Spirit of Yorkshire distillery

Whisky-reis, -festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tasting ervaringen, niet zozeer gedetailleerde (reis)verslagen (wel links naar albums en verslagen). Dit gaat vooral over reviews, ervaringen, meningen, aan- en afraders van tour-operators, bezienswaardigheden, combinaties etc.
Gebruikersavatar
Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 803
Lid geworden op: 21 Aug 2016, 16:00
Locatie: Omgeving Amersfoort

Spirit of Yorkshire distillery

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 28 Apr 2024, 17:02

In de zomer gaan wij naar Yorkshire waar we niet al te ver van de Spirit of Yorkshire distillery zitten. Iemand ervaring met deze stokerij? Qua tour en qua tastings?
0 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

hjkuijken
Senior
Senior
Berichten: 159
Lid geworden op: 18 Mar 2014, 15:55
Locatie: Haarlem

Re: Spirit of Yorkshire distillery

Ongelezen berichtdoor hjkuijken » 28 Apr 2024, 18:37

Wat ik ervan weet is dat het in een loods zit op een industrieterrein, dus verwacht geen ‘scenic visit’. Wel een interessante nieuwe distilleerderij btw.
1 x

andre8x8
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 524
Lid geworden op: 03 Mar 2012, 17:01

Re: Spirit of Yorkshire distillery

Ongelezen berichtdoor andre8x8 » 28 Apr 2024, 20:53

Wij zijn in 2017 bij deze toen nog maar net gestarte distillery langs geweest.
Zeer vriendelijk ontvangst en ja de distillery tour is niet te vergelijken met een tour zoals bij Springbank.
Je kan er wel genieten van een breakfest of lunch met uitzicht over de industriele distillery. En ze organiseren allerlei leuke avonden met live muziek.

Sinds het bezoek ben ik deze distillery blijven volgen en ik heb hier inmiddels een kleine 40 flessen op de plank staan.

De whisky’s van Filey Bay zijn zeer fruitig en zeer drinkbaar, jammer genoeg is deze distillery nog steeds te onbekend hier in Nederland.

BTW
Ze brouwen daar ook heerlijke biertjes, Wold Top genaamd.
3 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 803
Lid geworden op: 21 Aug 2016, 16:00
Locatie: Omgeving Amersfoort

Re: Spirit of Yorkshire distillery

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 29 Apr 2024, 16:58

andre8x8 schreef:Wij zijn in 2017 bij deze toen nog maar net gestarte distillery langs geweest.
Zeer vriendelijk ontvangst en ja de distillery tour is niet te vergelijken met een tour zoals bij Springbank.
Je kan er wel genieten van een breakfest of lunch met uitzicht over de industriele distillery. En ze organiseren allerlei leuke avonden met live muziek.

Sinds het bezoek ben ik deze distillery blijven volgen en ik heb hier inmiddels een kleine 40 flessen op de plank staan.

De whisky’s van Filey Bay zijn zeer fruitig en zeer drinkbaar, jammer genoeg is deze distillery nog steeds te onbekend hier in Nederland.

BTW
Ze brouwen daar ook heerlijke biertjes, Wold Top genaamd.


Dank Andre,

Ik ga me inschrijven voor een tour met (drivers) tasting. Ik houd wel van fruitige whisky's. Maare, 40 flessen in jouw bezit; wist niet dat ze al zoveel gebotteld hadden. Anyways, ik laat in augustus hier wel mijn review achter.
2 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding


Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten