Voorstellen: Liefmans

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
liefmans
Senior
Senior
Berichten: 439
Lid geworden op: 01 Mar 2011, 21:33
Locatie: Lokeren (B)

Voorstellen: Liefmans

Ongelezen berichtdoor liefmans » 10 Jun 2011, 14:33

Hoi, ik vermoed dat reeds een deel van de lezers van dit forum mij reeds kennen van op het levenswater forum of van het cask six forum maar laat ik me toch maar eens eventjes netjes voorstellen op dit whisky forum.

Mijn naam is Christof, geboren in 1978 uit een Vlaamse vader en een Nederlandse moeder en het Vlaamse land van waas. Na mijn opleiding in Gent als graduaat biochemie - optie brouwerijtechnologie heb ik eerst enige jaren voor Liefmans Breweries gewerkt in Dentergem (daarom mijn nickname). Na hun faillissement heb ik eerst nog een jaar voor Brouwerij Huyghe gewerkt in Melle. Momenteel heb ik van de brouwerijsector al 3 jaar geleden afscheid genomen om shiftverantwoordelijke te worden in een voedingsbedrijf in Destelbergen. Ik ben ondertussen al bijna 5 jaar getrouwd met mijn schatje die ik in onze studenten vereniging heb leren kennen,zij als schachtje, ik als ere-praeses.

Mijn interesse voor whisky en vooral single malt is al op mijn 18e begonnen dankzij een oudere broer die in de horeca werkt maar is pas echt "ontspoord" door een reis naar schotland met de nadruk op arran en islay in 2000. Na terugkeer van deze reis heb ik een paar tastings gedaan bij Bob Minnekeer in Gent, waar ik onder andere Bowmore 1957 en 1964 Bourbon heb kunnen proeven, en ben ik lid geworden van Single Malt Stekene. Onder tussen toch al een paar jaar verder heeft deze whiskyclub een naamsverandering ondergaan tot Single Malt Waasland en ben ik ondertussen voorzitter geworden van deze gezellige groep whiskyvrienden.

Ben sindsdien al 4 maal in Schotland geweest en heb ondertussen al meerdere distilleerderijen kunnen bezoeken, het enigste wat nog op mijn to-do lijstje staat is om eens naar het "hoge" noorden te gaan met Old Pulteney en de Orkneys, probleem is dat mijn schatje een hekel heeft een regen op haar vakantie en laat dat in Schotland zowat de enigste zekerheid zijn. Meest memorabele herinneringen zijn toch Ardbeg, Benriach en Glenglassaugh.

Een echte voorkeur in distilleerderijen heb ik noet echt maar merk wel dat namen zoals Clynelish, caol ila, port ellen en rosebank veel voorkomend zijn in mijn bescheiden collectie. Zoals zo velen heb ik een collectie in twee delen, flessen om binnen korte termijn te openen en een deel die er staan voor "speciale gelegenheden". Ik probeer zowat ten alle tijden een 30 a 40 tal flessen open te hebben en merk dat ik me altijd moet inhouden om de maximumgrens niet te overschrijden.

Behalve mijn activiteiten voor single malt waasland ben ik ook actief voor GedeeldeVreugde.be dit is begonnen als een initiatief van een 3-tal whisky vrienden en is via een paar wijzigingen gegroeid tot het huidig systeem van flessen aankopen en de samples in sets aan te beiden via onze website en forums aan andere liefhebbers prijzen lager dan wat je bij commerciële aanbieders van samples kunt vinden.

Denk dat ik het meeste zo wel gezegd heb, als er nog vragen zijn over mij of een van de verenigingen waar ik aan meewerk dan hoor ik het graag.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: Voorstellen: Liefmans

Ongelezen berichtdoor Piet » 10 Jun 2011, 15:54

Welkom op het forum Christof.

Je gebruikersnaam kwam me inderdaad bekend voor maar dat is in mijn geval door GedeeldeVreugde.be. Leuk trouwens :goedgedaan
liefmans schreef:....probleem is dat mijn schatje een hekel heeft een regen op haar vakantie en laat dat in Schotland zowat de enigste zekerheid zijn.

Herkenbaar en in ons geval een deel van het probleem om samen naar Schotland te gaan :HitHead
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
Fi-Wi
Senior
Senior
Berichten: 181
Lid geworden op: 28 Aug 2010, 17:27
Locatie: De Bilt

Re: Voorstellen: Liefmans

Ongelezen berichtdoor Fi-Wi » 11 Jun 2011, 09:00

Welkom hier Christof, leuke en informatieve intro!

Zo te lezen heb je aardig wat ervaring met Schotland en whisky, voel je vrij om dit hier met ons te delen. Schotland heb ik helaas nog niet bezocht maar staat op mijn lijst, met ook een bezoek aan Old Pulteney wat thans tevens een van mijn favorieten is sinds ik deze malt (de 12 jr) een jaar geleden heb ontdekt.

Het blijft overigens leuk om "Vlaams" te ontdekken. Zo kreeg ik bij "schachtje" een bepaalde indruk maar het blijkt wel degelijk in de Van Dale te staan:

schacht de; m,v -en (Belg) eerstejaarsstudent


Onze "feut" dus. :lol:
Laatst gewijzigd door Fi-Wi op 11 Jun 2011, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
LAT 57 17.9ºN, LONG 6 21.5ºW

Afbeelding

Gebruikersavatar
Edwin
Senior
Senior
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 Jun 2010, 16:13
Locatie: Westland
Contact:

Re: Voorstellen: Liefmans

Ongelezen berichtdoor Edwin » 11 Jun 2011, 12:00

Hey daar! Welkom Chistof, leuk je er bij te hebben. :goedgedaan
Inderdaad een leuke informatieve intro!
:schotland
0 x

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6756
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: Voorstellen: Liefmans

Ongelezen berichtdoor JayDie » 12 Jun 2011, 20:09

Hallo Christof! Leuk dat je je zo uitgebreid voorstelt! Bij je nick moest ik inderdaad gelijk aan het bier denken! Leuke CV noem je daar zo op!

Ook een goed initiatief vwb GedeeldeVreugde! :goedgedaan
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: Voorstellen: Liefmans

Ongelezen berichtdoor Piet » 30 Sep 2011, 19:08

Proficiat Christof !

Maak er en leuke dag van :goedgedaan
Dat het een mooie, zo niet prachtige dag is qua weer, daar is al voor gezorgd.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.


Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten