geen NAVO lid dus zelfde scenario… waar gaat dit heen :domdom
0 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Gebruikersavatar
Breedút_Genietsje
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1294
Lid geworden op: 09 Okt 2015, 20:32
Locatie: Friesland
Contact:

Re: Oekraine

Ongelezen berichtdoor Breedút_Genietsje » 04 Mar 2022, 12:55

Van oudsher faciliteert Duitsland een wereldoorlog.

Maar met deze grensoverschrijdende activiteiten van 'die gestoorde Rus' hebben we nu wel een wereldwijd conflict te pakken,
hoe ver rekken we de grens nog op om niet in een derde wereldoorlog betrokken te raken.. ?
0 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Oekraine

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 04 Mar 2022, 14:13

Breedút_Genietsje schreef:Maar met deze grensoverschrijdende activiteiten van 'die gestoorde Rus' hebben we nu wel een wereldwijd conflict te pakken,
hoe ver rekken we de grens nog op om niet in een derde wereldoorlog betrokken te raken.. ?

Ja precies. Een losgeslagen idioot die zelfs kerncentrales begint te beschieten, de mafkees! Maargoed, wat ik eerder al zei, die 3e wereld oorlog zitten we eigenlijk al in alleen wil NAVO/EU daar zelf nog niet aan toegeven. Ik denk dat de stille (en naive) hoop is, dat als Oekraïne uitgevochten is, het wel ophoudt. Maar het is een publiek geheim dat zijn plan is om de USSR in ere te herstellen. Vandaag nog riep hij de buurlanden op om ‘niet te vrezen, Rusland gaan hun buurlanden niet aanvallen’ en meestal als Poetin zoiets zegt… doet hij het tegenovergestelde.
1 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3982
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Oekraine

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 04 Mar 2022, 18:44

What might save us me and you
Is that the Russians love their children too

1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"


Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten