The Angels’ Share wint in Cannes

Als er iemand ervaring heeft met of vragen over een whiskyboek of film dan is dat voor iedereen interessant.
Piet
Moderator
Moderator

The Angels’ Share wint in Cannes

Ongelezen berichtdoor Piet » 05 Jun 2012, 13:57

Ken Loach’s whisky-tasting comedy The Angels’ Share has won the jury prize at the Cannes Film Festival.

Director Loach and screenwriter Paul Laverty’s drama is about the how the lives of a group of city tearaways are turned around by an appreciation of whisky. The storyline in The Angels’ Share hinges on the discovery and auction of a cask of what is probably Scotland’s rarest single malt, Malt Mill.

Afbeelding

The Angels' Share (2012) - Official Trailer
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

JayDie
Moderator
Moderator

Re: The Angels’ Share has won the jury prize at Cannes

Ongelezen berichtdoor JayDie » 05 Jun 2012, 14:19

Ik wil deze film zien! :duimop
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 05 Jun 2012, 14:23

JayDie schreef:Ik wil deze film zien! :duimop

Ditto :)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 05 Jun 2012, 14:43

Erg leuk was dat manager Georgie Crawford hieraan refereerde tijdens de Masterclass bij Lagavulin. Ze liet ons een fles new make Malt Mill zien en vertelde dat ze die fles ergens achterin een kast had gevonden toen ze er anderhalf jaar geleden manager werd...
De masterclass zelf werd gehouden in een gebouw dat nu hoort bij Lagavulin, maar ooit onderdeel van Malt Mill was. Overigens hebben twee van de stills bij Lagavulin hun vorm geërfd van Malt Mill.
0 x
Afbeelding

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 05 Jun 2012, 21:23

urban legends?
Malt mill was Peter Mackie's poging om Laphroaig na te maken en hij kaapte zelfs Laphroaig's distillery manager (Zie mijn boek The Legend of Laphroaig). De ketels voor Malt Mill werden nagemaakt naar de vorm van Laphroaig.
Over Malt Mill whisky zijn al formidabele 1-april grappen gemaakt.
0 x

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 05 Jun 2012, 21:41

macoffringa schreef:urban legends?
Malt mill was Peter Mackie's poging om Laphroaig na te maken en hij kaapte zelfs Laphroaig's distillery manager (Zie mijn boek The Legend of Laphroaig). De ketels voor Malt Mill werden nagemaakt naar de vorm van Laphroaig.
Over Malt Mill whisky zijn al formidabele 1-april grappen gemaakt.

Vertel, Hans, ik hang aan je lippen, echt :yes
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

guido
Actief lid
Actief lid

The Angel's Share

Ongelezen berichtdoor guido » 27 Jun 2012, 15:44

Beste whiskyvrienden,

Meer dan de moeite m.i. om deze film eens te gaan bekijken (nieuw in de zalen) :

The angels' share

Bij de geboorte van zijn zoon Luke zweert kersverse vader en jeugddelinquent Robbie dat zijn zoon nooit het tragische leven zal kennen dat hij heeft geleid. Maar met de vader van zijn vriendin en lokale gangster Clancy op de hielen, kan hij geen kant meer op. Op het nippertje kan Robbie ontsnappen aan een gevangenisstraf en krijgt hij een allerlaatste kans…Tijdens zijn werkstraf ontmoet hij Rhino, Albert en Mo, die net als hij door hun criminele verleden moeilijk werk vinden. Hun reclasseringsambtenaar Henri wijdt hen stiekem in in de wereld van… de whisky! Nooit had Robbie kunnen dromen dat drinken zo fundamenteel hun leven kon veranderen. En niet zozeer het drinken van goedkope alcohol, maar 's werelds beste malt whisky's! Zijn nieuw ontdekt talent – een verfijnde smaak en delicate "neus"- leidt Robbie en zijn kompanen naar een wereld van verse lucht en open velden, de Schotse hooglanden en de grootste gok van hun leven. Vervallen ze terug in oude gewoontes van verkwisten en oplichten, of gaan ze voor een frisse start vol Uisge Beatha, het levenswater? Enkel de engelen zullen het zeggen...

Regisseur: Ken Loach
Acteurs: Roger Allam, William Ruane, John Henshaw, Lorne MacFadyen, Jim Sweeney, Finlay Harris
Genre: komisch drama
Duur: 1u46
Taal: Engels

Veel kijkgenot !!! ;)
Slainte !!! :Proost
Guido.
0 x

Matti
Moderator
Moderator

Re: The Angel's Share

Ongelezen berichtdoor Matti » 27 Jun 2012, 15:53

Jammer genoeg komt hij in Nederland pas op 6 september, maar dan ga ik er zeker heen!
0 x
Matthijs, whiskynerd.

semtex
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor semtex » 27 Jun 2012, 16:14

Malt Mill was in het oorspronkelijke script trouwens Port Ellen, maar werd toen op aangeven van adviseur Charles MacLean veranderd naar Malt Mill.

Net vandaag (27/6) staat er in De Standaard een artikel over, en een interview met Charles MacLean over de film.
0 x

Liquid_Gold
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Liquid_Gold » 08 Jul 2012, 17:08

Ik ben vandaag gaan kijken in Gent. En ik heb er wel van genoten, zeker als whiskyliefhebber :duimop

:schotland
0 x
Afbeelding

A dram in a glass
Whiff off amber, taste of gold
Caressing your mind

Valon
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Valon » 12 Sep 2012, 10:59

Gisteren in het filmhuis gekeken.

Het is een aanrader voor iedereen die van whisky houdt.

Het leven: ambitie, problemen, dieptepunten, humor en succes. Alles wordt met elkaar gecombineerd onder een warme deken van whisky. :goedgedaan
0 x

EricV
Actief lid
Actief lid

Whisky film: Angels share

Ongelezen berichtdoor EricV » 22 Sep 2012, 17:15

In Rialto (Amsterdam) draait momenteel een film waar whisky een belangrijke rol in speelt. Ik heb deze film nog niet gezien, dus ik kan hem hier ook (nog) niet bespreken, maar deze link geeft wat info:

http://www.rialtofilm.nl/Premieres/The% ... are/21:15/
0 x
Afbeelding

Valon
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Valon » 23 Sep 2012, 19:45

EricV schreef:In Rialto (Amsterdam) draait momenteel een film waar whisky een belangrijke rol in speelt. Ik heb deze film nog niet gezien, dus ik kan hem hier ook (nog) niet bespreken, maar deze link geeft wat info:

http://www.rialtofilm.nl/Premieres/The% ... are/21:15/

Zie alle info hierboven. :lol:

Heb 'm trouwens ook in Rialto gezien. :hoedaf
0 x

Kay
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Kay » 22 Okt 2012, 20:30

Zaterdag in Maastricht geweest. Leuke film, liet me vaak aan Trainspotting denken maar dan een stuk luchtiger. Mijn vriendin, die niet veel met whisky heeft, vond hem ook leuk, dus dat scheelt.
0 x
Afbeelding

reSeth11
Senior
Senior

The Angels' Share

Ongelezen berichtdoor reSeth11 » 23 Jan 2013, 12:16

Zaterdag staat deze film, onder het genot van een aantal hopelijk heerlijke glaasjes whisky, op ons programma.

Iemand hem al gezien?

Storyline:
This bitter sweet comedy follows protagonist Robbie as he sneaks into the maternity hospital to visit his young girlfriend Leonie and hold his newborn son Luke for the first time. Overwhelmed by the moment, he swears that Luke will not have the same tragic life he has had. Escaping a prison sentence by the skin of his teeth, he's given one last chance......While serving a community service order, he meets Rhino, Albert and Mo who, like him, find it impossible to find work because of their criminal records. Little did Robbie imagine how turning to drink might change their lives - not cheap fortified wine, but the best malt whiskies in the world. Will it be 'slopping out' for the next twenty years, or a new future with 'Uisge Beatha' the 'Water of Life?' Only the angels know.....
0 x

Terug naar “Boek- en filmbesprekingen en (whisky)taalkundige zaken”