voorstellen: Jozzy

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
jozzy
Actief lid
Actief lid

voorstellen: Jozzy

Ongelezen berichtdoor jozzy » 30 Nov 2010, 15:48

:Slainte

Echte naam: Joris
Leeftijd: 32

Hoi iedereen, leuk om eindelijk eens op een whisky-forum te zitten. Via de gebruikelijke blends (Jameson, verdere namen zal ik niet noemen) uitgekomen bij Single Malt Whisky. Sinds een jaar of 3 "redelijk" fanatiek aan het verzamelen, en zo dus ook mijn kennis aan het uitbreiden. Ik houd werkelijk van (bijna) alle single malts, maakt niet uit welke regio. Op zijn tijd een lekker zware Islay maar eigenlijk kan je mij overal mee blij maken.

In augustus ook met een vriend week naar Speyside geweest en The Glenlivet, Aberlour, Glen Grant en Strathisla bezocht. Onvergetelijk!! Volgend jaar willen we graag naar Islay (misschien met het festival eind mei).

Tot slot nog wat hoogtepunten uit mijn collectie:
- Adelphi Caol Ila 21 y.o. cask strength (59,2%)
- The Glenlivet 21 y.o.
- Port Ellen Signatory Vintage 1979 (43%)
- Talisker Distiller's Edition

Tja, kan eigenlijk nog wel ff doorgaan. Zal binnenkort eens een lijstje maken wat ik thuis heb staan.

Verdere info: Houd van muziek (jaren 60-70-80 rock; metal; en nog een hoop meer); Formule 1-verslaafd, voetbal (PSV!) en ben werkzaam als ICT'er in Utrecht.
0 x
Afbeelding

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: voorstellen: Jozzy

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 30 Nov 2010, 18:47

Welkom, Joris - of Jozzy, klinkt wel 'n beetje jazzy - en veel plezier op dit gezellige forum, hè :) Vraag enne vraag, als je wat wilt weten over whisky, er zijn hier op dit forum immers véél mensen, die jou, denk ik, 'n passend antwoord zouden kunnen geven op 'n whisky-vraag ;)

Die Port Ellen Signatory Vintage 1979 en die Adelphi Caol Ila 21 y.o. cask strength lijken mij wel wat, Joris! Hoe smaken ze?

:Slainte
René
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 30 Nov 2010, 19:09

Welkom op het forum, Joris. Je hebt idd een paar kleppers in je collectie! Leuk om je erbij te hebben.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Ruval
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ruval » 30 Nov 2010, 19:45

Hey Joris,

Welkom op het forum. Zelf kom ik uit Zwanenburg, maar mijn zwager en schoonzus en een vrij
grote vriendengroep wonen in Rooij en contreien. Ook ben ik wel bekend met jullie plaatselijke slijterij
(The Old Pipe) die een heel mooi assortiment biedt!

Groet,
Victor
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 30 Nov 2010, 19:46

Welkom Joris !

Sint Oedenrode (zie de Tip onderaan) ... daar zag ik nog wat van mijn gading bij The Old Pipe... Ik neem aan dat je daar ook met enige regelmaat komt ?
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Fi-Wi
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Fi-Wi » 30 Nov 2010, 19:48

Hallo Joris, welkom hier op het forum.

Noem gerust namen van blends hoor, er zitten prima exemplaren tussen. Hoewel je wel de verschillen met een single malt vaak toch wel proeft drink ik ook regelmatig een Black Bottle of iets anders lekkers. Maar de SM vind ik qua complexiteit inderdaad toch wel de drank onder de dranken, maar da's persoonlijk natuurlijk.

Ik ben benieuwd naar je bezoek- en proefervaringen!
0 x
LAT 57 17.9ºN, LONG 6 21.5ºW

Afbeelding

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 01 Dec 2010, 08:20

He Jozzy! Welkom hier!
jozzy schreef:leuk om eindelijk eens op een whisky-forum te zitten

Was het zo lastig? ;) Of was het "druk druk druk"?
Fi-Wi schreef:
jozzy schreef:Via de gebruikelijke blends (Jameson, verdere namen zal ik niet noemen)

Noem gerust namen van blends hoor, er zitten prima exemplaren tussen. Hoewel je wel de verschillen met een single malt vaak toch wel proeft drink ik ook regelmatig een Black Bottle of iets anders lekkers. Maar de SM vind ik qua complexiteit inderdaad toch wel de drank onder de dranken, maar da's persoonlijk natuurlijk.

Precies! Zie ook het topic "Naast malts natuurlijk ook hele goede blends"!
jozzy schreef:Zal binnenkort eens een lijstje maken wat ik thuis heb staan.

Ze ze gelijk in WhiskyBase en zet deze link in je onderschrift! :-)
jozzy schreef:ben werkzaam als ICT'er in Utrecht.

Volgens mij kunnen we bijna constateren dat de meeste whiskydrinkers / liefhebbers in de ICT zitten... :Tongue Of heeft dat alleen met het feit dat dit een online forum is te maken :Scratch
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Arnold1974
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Arnold1974 » 01 Dec 2010, 12:04

Welkom Jozzy, leuke hoogtepunten hoor :duimop
0 x
Afbeelding

GJR
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor GJR » 02 Dec 2010, 09:30

Welkom ook van mij vanuit Zeeland op dit mooie en zeer leerzame forum. Je noemt een paar mooie flessen. Ben zelf net ook in aanraking gekomen met Adelphi (Liddesdale) en bevalt goed. Hoe is die Talisker DE (vooral ten opzicht van de standaard 10) ?
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

jozzy
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor jozzy » 02 Dec 2010, 11:09

Zo, wat een warm welkom! :D

even wat vragen beantwoorden:
- De Port Ellen (bijna leeg.... maar toch 2 1/4 jaar mee gedaan) is erg lekker! Non-chill filtered, natural colour, 23 jaar oud, tja, dan heb je echt iets aparts. Het heeft de typische Islay-smaak (turfachtig, rokerig) maar je proeft echt dat het een lekker oude is!
- Adelphi Caol Ila 21 y.o.: In oktober voor mijn verjaardag gekregen (alsmede de Glenlivet 21 y.o.) dus heb er pas 2x van geproefd (klein beetje ook nog). Dit zijn beide ook van die flessen waar ik een paar jaar mee wil doen. De volgende keer zal ik wat smaaknotities noteren, maar duidelijk is dat dit een heerlijk stevige Islay is.

Ja, The Old Pipe kom ik regelmatig! Geweldig om bij ons in het dorp toch zo'n winkel te hebben! Heb afgelopen week de nieuwe nieuwsbrief gehad met mooie aanbiedingen, dus ga er van het weekend weer eens heen. Highland Park stond ook al een tijd op mijn lijstje, en deze maand hebben ze er 3 in de aanbieding (12 y.o; 15 y.o. en de Saint Magnus). Denk dat het "gewoon" de 12 y.o. wordt. Daarnaast nog een paar opties: Glenrothes Select Reserve, Glenmorangie Nectar, Hazelburn CV& Longrow CV, Glenlivet 1975-2008 46% 70cl. Even lijstje maken dus! Iemand toevallig ervaring met de Glenlivet 1975-2008 46%? Kost nota bene "slechts" € 69,95 en dat voor een 32/33 jaar oude vind ik dus erg meevallen!

Blends: Tijdens de n&t van Berry's Own Selection (april dit jaar) heb ik de Blue Hanger op. Gemiddeld 25 jaar oud en die was dus wel echt geweldig! Daarnaast zie ik af en toe nog wel wat blends, dus moet me daar maar eens in gaan verdiepen. Maar goed, voordat ik SM ging drinken waren het dus blends en Jameson wat ik af en toe dronk. Nota bene na mijn verjaardag een fles Johnnie Walker Red Label gekregen van de baas, vroeg ze of het goed was! "Ja, voor in de Schotse koffie wel!"

@ JayDie: Ja, ik ben ook nog op ander forum actief dus tot nu toe schoot het niet echt op met whiskyfora.... Maar goed, het werd nu toch echt eens tijd! Whisky is de laatste jaren toch wel echt een passie geworden en dan is het natuurlijk erg gezellig om met mede-fanaten hierover te kunnen babbelen!

@ GJR: De Distiller's Edition is gewoon geweldig! De gewone Talisker is inderdaad ook erg goed, maar kan echt niet tippen aan de DE. Beetje sherry-achtig, niet zo zwaar als een Islay, en je proeft de zee ook nog. Daarnaast nog wat hints van fruit. Beetje best of 2 worlds (Islay & Speyside).
0 x
Afbeelding

Ruval
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ruval » 02 Dec 2010, 12:33

jozzy schreef:Blends: Tijdens de n&t van Berry's Own Selection (april dit jaar) heb ik de Blue Hanger op. Gemiddeld 25 jaar oud en die was dus wel echt geweldig! Daarnaast zie ik af en toe nog wel wat blends, dus moet me daar maar eens in gaan verdiepen. Maar goed, voordat ik SM ging drinken waren het dus blends en Jameson wat ik af en toe dronk. Nota bene na mijn verjaardag een fles Johnnie Walker Red Label gekregen van de baas, vroeg ze of het goed was! "Ja, voor in de Schotse koffie wel!"

Die proeverij was ik ook - bij een tweede proeverij van Berry's Own Selection die ik vorige maand in Haarlem
meemaakte had hij de blends achterwege gelaten, maar daar waren weer leuke andere single malts voor in de
plaats gekomen. De Blue Hanger was inderdaad geen verkeerde keuze...
0 x

gadeweerd
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor gadeweerd » 02 Dec 2010, 13:04

jozzy schreef:Iemand toevallig ervaring met de Glenlivet 1975-2008 46%? Kost nota bene "slechts" € 69,95 en dat voor een 32/33 jaar oude vind ik dus erg meevallen!

Zie ik niet staan op de site...kan je er iets meer over zeggen? IB of OB?
0 x
Afbeelding

gadeweerd
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor gadeweerd » 02 Dec 2010, 13:19

laat maar, ik heb het al...
0 x
Afbeelding

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 02 Dec 2010, 13:34

jozzy schreef:De gewone Talisker is inderdaad ook erg goed, maar kan echt niet tippen aan de DE.

Kijk hoe mooi! Een collega van mij volgde laatst een Diageo DE masterclass en vond de Talisker 10yo beter dan de DE :D Smaken verschillen, dat blijkt maar weer eens ;-)

Niets mis mee, overigens!
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Edwin
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Edwin » 04 Dec 2010, 01:58

Welkom op dit fantastische forum Joris! 8-)
Leuk die reis naar speyside! Zoiets blijft je vast je hele leven bij. :schotland
0 x

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”