Grieks/cyrillisch opschrift

Het laatste nieuws over ontwikkelingen op gebied van Whisky.
Heeft u een nieuwtje te melden ? Dit is de plek, ook voor wetenswaardigheden die niet goed elders passen.
JW71
Senior
Senior
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 Apr 2015, 17:19

Grieks/cyrillisch opschrift

Ongelezen berichtdoor JW71 » 12 Jun 2015, 08:24

Af en toe zie ik een fles voorbij komen met Grieks/cyrillisch opschrift, waarschijnlijk bestemd voor Griekse, Russische markt. De inhoud is waarschijnlijk identiek aan die met engels opschrift. Zijn ze prijstechnisch ook identiek of zijn ze meer of minder waard?
0 x

Gebruikersavatar
defeatless
Moderator
Moderator
Berichten: 3203
Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
Locatie: Wageningen

Re: Grieks/cyrillisch opschrift

Ongelezen berichtdoor defeatless » 12 Jun 2015, 13:37

Maakt niks uit.
Ik zie dit bijvoorbeeld geregeld bij Drankdozijn en andere prijsknallers op internet.
Mijn vermoeden is dat er door een technische inkooptruc whisky uit die landen goedkoper ingekocht kan worden en dus goedkoper weggezet kan worden.

Sommige whisky's zijn bijvoorbeeld erg populair in sommige landen (Cutty Sark is in Portugal op elke straathoek te koop) en dan kan het snel zijn dat je een label hebt met die taal. Maar meestal is er gewoon een batch verdeeld over de wereld en komt er voor ieder land/werelddeel een eigen label op.

Een hoogst enkele keer is er bijvoorbeeld iets uitsluitend voor de Franse markt uitgebracht en heeft het verzamelwaarde (er is hier op het forum een draadje van A'Bunadh verzamelaars en er is dus een A'Bunadh batch uitsluitend voor de Franse markt geweest, die wil je er natuurlijk bij hebben).
0 x

flyinghellas
Actief lid
Actief lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 Jun 2020, 11:02

Re: Grieks/cyrillisch opschrift

Ongelezen berichtdoor flyinghellas » 24 Okt 2023, 18:08

Nog nooit gezien helaas!
0 x


Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten