Gall & Gall gestopt met verjaardagskorting (25%)?

Het laatste nieuws over ontwikkelingen op gebied van Whisky.
Heeft u een nieuwtje te melden ? Dit is de plek, ook voor wetenswaardigheden die niet goed elders passen.
Gebruikersavatar
Daan
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2757
Lid geworden op: 20 Nov 2015, 10:55
Locatie: Omgeving Utrecht

Gall & Gall gestopt met verjaardagskorting (25%)?

Ongelezen berichtdoor Daan » 14 Dec 2022, 09:00

Goedemorgen allen,

Korte vraag: meer forumleden die een G&G klantenkaart hebben, onlangs jarig zijn geweest, maar géén verjaardag-kortingscoupon (die van 25%) hebben ontvangen?

Ben benieuwd of het een eenmalig foutje was of dat ze hier mee gestopt zijn. Dit was een van de weinige redenen om nog een klantenkaart aan te houden namelijk. Hoor het graag!

:Slainte
0 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

WhiteMonkey
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 527
Lid geworden op: 08 Jun 2010, 13:45

Re: Gall & Gall gestopt met verjaardagskorting (25%)?

Ongelezen berichtdoor WhiteMonkey » 14 Dec 2022, 09:18

Heb recent een G&G kaart aangeschaft (via promotie dat je toestemming geeft om automatisch te verlengen - maar je kunt wel zelf opzeggen voor het nieuwe jaar ingaat). Ik weet niet of er altijd al een systeem met punten was maar ik zag dat je nu
aantal punten (je verdient punt voor elke euro die je uitgeeft) moet hebben om 25% korting op een fles te krijgen. Dus zou me niet verbazen als dat ipv verjaardagskorting is (maar zeker weten doe ik het niet want nog niet jarig geweest)
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2491
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: Gall & Gall gestopt met verjaardagskorting (25%)?

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 14 Dec 2022, 09:26

Ik heb met mijn verjaardag (september), én bij het verlengen van de kaart (maart) nog de 25% korting gekregen.
De korting bij je verjaardag krijg je uiteraard alleen als je je klantenkaart koppelt in een online account en je geboortedatum daarbij invult. :roll:

Maar wat ze een beetje stil houden is dat ze eind dit jaar al weer stoppen met het puntensysteem. Ik hoorde dit toevallig afgelopen weekend van iemand die daar nog betrouwbare connecties heeft (ex filiaal manager).
Dus heb je punten opgespaard, ruil ze dan in voor het eind van het jaar.
4 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Daan
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2757
Lid geworden op: 20 Nov 2015, 10:55
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: Gall & Gall gestopt met verjaardagskorting (25%)?

Ongelezen berichtdoor Daan » 14 Dec 2022, 09:51

WhiteMonkey schreef:Heb recent een G&G kaart aangeschaft (via promotie dat je toestemming geeft om automatisch te verlengen - maar je kunt wel zelf opzeggen voor het nieuwe jaar ingaat). Ik weet niet of er altijd al een systeem met punten was maar ik zag dat je nu
aantal punten (je verdient punt voor elke euro die je uitgeeft) moet hebben om 25% korting op een fles te krijgen. Dus zou me niet verbazen als dat ipv verjaardagskorting is (maar zeker weten doe ik het niet want nog niet jarig geweest)


Klopt, maar daar zit een limiet op (max flesprijs 50 euro) en is dus absoluut geen (goede) vervanger voor de verjaardagskorting.
Daarmee heb ik menig dure fles voor een aardige prijs gekocht in het verleden (waaronder een Glengoyne 25 en een HP 25)

Fat Bastard! schreef:Ik heb met mijn verjaardag (september), én bij het verlengen van de kaart (maart) nog de 25% korting gekregen.
De korting bij je verjaardag krijg je uiteraard alleen als je je klantenkaart koppelt in een online account en je geboortedatum daarbij invult. :roll:

Maar wat ze een beetje stil houden is dat ze eind dit jaar al weer stoppen met het puntensysteem. Ik hoorde dit toevallig afgelopen weekend van iemand die daar nog betrouwbare connecties heeft (ex filiaal manager).
Dus heb je punten opgespaard, ruil ze dan in voor het eind van het jaar.


Ja hij is gekoppeld. Geen korting. En bedankt voor de tip van de punten! :goedgedaan
0 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Roelof
Senior
Senior
Berichten: 273
Lid geworden op: 03 Mei 2020, 10:58

Re: Gall & Gall gestopt met verjaardagskorting (25%)?

Ongelezen berichtdoor Roelof » 14 Dec 2022, 10:19

Het is wel jammer dat Gall (online) de prijzen recent flink verhoogd heeft. Zelfs met de 10% korting nog nauwelijks interessant.
(Prima ontwikkeling voor de omzet van lokale/zelfstandige slijters natuurlijk)
1 x

Gebruikersavatar
defeatless
Moderator
Moderator
Berichten: 3203
Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
Locatie: Wageningen

Re: Gall & Gall gestopt met verjaardagskorting (25%)?

Ongelezen berichtdoor defeatless » 14 Dec 2022, 10:42

Overigens heb ik van het weekend vernomen dat je tegenwoordig je reguliere klantenkaartkorting dus niet meer kan inzetten voor flessen boven de €100,-
In ieder geval online niet meer.
0 x

Gebruikersavatar
Daan
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2757
Lid geworden op: 20 Nov 2015, 10:55
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: Gall & Gall gestopt met verjaardagskorting (25%)?

Ongelezen berichtdoor Daan » 14 Dec 2022, 11:54

defeatless schreef:Overigens heb ik van het weekend vernomen dat je tegenwoordig je reguliere klantenkaartkorting dus niet meer kan inzetten voor flessen boven de €100,-
In ieder geval online niet meer.


Dat werkt bij mij in de online omgeving nog gewoon zie ik..
0 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Gebruikersavatar
defeatless
Moderator
Moderator
Berichten: 3203
Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
Locatie: Wageningen

Re: Gall & Gall gestopt met verjaardagskorting (25%)?

Ongelezen berichtdoor defeatless » 14 Dec 2022, 18:56

Bij een ander forumlid werd de bestelling geannuleerd en kreeg hij te horen dat het niet meer voor boven de €100,- kan.
0 x

Gebruikersavatar
Daan
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2757
Lid geworden op: 20 Nov 2015, 10:55
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: Gall & Gall gestopt met verjaardagskorting (25%)?

Ongelezen berichtdoor Daan » 14 Dec 2022, 19:14

defeatless schreef:Bij een ander forumlid werd de bestelling geannuleerd en kreeg hij te horen dat het niet meer voor boven de €100,- kan.


Ik vraag me af of, als je daarover moeilijk gaat doen, ze daar wel mee wegkomen. Dat staat namelijk nergens in hun eigen voorwaarden en op de eigen site.

Dat maakt het volgende misschien nog interessanter:

Ik heb het de klantenservice maar eens gevraagd. Aardige dame hoor. Ze wist het niet en moest het gaan navragen.
En nu komt het. Ineens een bericht "alsnog gefeliciteerd met je verjaardag, hier is een coupon voor 20% korting."
Dus ik eerst bedanken (toch netjes opgevoed he) maar daarna toch maar voorzichtig de vraag "maar zijn jullie nou gestopt of niet?"
Dat wist ze niet, dat was doorgezet naar een ander team... :Scratch
Dusse.. waar komt die 20% kortingscoupon dan ineens vandaan? Is het omdat ik bleef vragen?
En de vraag is dus nu.. kan ik iets bestellen van boven de € 100 met die coupon?
En de échte vraag is nu, wie gaat me daarvoor sponseren om erachter te komen in naam van de wetenschap? :bigsmile
4 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

WhiteMonkey
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 527
Lid geworden op: 08 Jun 2010, 13:45

Re: Gall & Gall gestopt met verjaardagskorting (25%)?

Ongelezen berichtdoor WhiteMonkey » 14 Dec 2022, 20:34

Fat Bastard! schreef:Maar wat ze een beetje stil houden is dat ze eind dit jaar al weer stoppen met het puntensysteem. Ik hoorde dit toevallig afgelopen weekend van iemand die daar nog betrouwbare connecties heeft (ex filiaal manager).
Dus heb je punten opgespaard, ruil ze dan in voor het eind van het jaar.


Mag hopen dat ze de punten dan in elk geval geldigheid laten behouden tot 31 januari (2023) want volgens Gall&Gall voorwaarden vervallen ze dan. En daarnaast staat in de algemene voorwaarden dat ze klanten per email daarover informeren. Als ze nu per 31 december zouden stoppen zonder klanten te informeren dan zou dat wel echt een domper zijn
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3982
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Gall & Gall gestopt met verjaardagskorting (25%)?

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 14 Dec 2022, 20:40

Mogelijk komt die mailing na de kerst. Ik kan me voorstellen dat januari een wat slappere tijd voor ze is.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Gebruikersavatar
defeatless
Moderator
Moderator
Berichten: 3203
Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
Locatie: Wageningen

Re: Gall & Gall gestopt met verjaardagskorting (25%)?

Ongelezen berichtdoor defeatless » 15 Dec 2022, 02:28

Nou, datzelfde forumlid had dus gezegd: 'dit staat niet in jullie voorwaarden, ik ga een melding doen bij het acm. En toen kon, na doorzetten naar een ander team, het wel. Dus uiteindelijk kwam het goed.

Wat dit forumlid mij ook vertelde..... (dit werkte niet meer na deze truc, maar probeer het gerust, je valt je er geen buil aan).

Als je een cadeaubon koopt, van €150,- dan krijg je geen punten. Maar zet er een fles wijn bij van 3,50 dan krijg je over het gehele bedrag punten.
Dan koop je dan een fles, met je klantenkaart en zet je de punten in en dan de cadeaubon.
Vervolgens krijg je ook nog punten op de originele aankoopprijs.
En zo verdien je wat terug op de marges die Ahold heeft.

Maar zoals gezegd, hem is dit eens maar daarna niet meer gelukt. Misschien dat ze het gezien hebben en de loophole hebben gedicht.
2 x

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2491
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: Gall & Gall gestopt met verjaardagskorting (25%)?

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 15 Dec 2022, 12:37

Zojuist even bij een plaatselijke G&G geweest om een specifiek flesje te bestellen.....
Met de filiaal houdster over het puntensysteem gehad. Zij beweert dat het puntensysteem wel blijft maar let op:
Punten gespaard voor (ergens in) oktober dit jaar komen eind dit jaar te vervallen!
Sowieso dus een naaistreek van dit droeftoeter bedrijf!
Veel kortingsbonnen die je voor punten in kunt wisselen zijn slechts te besteden aan flessen tót €50 dus ook daar moet je op letten.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1258
Lid geworden op: 29 Mei 2016, 18:58
Locatie: Noord Limburg

Re: Gall & Gall gestopt met verjaardagskorting (25%)?

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 15 Dec 2022, 15:54

Dit allemaal lezende ga ik toch echt denken aan opzeggen.
Ik houd niet van ondoorzichtigheid bij dergelijke dingen.
Wel jammer.
Groet Cor
0 x

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3982
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Gall & Gall gestopt met verjaardagskorting (25%)?

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 15 Dec 2022, 16:08

Mogelijk wordt het voor deze ketens steeds minder interessant om zich op de whisky markt te richten. Het assortiment in de winkel is in de loop der jaren ook steeds kariger geworden en is beperkt tot de min of meer standaard bottelingen.

Wellicht is de wijnhandel iets interessanter in combinatie met de kortingkaart. De wijn die dan net iets boven het assortiment bij de Appie zit, daar zitten ze meestal toch naast.

Geen idee wanneer mijn kaart afloopt, ik heb hem weer gekocht toen ze de Lagavulin 16 voor 66 Euro hadden staan. Ook nog wat Bunnahabhain en Kilchoman gekocht, hopelijk heb ik het tientje er wel uit gehaald.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"


Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast