Caol ila 25 en Dalmore 18 nauwelijks leverbaar?

Het laatste nieuws over ontwikkelingen op gebied van Whisky.
Heeft u een nieuwtje te melden ? Dit is de plek, ook voor wetenswaardigheden die niet goed elders passen.
Dandy Culver
Actief lid
Actief lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 Nov 2022, 21:14

Caol ila 25 en Dalmore 18 nauwelijks leverbaar?

Ongelezen berichtdoor Dandy Culver » 01 Feb 2023, 16:13

Het valt me op dat veel winkels bovengenoemde flessen (behorende tot mijn favorieten) al een tijdje niet meer kunnen leveren, uitzonderingen daargelaten. Weet iemand of daar een bijzondere reden voor is of is dat momenteel met meer whisky’s het geval?

Dank en groet, D.
0 x

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Caol ila 25 en Dalmore 18 nauwelijks leverbaar?

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 01 Feb 2023, 21:00

Supply and demand ;)

Er is nog maar heel weinig oude whisky beschikbaar en hetgeen er nog wel is gaat naar de hoogste bieder of per pallet naar Aziatische opslaghuizen. De markt droogt op en NL als relatief kleine markt krijgt daardoor minder en minder aandeel van wat wél beschikbaar is. Hetgeen dat dan beschikbaar is gaat of voor flinke bedragen de winkel in of het haalt de winkel niet eens omdat slijters dit soort flessen gunnen aan de vaste klanten die dergelijke flessen al jaren bij hun halen.

Get used to it zou ik zeggen want het einde van deze beweging is nog lang niet in zicht :(
2 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

bodevami
Senior
Senior
Berichten: 389
Lid geworden op: 28 Feb 2021, 22:49

Re: Caol ila 25 en Dalmore 18 nauwelijks leverbaar?

Ongelezen berichtdoor bodevami » 02 Feb 2023, 16:36

Dandy Culver schreef:Het valt me op dat veel winkels bovengenoemde flessen (behorende tot mijn favorieten) al een tijdje niet meer kunnen leveren, uitzonderingen daargelaten. Weet iemand of daar een bijzondere reden voor is of is dat momenteel met meer whisky’s het geval?

Dank en groet, D.


Ik weet niet of je de "nieuwe" Dalmore 18 hebt gezien, schrikbarend wat die moet gaan kosten :Cry
1 x

Dandy Culver
Actief lid
Actief lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 Nov 2022, 21:14

Re: Caol ila 25 en Dalmore 18 nauwelijks leverbaar?

Ongelezen berichtdoor Dandy Culver » 02 Feb 2023, 17:15

Heb nog een paar van bovengenoemde flessen voor de “oude” prijzen kunnen krijgen. Ben benieuwd wat de nieuwe prijzen gaan doen, als het überhaupt leverbaar is in NL!
0 x

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3982
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Caol ila 25 en Dalmore 18 nauwelijks leverbaar?

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 02 Feb 2023, 19:47

bodevami schreef:...Ik weet niet of je de "nieuwe" Dalmore 18 hebt gezien, schrikbarend wat die moet gaan kosten :Cry
Heb je wel de zilveren snor van Paterson op de fles.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Caol ila 25 en Dalmore 18 nauwelijks leverbaar?

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 02 Feb 2023, 19:58

Reichenbach schreef:
bodevami schreef:...Ik weet niet of je de "nieuwe" Dalmore 18 hebt gezien, schrikbarend wat die moet gaan kosten :Cry
Heb je wel de zilveren snor van Paterson op de fles.

En als je niet uitkijkt heb je ook nog een plens van z’n whisky in je nek liggen omdat ie weer eens gaat gooien met het spul :P
4 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Koning
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 503
Lid geworden op: 15 Nov 2020, 15:45
Locatie: Den Haag

Re: Caol ila 25 en Dalmore 18 nauwelijks leverbaar?

Ongelezen berichtdoor Koning » 02 Feb 2023, 20:21

Dandy Culver schreef:Heb nog een paar van bovengenoemde flessen voor de “oude” prijzen kunnen krijgen. Ben benieuwd wat de nieuwe prijzen gaan doen, als het überhaupt leverbaar is in NL!

Daar ben ik niet zo benieuwd naar. Vroeger zou ik zeggen: die verdubbelen. Nu zou een verdriedubbeling misschien een te positieve inschatting zijn.
Bij de Caol Ila 25 is dat overigens al gebeurd. Een paar jaar terug was ie nog voor een schappelijke 120 euro te vinden (toen al vrij goedkoop voor een 25yo), nu mag je er zeker 300 euro voor aftikken.
0 x
Afbeelding

Koning
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 503
Lid geworden op: 15 Nov 2020, 15:45
Locatie: Den Haag

Re: Caol ila 25 en Dalmore 18 nauwelijks leverbaar?

Ongelezen berichtdoor Koning » 02 Feb 2023, 20:23

Instant update: de 18 staat op de website van Dalmore voor 315 pond. Dat is dus ook een verdriedubeling in prijs. Als je goed online zoekt kun je hem nog voor 150 euro vinden, dus sla nu toe als je hem lekker vind!
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3982
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Caol ila 25 en Dalmore 18 nauwelijks leverbaar?

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 02 Feb 2023, 21:04

Koning schreef:...Bij de Caol Ila 25 is dat overigens al gebeurd. Een paar jaar terug was ie nog voor een schappelijke 120 euro te vinden
Toen moesten ze er van af om schapruimte te maken. In die tijd stond Springbank ook stof te vangen. Tijden veranderen.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 1171
Lid geworden op: 11 Nov 2015, 11:47
Contact:

Re: Caol ila 25 en Dalmore 18 nauwelijks leverbaar?

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 03 Feb 2023, 16:38

Ah, kan eindelijk weer Caol Ila 25 inkopen. Adviesprijs €650. Dan toch maar voor de 18 jaar gaan, die is slechts €275 :P
1 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2490
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: Caol ila 25 en Dalmore 18 nauwelijks leverbaar?

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 03 Feb 2023, 17:01

Cor - Vinabc schreef:Ah, kan eindelijk weer Caol Ila 25 inkopen. Adviesprijs €650. Dan toch maar voor de 18 jaar gaan, die is slechts €275 :P


Kan er niet om lachen Cor! Is om te janken. jaartje of 5 geleden kocht je de Core Range 25 nog voor net aan de 100 pleuries.

Maarre....die 25yo van Gordon & MacPhail die ik bij jou kocht is én stukken goedkoper (50%), én stukken lekkerder :duimop
1 x
Afbeelding

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 1171
Lid geworden op: 11 Nov 2015, 11:47
Contact:

Re: Caol ila 25 en Dalmore 18 nauwelijks leverbaar?

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 03 Feb 2023, 17:25

Als ik de prijzen zie, lijkt het of ze bang zijn iets te verkopen. Althans, bij de wat oudere bottelingen. De 10-12 jaar oude van Diageo blijven redelijk van prijs.
0 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

JvR
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 893
Lid geworden op: 30 Apr 2016, 23:30

Re: Caol ila 25 en Dalmore 18 nauwelijks leverbaar?

Ongelezen berichtdoor JvR » 03 Feb 2023, 18:52

Cor - Vinabc schreef:Ah, kan eindelijk weer Caol Ila 25 inkopen. Adviesprijs €650. Dan toch maar voor de 18 jaar gaan, die is slechts €275 :P


:o :o :o

Ik blijf me toch oprecht verbazen over die prijzen. Inderdaad aantal jaar terug continu in de aanbieding voor 100e.
1 x

Dandy Culver
Actief lid
Actief lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 Nov 2022, 21:14

Re: Caol ila 25 en Dalmore 18 nauwelijks leverbaar?

Ongelezen berichtdoor Dandy Culver » 03 Feb 2023, 20:01

Koning schreef:
Dandy Culver schreef:Heb nog een paar van bovengenoemde flessen voor de “oude” prijzen kunnen krijgen. Ben benieuwd wat de nieuwe prijzen gaan doen, als het überhaupt leverbaar is in NL!

Daar ben ik niet zo benieuwd naar. Vroeger zou ik zeggen: die verdubbelen. Nu zou een verdriedubbeling misschien een te positieve inschatting zijn.
Bij de Caol Ila 25 is dat overigens al gebeurd. Een paar jaar terug was ie nog voor een schappelijke 120 euro te vinden (toen al vrij goedkoop voor een 25yo), nu mag je er zeker 300 euro voor aftikken.


Ik heb hier nog een Caol Ila 25 die ik eind 2018 voor 99,- (wel een aanbieding) heb gekocht! Het is idd hard gegaan met de prijs.
1 x

bodevami
Senior
Senior
Berichten: 389
Lid geworden op: 28 Feb 2021, 22:49

Re: Caol ila 25 en Dalmore 18 nauwelijks leverbaar?

Ongelezen berichtdoor bodevami » 07 Feb 2023, 17:30

Dandy Culver schreef:
Koning schreef:
Dandy Culver schreef:Heb nog een paar van bovengenoemde flessen voor de “oude” prijzen kunnen krijgen. Ben benieuwd wat de nieuwe prijzen gaan doen, als het überhaupt leverbaar is in NL!

Daar ben ik niet zo benieuwd naar. Vroeger zou ik zeggen: die verdubbelen. Nu zou een verdriedubbeling misschien een te positieve inschatting zijn.
Bij de Caol Ila 25 is dat overigens al gebeurd. Een paar jaar terug was ie nog voor een schappelijke 120 euro te vinden (toen al vrij goedkoop voor een 25yo), nu mag je er zeker 300 euro voor aftikken.


Ik heb hier nog een Caol Ila 25 die ik eind 2018 voor 99,- (wel een aanbieding) heb gekocht! Het is idd hard gegaan met de prijs.


Vroeger was alles beter?? In ieder geval wel goedkoper :lol:
0 x


Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten