Zo, wat een warm welkom!
even wat vragen beantwoorden:
- De Port Ellen (bijna leeg.... maar toch 2 1/4 jaar mee gedaan) is erg lekker! Non-chill filtered, natural colour, 23 jaar oud, tja, dan heb je echt iets aparts. Het heeft de typische Islay-smaak (turfachtig, rokerig) maar je proeft echt dat het een lekker oude is!
- Adelphi Caol Ila 21 y.o.: In oktober voor mijn verjaardag gekregen (alsmede de Glenlivet 21 y.o.) dus heb er pas 2x van geproefd (klein beetje ook nog). Dit zijn beide ook van die flessen waar ik een paar jaar mee wil doen. De volgende keer zal ik wat smaaknotities noteren, maar duidelijk is dat dit een heerlijk stevige Islay is.
Ja, The Old Pipe kom ik regelmatig! Geweldig om bij ons in het dorp toch zo'n winkel te hebben! Heb afgelopen week de nieuwe nieuwsbrief gehad met mooie aanbiedingen, dus ga er van het weekend weer eens heen. Highland Park stond ook al een tijd op mijn lijstje, en deze maand hebben ze er 3 in de aanbieding (12 y.o; 15 y.o. en de Saint Magnus). Denk dat het "gewoon" de 12 y.o. wordt. Daarnaast nog een paar opties: Glenrothes Select Reserve, Glenmorangie Nectar, Hazelburn CV& Longrow CV, Glenlivet 1975-2008 46% 70cl. Even lijstje maken dus! Iemand toevallig ervaring met de Glenlivet 1975-2008 46%? Kost nota bene "slechts" € 69,95 en dat voor een 32/33 jaar oude vind ik dus erg meevallen!
Blends: Tijdens de n&t van Berry's Own Selection (april dit jaar) heb ik de Blue Hanger op. Gemiddeld 25 jaar oud en die was dus wel echt geweldig! Daarnaast zie ik af en toe nog wel wat blends, dus moet me daar maar eens in gaan verdiepen. Maar goed, voordat ik SM ging drinken waren het dus blends en Jameson wat ik af en toe dronk. Nota bene na mijn verjaardag een fles Johnnie Walker Red Label gekregen van de baas, vroeg ze of het goed was! "Ja, voor in de Schotse koffie wel!"
@ JayDie: Ja, ik ben ook nog op ander forum actief dus tot nu toe schoot het niet echt op met whiskyfora.... Maar goed, het werd nu toch echt eens tijd! Whisky is de laatste jaren toch wel echt een passie geworden en dan is het natuurlijk erg gezellig om met mede-fanaten hierover te kunnen babbelen!
@ GJR: De Distiller's Edition is gewoon geweldig! De gewone Talisker is inderdaad ook erg goed, maar kan echt niet tippen aan de DE. Beetje sherry-achtig, niet zo zwaar als een Islay, en je proeft de zee ook nog. Daarnaast nog wat hints van fruit. Beetje best of 2 worlds (Islay & Speyside).