Het 100-ste forumlid: OuweDilettant

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Peat
Site Admin
Site Admin

Het 100-ste forumlid: OuweDilettant

Ongelezen berichtdoor Peat » 27 Jan 2010, 14:26

:hoera Hierbij heet ik namens de forum-management en -feestcommissie een hartelijk welkom aan ons 100-ste forumlid: OuweDilettant :goedgedaan
Afbeelding

We zijn een non-profit instelling met pro-de inspanningen van het beheer-team en proberen derhalve de on- en exploitatiekosten tot een minimum te beperken. Helaas is er geen budget voor presentjes :Pipersmile

Omdat we dit heuglijke feit niet ongezien voorbij willen laten gaan bieden we dit virtuele vuurwerk aan.

Een persoonlijke borrel, of beter dram, houd je van me tegoed :bottomsup
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Re: Welkom aan het 100-ste forumlid: OuweDilettant

Ongelezen berichtdoor JayDie » 27 Jan 2010, 15:23

:hoera :hoera :hoera

...en het forum wordt groter en groter... qua geregistreerde leden dan. De bezoekers / lezers (zoals Martijn eerder ook was) nog niet eens meegeteld!

Welkom OuweDilttant! Hoop dat je je gauw voorstelt :-)

:Proost
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

chris
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor chris » 27 Jan 2010, 21:13

Welkom,welkom,welkom,de honderdste forumlid. :goedgedaan :hoera :Pipersmile
0 x
Afbeelding

OuweDilettant
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor OuweDilettant » 06 Feb 2010, 16:10

Leuk zo'n feestelijke welkomstgroet te krijgen. Bedankt!
Ik zou me even moeten voorstellen, neem ik aan. Ik ben een 64-jarige allochtoon uit Finland (ook trots erop), ik heet Juhani Lausas en ik woon al sinds 1975 in Nederland en sinds 1982 in Oudendijk NH.
M'n eerste whiskybelevenis was toen ik 17 jaar oud was en ging camping met drie vrienden die ik via scouting al jaren lang kende. Het was een herfstnacht in Porkkala (op de Finse zuidkust) met wind en regen. We waren gewent aan slecht weer en zelfs wintercamping, maar nu hadden we een beetje extra warmte van een klein flesje White Horse Blended Schotch Whisky. Het was alleen klein beetje per persoon, maar het maakte wel een goede impressie. Nog steeds denk ik vaak aan een kampvuur en goede vrienden als ik een glasje whisky drink.
Ik ben eigenlijk meestal maar een bierdrinker, maar als ik echt wil genieten, neem ik dan een beetje single malt in een glas en drink langzaam het glaasje leeg.
Zo mijn voorkeur is malt whisky, maar ik kan ook blended whisky drinken (zelf niet meer gekocht sinds een jaar of 20 geleden). Ik heb weinig kennis over speciale malts, ik koop meestal soorten die ik al eerder lekker heb gevonden. Soms kies ik wel een aanbieding, maar niet vaak. Hier hoop ik dat ik een beetje kennis kan krijgen om een beetje nieuwe keuzes te durven maken.
Gall & Gall heeft nu "Wilde whisky dagen" en ik ga misschien een Glenlivet of Laphroaig kopen...
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 06 Feb 2010, 16:22

Leuk te lezen Juhani! Ook een toepasselijke avatar :goedgedaan
OuweDilettant schreef:ik koop meestaĺ soorten die ik al eerder lekker heb gevonden.

en wat is dat dan zoal? Wat zijn je favorieten? Zijn dat de Glenlivet en de Laphroaig waar je over schrijft?

We staan graag te hulp bij het maken van je keuzes! :Slainte
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 06 Feb 2010, 16:37

Hi Juhanie, nogmaals welkom. Even voor de forumers: Juhani en ik zijn oud-collega's van pak weg 15 a 20 jaar geleden (ai) :Tongue
Het toeval wil dat ik uit precies dezelfde tijd én afdeling afgelopen week nog een ex-collega terugvond, of eigenlijk hij mij. Een prachtig verhaal waarover ik inmiddels wat geschreven heb, zie: viewtopic.php?f=187&t=524#p3338
Ik moet je dan ook de groeten doen van Mark H.... Ring a bell ?

OuweDilettant schreef:Ik ben eigenlijk meestal maar een bierdrinker, maar als ik echt wil genieten, neem ik dan een beetje single malt in een glas en drink langzaam het glaasje leeg.
Langzaam leeg drinken, ja ja :Scratch

In diezelfde "goede oude tijd" was ik zakelijk regelmatig op reis. Meestal bracht ik tax-free whisky mee terug voor eigengebruik dus had altijd maar weinig extra plek.
Ik herinner me toch nog wel dat ik voor jouw ook wel eens een tax-free fles mee nam en dan was het na enkele dagen altijd zo dat "de whisky lekker was geweest". Hij was dan niet alleen lekker maar ook altijd op !
Voor mij was dat een bekend fenomeen, zoiets als het "Scandinavië-effect"....
Nogmaals je hebt er een van me tegoed :bottomsup
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 06 Feb 2010, 20:06

Nu ik eraan denk. Ik zie Jock al even niet meer :Cry

Ik hoop niet dat je met je woeste onvervaarde uiterlijk (zie de avatar of de foto in LinkedIn), ongewild Jock van het forum verjaagd hebt Juhani !
Dat zou wel heel spijtig zijn.

Als hij ziet dat je een (woeste)oude Viking bent durft hij misschien niet meer op te dagen.
Jock is namelijk van Schotse komaf :Slainte en ik heb begrepen dat het niet altijd goed boterde tussen Schotse mannen in rokken en Viking-mannen met helmen :Scratch

viewtopic.php?f=29&t=56#p1741
0 x

OuweDilettant
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor OuweDilettant » 07 Feb 2010, 14:52

Nou.. geweest...
Je moet niet zo letterlijk mijn grammatica gaan interpreteren. Dat iets is lekker geweest betekent bij mij alleen dat ik dat geproefd heb. Niet altijd, dat ik alles daarvan al op heb.
Als ik een nieuwe lekkere malt vind, drink ik die fles heel egr traag an vergelijk met een nieuwe om te zien welke dan lekkerder is. Glenfiddich (12 y) heb ik meestal altijd staan. Als iets niet lekkerder (of minimaal bijna net zo lekker) is, blijft het bij de enkele fles. Enkele jaren geleden vond ik een echte favoriet: "Islay malt whisky bottled by Delhaize" - niet alleen lekker, maak ook alleen € 15 per vles. Tot mijn verdriet, kan ik dat sinds een jaar geleden nergens meer vinden. Nu ben ik bezig met originele Islay malts door te gaan om mijn favoriet toch terug te kunnen vinden. Zo niet, heb ik wel lol bij het zoeken. :D
0 x

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Jock » 07 Feb 2010, 19:41

Piet schreef:Ik hoop niet dat je met je woeste onvervaarde uiterlijk (zie de avatar of de foto in LinkedIn), ongewild Jock van het forum verjaagd hebt Juhani !
(...)
Als hij ziet dat je een (woeste)oude Viking bent durft hij misschien niet meer op te dagen.
Jock is namelijk van Schotse komaf :Slainte en ik heb begrepen dat het niet altijd goed boterde tussen Schotse mannen in rokken en Viking-mannen met helmen :Scratch

viewtopic.php?f=29&t=56#p1741

Hahahaha. Wel nee man. Ikheb het gewoon druk :D . Wij kunnen inmiddels het goed vinden met Vikingen
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 13 Feb 2010, 21:17

OuweDilettant schreef:Nou.. geweest...
Je moet niet zo letterlijk mijn grammatica gaan interpreteren.

Dat zeg jij Juhani ;) Van jouw leerde ik:
"Tijdvliegen houden van een pijl" als de vertaling van "Time flies like an arow" :P
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 03 Okt 2012, 20:46

Uit Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
OuweDilettant schreef:Laphroaig 18y was een heerlijk kado van mijn collega's toen ik vrijdag (28.9.2012) met pensioen ging. Ik wilde dat niet meteen open maken, dus kocht ik een paar goedkope (à € 20) Islay whiskies bij Delhaize in Luxemburg.

Proficiat Juhani :hoera Heb je eindelijk wat meer tijd voor het forum ;)

Leuk dat je precies mijn trouwdag nam om met pensioen te gaan :duimop
0 x

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Het 100-ste forumlid: OuweDilettant

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 03 Okt 2012, 22:51

Aah allebei gefeliciteerd dan! Ik heb met de nieuwe kabinetsplannen nog 36 jaar te gaan helaas ;)
0 x

OuweDilettant
Actief lid
Actief lid

Re: Het 100-ste forumlid: OuweDilettant

Ongelezen berichtdoor OuweDilettant » 05 Okt 2012, 15:26

Gefeliciteerd, Piet. :hoera Een andere ex-collega van mij was de volgende dag al 40 jaar getrouwd geweest. Voor mij is zo 'n mijpaal er pas na anderhalf jaar.
0 x

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”