Whisky by the Sea vs. International Whisky Festival
Whisky by the Sea vs. International Whisky Festival
Hi,
Wanneer je moet kiezen tussen Whisky by the Sea (Vlissingen) of het International Whisky Festival (Leiden), welke zou je dan kiezen en vooral... Waarom?!
Ikzelf ben alleen vorig jaar in Leiden geweest. Vlissingen lijkt me ook wel wat!
Het gaat me er dus niet om welke je gaat bezoeken, maar welke je voorkeur heeft.
Wanneer je moet kiezen tussen Whisky by the Sea (Vlissingen) of het International Whisky Festival (Leiden), welke zou je dan kiezen en vooral... Waarom?!
Ikzelf ben alleen vorig jaar in Leiden geweest. Vlissingen lijkt me ook wel wat!
Het gaat me er dus niet om welke je gaat bezoeken, maar welke je voorkeur heeft.
Laatst gewijzigd door JayDie op 06 Apr 2010, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
- laddie teun
- Top bijdrager

- Berichten: 705
- Lid geworden op: 10 Sep 2009, 11:19
Re: Whisky by the Sea vs. International Whisky Festival
beide zijn leuk
Vlissingen is knus. Leiden is groot.
Voor beide valt wat te zeggen. ik heb me in ieder gavel de afgelopen jaren zowel in september in Vlissingen als in november in Leiden uitstekend vermaakt
Vlissingen is knus. Leiden is groot.
Voor beide valt wat te zeggen. ik heb me in ieder gavel de afgelopen jaren zowel in september in Vlissingen als in november in Leiden uitstekend vermaakt
0 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel
Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com
Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com
Re: Whisky by the Sea vs. International Whisky Festival
Hmm... zie nu ook het prijsverschil:
Misschien dan 'zelf' naar Vlissingen en via het IWS naar Leiden...
Ik hou de opties nog open!
- Vlissingen 2010: EUR 25,00
- Leiden 2010: EUR 45,00
Misschien dan 'zelf' naar Vlissingen en via het IWS naar Leiden...
0 x
-
dennis
- (Whisky)Professional

- Berichten: 91
- Lid geworden op: 12 Okt 2009, 11:43
- Locatie: Den Haag
- Contact:
Re: Whisky by the Sea vs. International Whisky Festival
Ik vind het eerlijk gezegd geen vergelijking. Vlissingen is erg klein en Leiden groeit uit zijn jasje. Wat is de reden van deze stelling eigenlijk?
0 x
Re: Whisky by the Sea vs. International Whisky Festival
dennis schreef:Ik vind het eerlijk gezegd geen vergelijking. Vlissingen is erg klein en Leiden groeit uit zijn jasje. Wat is de reden van deze stelling eigenlijk?
Het is voor mij persoonlijk, Dennis. Vorig jaar ben ik in Leiden geweest, dit jaar zou ik daar best weer heen willen, maar Vlissingen (nog niet geweest) lijkt me ook wel wat. Ik ken het zelf niet en vraag hier aan diegene die beide festivals kennen wat men zou kiezen en waarom.
Ja, ik kan natuurlijk naar beide festivals gaan, maar soms kan niet alles...
Capisce?
0 x
-
dennis
- (Whisky)Professional

- Berichten: 91
- Lid geworden op: 12 Okt 2009, 11:43
- Locatie: Den Haag
- Contact:
Re: Whisky by the Sea vs. International Whisky Festival
Ik snap m. In dat geval zijn er nog een aantal andere die ook de moeite waard zijn.
Vlissingen is zeker de moeite waard; het is er altijd rustig en je krijgt de tijd om met de 'specialisten' ervaringen uit te wisselen. Als je een beginnende genieter bent is dit festival zeker de moeite waard om te bezoeken.
Leiden, dan moet je doelgericht zijn. De Laddies lei(ij)den al jaren mensen rond, maar dat is een beperkte capaciteit. Als je niet doelgericht in Leiden rondgaat, zal je snel ondergesneeuwd raken door de hectiek. Tenzij je bereid bent om meer te betalen en op de VIP sessie wilt komen.
Vlissingen is zeker de moeite waard; het is er altijd rustig en je krijgt de tijd om met de 'specialisten' ervaringen uit te wisselen. Als je een beginnende genieter bent is dit festival zeker de moeite waard om te bezoeken.
Leiden, dan moet je doelgericht zijn. De Laddies lei(ij)den al jaren mensen rond, maar dat is een beperkte capaciteit. Als je niet doelgericht in Leiden rondgaat, zal je snel ondergesneeuwd raken door de hectiek. Tenzij je bereid bent om meer te betalen en op de VIP sessie wilt komen.
0 x
Re: Whisky by the Sea vs. International Whisky Festival
Thanks Dennis!
Nog andere met ervaringen en meningen?
Nog andere met ervaringen en meningen?
0 x
- Jock
- (Whisky)Professional

- Berichten: 966
- Lid geworden op: 03 Aug 2009, 11:30
- Locatie: Arnhem
- Contact:
Re: Whisky by the Sea vs. International Whisky Festival
Bij mij is het zuiver een logistieke keus. Vlissingen is mij gewoon te ver. Leiden ken ik zeer goed en ik ben elk jaar geweest op alle festivals al sinds de Oude Kerk in Amsterdam. Daar heb ik wat mee. Maar nu ik in een andere hoedanigheid naar de festivals ga, zal ik niet zo snel geneigd zijn om naar een aparte te gaan tenzij het echt heel dichtbij was voor mij
0 x
Re: Whisky by the Sea vs. International Whisky Festival
Tja, naar beide nog nooit geweest.
Vlissingen lijkt mij interessanter, omdat ik nog vrij nieuw ben in het wereldje.
Het is echter wel anderhalf uur rijden tegenover 20 minuten voor Leiden (en vanaf september werk ik ook in Leiden).
Het staat voor mij buiten kijf dat er op beide beurzen meer is op te steken dan mijn hersenen in 1 dag aankunnen
Vlissingen lijkt mij interessanter, omdat ik nog vrij nieuw ben in het wereldje.
Het is echter wel anderhalf uur rijden tegenover 20 minuten voor Leiden (en vanaf september werk ik ook in Leiden).
Het staat voor mij buiten kijf dat er op beide beurzen meer is op te steken dan mijn hersenen in 1 dag aankunnen

0 x
Re: Whisky by the Sea vs. International Whisky Festival
Django schreef:Tja, naar beide nog nooit geweest.
Vlissingen lijkt mij interessanter, omdat ik nog vrij nieuw ben in het wereldje.
Het is echter wel anderhalf uur rijden tegenover 20 minuten voor Leiden (en vanaf september werk ik ook in Leiden).
Het staat voor mij buiten kijf dat er op beide beurzen meer is op te steken dan mijn hersenen in 1 dag aankunnen
Zoals je weet mag je als lid van het IWS 'gratis' naar een van beide. Als je de tijd hebt: ga naar beide: 'vanuit' het IWS naar Leiden (a EUR 45,-), 'vanuit jezelf' naar Vlissingen.
Ik ben niet in Vlissingen geweest; Leiden was (ook) m'n eerste festival: GE-WEL-DIG!

0 x
Re: Whisky by the Sea vs. International Whisky Festival
Nu ik beide bezocht heb kan ik hier over oordelen, of...
Wat Dennis eerder schreef klopt:
Ik kan me hier helemaal bij aansluiten!Bij elke stand in Vlissingen was er ruim tijd en ruimte om met de persoon van de stand te spreken en je dingen uit te leggen. Wat ik van Leiden ervoer, was inderdaad de 'drukte' wat dat betreft. Maar moet ook zeggen dat in Leiden meer variëteit te vinden is; niet zo gek, die kerk is groooot
Eigenlijk dus niet met elkaar te vergelijken, maar if I had one shot... Leiden.
Wat Dennis eerder schreef klopt:
dennis schreef:Vlissingen is zeker de moeite waard; het is er altijd rustig en je krijgt de tijd om met de 'specialisten' ervaringen uit te wisselen. Als je een beginnende genieter bent is dit festival zeker de moeite waard om te bezoeken.
Leiden, dan moet je doelgericht zijn. Als je niet doelgericht in Leiden rondgaat, zal je snel ondergesneeuwd raken door de hectiek.
Ik kan me hier helemaal bij aansluiten!Bij elke stand in Vlissingen was er ruim tijd en ruimte om met de persoon van de stand te spreken en je dingen uit te leggen. Wat ik van Leiden ervoer, was inderdaad de 'drukte' wat dat betreft. Maar moet ook zeggen dat in Leiden meer variëteit te vinden is; niet zo gek, die kerk is groooot
Eigenlijk dus niet met elkaar te vergelijken, maar if I had one shot... Leiden.
0 x
Re: Whisky by the Sea vs. International Whisky Festival
Er zijn natuurlijk verschillende criteria voor het kiezen van een evenement de afstand, de prijs, het formaat. Nou zijn leiden en vlissingen natuurlijk heel anders. Maar voor mij persoonlijk begint leiden een beetje uit de hand te lopen, de laatste keer had ik meer folders in de hand gedrukt gekregen dan op de huishoudbeurs. Ook de prijs valt iets tegen....echter (nog) geen belemmering om heen te gaan..sebastian here we come!
0 x
Ï Love "Whisky and More"
Http://mwab.Wordpress.com
Http://mwab.Wordpress.com
Re: Whisky by the Sea vs. International Whisky Festival
Hoi ieders,
Vorig jaar zijn we naar de zaterdagavondsessie in vlissingen geweest, heb op mijn gemak veel verschillende en voor mij onbekende whisky's geproefd, mijn vrouw enkele, o.a. een bladnoch ib. Het was wel benauwd en warm in de zaal, wel knus en gezellig maar Leiden wil ik ook eens meemaken. De grote massa maakt het anders maar als je lekker in een kerkbank ga zitten met een goede wee dram zal ik weinig van de drukte meekrijgen, leuk is het ook dat er niet alleen whiskyschenkers staan maar ook aanverwante producten....Er zijn altijd wel vaste stands, duurdere merken/bottelingen die op het lijstje staan om te proeven en voordat er teveel wordt geproeft zul je toch een te proeven lijstje moeten maken met de voor jou persoonlijke interessante whisky's. Stands als W.I.N,B&T en dutch connection moet je toch op zijn minst langs zijn geweest anders is het evenement niet compleet.
pascal en tanja
Vorig jaar zijn we naar de zaterdagavondsessie in vlissingen geweest, heb op mijn gemak veel verschillende en voor mij onbekende whisky's geproefd, mijn vrouw enkele, o.a. een bladnoch ib. Het was wel benauwd en warm in de zaal, wel knus en gezellig maar Leiden wil ik ook eens meemaken. De grote massa maakt het anders maar als je lekker in een kerkbank ga zitten met een goede wee dram zal ik weinig van de drukte meekrijgen, leuk is het ook dat er niet alleen whiskyschenkers staan maar ook aanverwante producten....Er zijn altijd wel vaste stands, duurdere merken/bottelingen die op het lijstje staan om te proeven en voordat er teveel wordt geproeft zul je toch een te proeven lijstje moeten maken met de voor jou persoonlijke interessante whisky's. Stands als W.I.N,B&T en dutch connection moet je toch op zijn minst langs zijn geweest anders is het evenement niet compleet.
pascal en tanja
0 x
Re: Whisky by the Sea vs. International Whisky Festival
pim schreef:...De grote massa maakt het anders maar als je lekker in een kerkbank gaat zitten met een goede wee dram zal ik weinig van de drukte meekrijgen,
Ik hoop je niet teleur te stellen maar de kerk is niet meer functioneel als kerk. Zitten is geen punt maar dan niet op een kerkbank, daar zul je lang naar moeten zoeken.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Re: Whisky by the Sea vs. International Whisky Festival
Ha,
anders klim ik wel in de kansel, ga ik daar zitten genieten, er zal toch wel iets van zitjes zijn om te zitten annex wat te kunnen eten of zie ik dat verkeerd.
.
pim
anders klim ik wel in de kansel, ga ik daar zitten genieten, er zal toch wel iets van zitjes zijn om te zitten annex wat te kunnen eten of zie ik dat verkeerd.
.
pim
0 x
Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Snowy en 2 gasten



