Spirit of Speyside Whisky Festival, 29 apr - 3 mei 2010

Voorbije Whisky-festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tastings worden hier heen verplaatst en kunnen met ervaringen aangevuld worden.
Piet
Moderator
Moderator

Spirit of Speyside Whisky Festival, 29 apr - 3 mei 2010

Ongelezen berichtdoor Piet » 21 Nov 2009, 15:22

Voor de liefhebbers, uit onze Jaar-rond agenda in deze rubriek.

Spirit of Speyside Whisky Festival April 29th - May 3rd 2010.
Themed on Whisky, Food, Music and the Heritage & Culture of Speyside, the 2010 Festival will offer a wide array of quality events. Join us for the Opening Dinner at Benromach Distillery on 29 April 2010. The full programme of events will be bookable online from 15 January 2010.

Dit speelt zich dus af in de gehele Speysite.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

EDRADOUR
Actief lid
Actief lid

Re: Spirit of Speyside Whisky Festival, 29 apr - 3 mei 2010

Ongelezen berichtdoor EDRADOUR » 23 Nov 2009, 19:16

Heb ik in 2008 mogen meemaken tijdens mijn jaarlijkse wandeling ergens door Scotland, dat jaar was dan toevallig mijn Speyside Walk, geweldig om mee te maken, helaas is het zeer moeilijk om een kostuum mee te nemen, derhalve werd de gala avond niet bijgewoond.

Trouwens genoemde wandeling is een aanrader :: Hulp bij de planning of wellicht voor de gemakzuchtigen onder ons vindt je op www. escape to schotland, zij regelen desgewenst van A goedgedaan )aankomst tot Z )zeer tevreden goedgedaan voor je Bus travell B&B route en indien gewenst bagage transfer. Avontuurlijker is het natuurlijk om je zooitje zelf te sjouwen, maar uit ervaring weet ik 25 Kg s' ochtends zijn 75 s 'avonds. :oops:
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 23 Nov 2009, 20:00

Ger,
www. escape to schotland werkt niet.

Bedoel je http://www.escape2scotland.com/ ?
0 x

KSB66
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor KSB66 » 24 Nov 2009, 07:40

Ah mooi, zoiets zocht ik al.
De reis stond al in de planning voor volgend jaar(afhankelijk van een paar zaken) maar zocht nog zo'n soort organisatie.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Re: Spirit of Speyside Whisky Festival, Kerstfotowedstrijd

Ongelezen berichtdoor Piet » 27 Dec 2009, 19:59

Voor de geïnteresseerden. in viewtopic.php?f=29&t=399 staat een artikel en link over een Kerstfotowedstrijd door Spirit of Speyside Whisky Festival.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Re: Whisky and Jazz Fusion bij The Macallan

Ongelezen berichtdoor Piet » 08 Mar 2010, 15:37

Voor degene die er zijn, of voor anderen misschien een extra argument om te gaan, Whisky and Jazz Fusion.

Don't miss out on this unique opportunity to be a guest of The Macallan and Hans Offringa in this very special location, the private Jacobean Manor House at the very heart of The Macallan.
0 x

KSB66
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor KSB66 » 08 Mar 2010, 17:09

Da's onze dag van aankomst. "s avonds naar de Stramash in Dufftown en de dag erop naar Macallan.
0 x

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Spirit of Speyside Festival 2010

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 29 Apr 2010, 12:56

Beste forumers,
Even een kort berichtje uit Craigellachie. Dinsdag 27 april staken wij over met de ferry naar Newcastle, in gezelschap van laddie Teun en zijn Famous Spouse Eline. Gezellig gegeten, gedramd en gepraat. De volgende dag gevieren naar de Speyside gereden, met een stop bij Tullibardine, lunch bij Ian Buxton en 's avonds voor Becky en mij een verticale Highland Park tasting met daarna een afzakkertje in de Quaich Bar in het Craigellachie Hotel. Leuke mensen ontmoet, waaronder drie Zweden, die prompt de volgende morgen (nu dus) in de galerie tegenover de Highlander Inn enkele exemplaren van A Taste of Whisky kochten.

Teun en Eline waren ook uitgenodigd voor de HP tasting, maar hadden al andere plannen. We zien ze in de loop van de week nog wel. Op de boot troffen we trouwens ook Henk en Miranda (het secretarieel team van WFNN), die we vanavond vast weer zullen zien op het openingsgala bij Benromach.

