Wild West Whisky Fest te Kortrijk, België, 5 en 6 juni 2010

Voorbije Whisky-festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tastings worden hier heen verplaatst en kunnen met ervaringen aangevuld worden.
Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 08 Jan 2010, 15:53

Het 2de Wild West Whisky Fest te Kortrijk in België staat op de agenda voor 5 en 6 juni 2010.

De website is overigens nog niet aangepast met de informatie voor dit jaar.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

p_froes
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Wild West Whisky Fest te Kortrijk, België, 5 en 6 juni 2010

Ongelezen berichtdoor p_froes » 08 Jan 2010, 16:55

Was er vorig jaar het hele weekend. Echt een topweekend was het. Dit jaar ga ik er hoogstwaarschijnlijk weer heen met een paar vrienden.
0 x
Life is too short to drink bad whisky

laddie teun
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Wild West Whisky Fest te Kortrijk, België, 5 en 6 juni 2010

Ongelezen berichtdoor laddie teun » 08 Jan 2010, 21:27

heb ook een toptijd gehad afgelopen jaar. Zeker van plan weer te gaan!
0 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel

Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com

Piet
Moderator
Moderator

Re: Wild West Whisky Fest te Kortrijk, België, 5 en 6 juni 2

Ongelezen berichtdoor Piet » 19 Mar 2010, 09:45

In een bericht dat ik zojuist plaatste over Chillfiltered of unchillfiltered in Onrechtmatigheden of troebelheid in (oude) whisky en in Whisky gekleurd met karamel ? wordt verwezen naar maniacs E-pistle 2009/37 - The Colouring & Filtering Experiment.

De laatste alinea in het artikel:
With this, I close this article...
I hope it opened eyes, and that now, you will think twice if you hear people speaking about this or that whisky being better/worse because it is/isn't coloured/chillfiltered. For the people interested: the experiment will be available again on our W.W.W.F. on june 5th and 6th 2010.

Cheers,
Bert Bruyneel, Belgium

Dus mocht je daar zijn en geïnteresseerd. Hier je kans !
0 x

laddie teun
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor laddie teun » 19 Mar 2010, 10:58

vorig jaar ook it experiment gedaan op het WWWF
erg leuk en boeiend om eens te doen
0 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel

Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 31 Mei 2010, 13:12

Nog (meer) forummers die dit weekend afreizen naar het zuiden van België? Ik overigens niet, helaas... Niet te doen met de trein ;-) (om nog maar te zwijgen over een heel weekend daaro :HitHead )
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

p_froes
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor p_froes » 31 Mei 2010, 13:37

Yep! Zaterdagochtend vroeg heen en zondagavond weer terug. Ik heb er zin in :D. :bottomsup
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 31 Mei 2010, 17:32

Ik zal er jammer genoeg niet bij zijn dit jaar. Het is nochtans niet ver van Brugge en ik ken Kortrijk toch wel een beetje (heb er nog gewerkt en gewoond). Maar ik ben de enige in mijn familie/vriendenkring die zich interesseert in whisky. Ik heb geen zin om daar in mijn eentje naartoe te gaan en rond te dolen. Ik kan mij trouwens enkel op zondag vrij maken en dan is het 'papa-dag'. :hoera
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

p_froes
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor p_froes » 31 Mei 2010, 17:33

Johan, ik ben er toch? ;). En genoeg andere gezellige mensen. Maar papadag is natuurlijk ook belangrijk.
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 31 Mei 2010, 17:36

p_froes schreef:Johan, ik ben er toch? ;). En genoeg andere gezellige mensen. Maar papadag is natuurlijk ook belangrijk.

Ja, dat weet ik wel. Ik zou het wel leuk vinden om eens met jullie op te trekken en ik moet toch toegeven dat het wel kriebelt. Maar ik werk 6 op 7 en ben enkel zondag thuis. Dan willen de kids hun papa ook wel eens voor zichzelf (en met veel plezier hoor).
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 13 Jun 2010, 22:27

Is er iemand die zijn ervaringen in Kortrijk met ons kan/wil delen ?

Dan weten de thuisblijvers in elk geval wat ze gemist hebben :Cry ... of niet natuurlijk :Tongue
0 x

p_froes
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor p_froes » 13 Jun 2010, 23:56

Zaterdagochtend werd ik door een vriend opgehaald en een uurtje of 2 later reden we Kortrijk al binnen. Ingecheckd in het hotel, even lunchen op het plein in Kortrijk samen met Bram en Nol(Whatnol) en daarna met de taxi naar het festival. Er was weer van alles leuks, en voor ieder wat te vinden maar vooraal veel antiquiteiten. Ik heb veel tijd doorgebracht bij de stands van Arno(whisky tastings / DWS) en Jeroen (Full Proof) die veel mooie dingen bij zich hadden. Ook leuk was de aanwezigheid van Max Righi met veel oude flessen en lekkere italiaanse etenswaren (gelukkig, want het enige minpuntje van het festival was dat er, net als het jaar daarvoor, niks te eten was).

Ik heb te veel geproefd om op te noemen en ik heb niks opgeschreven. Enkele toppers waren:
De recente Longmorn 1972 The perfect dram IV 51.3% (overheerlijke Longmorn)
Longmorn Scott's Selection 1971 57.8% (top sherry)
Springbank 1972 smws 27.??
Bunnahabhain 1968 Auld Acquaintance
Laphroaig 10 yo ‘Raboso' (55.7%, Diego Sandrin, private, 1 year Raboso finish, 22 bottles)

Na het festival terug naar het hotel om even bij te komen voor het avondprogramma. Maar al gauw zat ik bij Laddie Teun in de kamer 2 deuren verder in een mini tasting met allemaal leuke dingetjes. Toen tijd voor het avondprogramma in de Ierse pub voor een hap eten en veel bier (Rodenbachs en Leffe's). Tussendoor schonk Max Righi nog een Macallan 1936 uit :duimop. Kortom, het was een gezellige avond / nacht / ochtend.

De volgende dag na een goed ontbijt nog een paar uurtjes rondgelopen op het festival, om toch redelijk op tijd weer richting thuis te gaan. :Cry
Het was weer een topweekend en wat mij betreft ben ik er volgend jaar weer bij. :D

http://www.focus-wtv.tv/programma/wtv/w ... t-kortrijk
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 14 Jun 2010, 11:44

p_froes schreef:.........
Na het festival terug naar het hotel om even bij te komen voor het avondprogramma. Maar al gauw zat ik bij Laddie Teun in de kamer 2 deuren verder in een mini tasting met allemaal leuke dingetjes. Toen tijd voor het avondprogramma in de Ierse pub voor een hap eten en veel bier (Rodenbachs en Leffe's). Tussendoor schonk Max Righi nog een Macallan 1936 uit :duimop. Kortom, het was een gezellige avond / nacht / ochtend.

De volgende dag na een goed ontbijt nog een paar uurtjes rondgelopen op het festival, om toch redelijk op tijd weer richting thuis te gaan. :Cry
Het was weer een topweekend en wat mij betreft ben ik er volgend jaar weer bij. :D

http://www.focus-wtv.tv/programma/wtv/w ... t-kortrijk

:-x
Ik heb dus wat gemist, zo blijkt. Volgend jaar ga ik ook. Zeker weten. Ik ben blij dat jij je goed geamuseerd hebt, Pano. Vooral die Laphroaig 10yo Raboso finish van Diego Sandrin interesseert mij heel erg. Ik heb al een fles bij hem besteld voor begin volgend jaar. Hij heeft nog een andere finish ook, maar dat zou ik even moeten opzoeken in mijn e-mails.
Leuk die link naar Focus TV. Ik wist niet dat het op de regionale televisie kwam.
0 x

Terug naar “Archief en ervaringen van voorbije evenementen, N&T's,...”