27 jun 2010: martmarbus: Mijn whisky proeverij

Voorbije Whisky-festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tastings worden hier heen verplaatst en kunnen met ervaringen aangevuld worden.
martmarbus
Actief lid
Actief lid

27 jun 2010: martmarbus: Mijn whisky proeverij

Ongelezen berichtdoor martmarbus » 06 Jul 2010, 20:27

Het was 27 juni 2010.
Bij mij thuis hield ik een proeverij voor mijn collega's
Op de list stonden:
Knokando 12jr, Bunnahabhain 12jr, Blair Athol 12jr en een Super pure Malt whisky van Nikka tussen 11 en 15jr.
Als verrassing had ik een Kilchoman uit gezocht.
Ik noem het een tongenstreler. Maar wie niet van medicinaal houdt, zal waarschijnlijk een heel andere visie hebben.
Het begon omstreeks 14.00 uur met een kofje en koek.
1 kopje pp was genoeg, want uiteindelijk kwamen niet voor een koffie kransje.
Er moest geproefd worden. Ik begon met het uitschenken van de Knokando.
Na een verbijsterde reactie (voor een ieder was het een vreemde) gingen we zachtjes over op de Blair Athol, hierna moest de Jappanner er aan geloven.
Als afsluiter van de serie moet de Bunnahabhain er aan geloven. Verbluffend wat een heerlijke drank.
Als extra ging de Kilchoman open. Het was een verrassing. Zo jong (3jaar en 1 maand) en zo vol van smaak. Oké ik proefde wel de jonge smaak, maar ik denk dat het een uitstekende 8 of 12 jarige zal worden.
Rond 18.00 uur werd de BBQ aangestoken en werd er van een uitgebreide nasi & bami hap genoten.
Mart

1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding
5
Afbeelding
Laatst gewijzigd door martmarbus op 06 Jul 2010, 21:26, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x
"It's true that whisky improves with age. The older I get, the more I like"

JayDie
Moderator
Moderator

Re: mijn whisky proeverij 27-06-2010

Ongelezen berichtdoor JayDie » 06 Jul 2010, 20:47

Ziet er goed uit, Mart! Ik heb een sample van de Kilchoman Autumn Release 2009 en vond die inderdaad ook geweldig voor zo'n jonge whisky! :goedgedaan

Wederom mooie foto's gemaakt! Nu zie ik dat je zelfs fotograaf bent: Mambo fotografie! 8-) Dat verklaart een hoop :goedgedaan
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Terug naar “Archief en ervaringen van voorbije evenementen, N&T's,...”