Morgen meer ...
:schotland
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Re: Spirit of Speyside Festival 2010

Ongelezen berichtdoor JayDie » 29 Apr 2010, 14:05

Leuk te lezen, Hans!

Veel plezier daar nog (maar dat komt vast goed!) :schotland
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

KSB66
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor KSB66 » 29 Apr 2010, 15:40

Dinsdag 27 september
Scherp opgemerkt op een ander forum.
0 x

johan
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor johan » 29 Apr 2010, 22:40

Baal er nog steeds van dat ik er niet heen kon, had mijn ATV dagen al rond dit weekend gepland, maar ja je kunt niet alles he.
Afgelopen najaar was het toch wel erg fantastisch bij het autumn event.

In plaats daarvan ga ik zatedag en zondag naar BElgiË, is mij vrouwtje ook weer gelukkig.

Hans geniet ervan en ik hoop nog wat verhalen van je te mogen lezen. :Slainte
0 x

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 30 Apr 2010, 10:56

Awel, opnieuw een korte impressie. De gala avond bij Benromach was erg gezellig. We werden door Macallan opgehaald (en weer thuisgebracht). Onze tafel was een eclectisch gezelschap met Morag Ralph van Macallan (die een ouderwetse 18Y sherry matured versie had meegebracht), Ron Taylor en Lesley Ann Parker van de Moray Chamber of Commerce, mijn eigen Famous Spouse Becky, Kevin Staines, manager van het Dowan's Hotel en Alan, de chef van Glenfiddich. Schotse zalm, Moray corn fed chicken breast, chocolade en ijs toe in gezelschap van 10Y Benromach, Balvenie Doublewood en Aberlour 10. De laatste won een prijs.
Heel laat terug in Craigellachie en de volgende morgen heel vroeg weer op. Samen met Lesley Ann een interview voor BBC Radio - Good Morning Scotland gedaan op de distilleerderij van Aberlour.
Vanmiddag boeken signeren bij Macallan en vanavond diner in Dowan's Hotel.
Morgen meer,

Uw tijdelijke correspondent vanuit de Speyside
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 30 Apr 2010, 11:26

Mooi, Hans!

Hier is de uitzending van de BBC te vinden: http://www.bbc.co.uk/programmes/b00s5h95#synopsis (tot 7 mei).
0 x

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 01 Mei 2010, 12:40

Weer een prima dag gehad gisteren. Diverse signeer sessies, o.a. bij de Whisky Shop in Dufftown.
Een fotosessie gedaan bij Mortlach waar ik de Russische brand ambassador van Grant & Sons ontmoette.
Hij heeft zowel ToW als W&J aangeschaft. We zijn nu ook "aanwezig" in Rusland!!!
Glenfarclas heeft een doos boeken van ToW aangeschaft voor het visitor centre en we hadden het genoegen om 4 40-jarige versies naast elkaar te proeven onder leiding van George Grant, in de volgende orde:
  1. 40 jarige 105
  2. 40 jarige uit de family cask serie (1966, gebotteld in 2006)
  3. 40 jarige classic (uit de beroemde reeks met de getekende etiketten)
  4. 40 jarige nieuwe versie, die nu ook deel uitmaakt van het standaard assortiment.
Vond nr. 1 en 4 de lekkersten.

's Avonds een lekkere pint in de Highlander Inn met Dennis Mulder en Ronald Anneveld, die - naar ik onlangs heb gehoord uit betrouwbare bron binnen Diageo - ook bekend staan in de whiskywereld als "Ed en Willem Bever". Je leert altijd wel weer wat hier.

Na het afpilzen met beide heren lekker gedineerd in Dowan's te Aberlour, opnieuw met onze vrienden van Macallan en Lesley Ann Parker, die behalve een dierbare vriendin, ook als onze agent in Speyside optreedt.

Vandaag ook weer leuke dingen op het program, waaronder fotograferen bij Glenlivet, waar de sma' still weer wordt opgestookt, een signeersessie bij Craighurst Guesthouse in de achtertuin van Strathisla, en vanavond de premiere van de musical "Whisky Kisses", in het auditorium bij Glenfiddich. Misschien iets voor Sebastiaan Smits om dat naar Zoetermeer te halen!

Morgen weer een verslagje.

:schotland
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 01 Mei 2010, 12:50

Hans, wederom thanks voor je mooie verslag. Jij verveelt je niet daar, dat is duidelijk! :goedgedaan
0 x

Terug naar “Archief en ervaringen van voorbije evenementen, N&T's,...”