Heineken toont interesse in Distell

Het laatste nieuws over ontwikkelingen op gebied van Whisky.
Heeft u een nieuwtje te melden ? Dit is de plek, ook voor wetenswaardigheden die niet goed elders passen.
Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 1171
Lid geworden op: 11 Nov 2015, 11:47
Contact:

Re: Heineken toont interesse in Distell

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 31 Okt 2023, 19:22

fritsk schreef:[quote="WhiskyDudes"Kijk wat er met Skuumkoppe is gebeurt, van een lekker, vol bier met een heerlijk mondgevoel naar een slap aftreksel van wat het ooit was. Lagunitas idem. De centenkam gaat door de ingrediënten en er blijft niks van over. Echt jammer.


Hebben de oprichters van Texels niet een nieuwe brouwerij gestart een paar jaar terug?
Die dus nog niet is opgekocht door Heineken...[/quote]

Jazeker, de familie Diks heeft nu Tesselaar. Maken daar prima bier. Zeker Texelendje is leuk om te bewaren.
0 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4858
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Heineken toont interesse in Distell

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 01 Nov 2023, 00:29

Daar moet ik dan maar s ff wat gaan proeven. Maar ga er maar gerust vanuit dat contractueel is vastgelegd dat er geen Skuumkoppe gebrouwen mag worden…
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 1171
Lid geworden op: 11 Nov 2015, 11:47
Contact:

Re: Heineken toont interesse in Distell

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 01 Nov 2023, 07:19

WhiskyDudes schreef:Daar moet ik dan maar s ff wat gaan proeven. Maar ga er maar gerust vanuit dat contractueel is vastgelegd dat er geen Skuumkoppe gebrouwen mag worden…


Zeker, dat is alleen voorbehouden aan Wijlre :bigsmile
0 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3982
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Heineken toont interesse in Distell

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 01 Nov 2023, 18:16

Cor - Vinabc schreef:
WhiskyDudes schreef:Daar moet ik dan maar s ff wat gaan proeven. Maar ga er maar gerust vanuit dat contractueel is vastgelegd dat er geen Skuumkoppe gebrouwen mag worden…


Zeker, dat is alleen voorbehouden aan Wijlre :bigsmile
Heineken is goed bezig, daar wordt geen Brand meer gebrouwen.
Voor goed bier kun je beter naar de buurman gaan.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Gebruikersavatar
defeatless
Moderator
Moderator
Berichten: 3203
Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
Locatie: Wageningen

Re: Heineken toont interesse in Distell

Ongelezen berichtdoor defeatless » 02 Nov 2023, 01:04

Reichenbach schreef:
Cor - Vinabc schreef:
WhiskyDudes schreef:Daar moet ik dan maar s ff wat gaan proeven. Maar ga er maar gerust vanuit dat contractueel is vastgelegd dat er geen Skuumkoppe gebrouwen mag worden…


Zeker, dat is alleen voorbehouden aan Wijlre :bigsmile
Heineken is goed bezig, daar wordt geen Brand meer gebrouwen.
Voor goed bier kun je beter naar de buurman gaan.


Ik was vier weken geleden in Wijlre, twee weken voor de definitieve sluiting. Daar maken ze nu nog maximaal 1000 liter per week aan freubel dingetjes. Het ontslaan van 48 van de 52 man personeel was goedkoper dan het doen van een investering van 2,2 miljoen.
Wel fijn dat ik mooi wat mee mocht nemen uit hun rijpingskelder, ze hadden liever dat het bij de juiste mensen terecht kwam.

De buren..... ik had ze hoog zitten, maar ben daar echt heel beroerd behandeld.
Na de rondleiding gingen wij beneden zitten. Er waren wat tafeltjes gereserveerd, maar ook een groot gedeelte niet. Dus we vroegen aan een serveerster: kunnen we hier zitten? Ja, hoor geen probleem. Dus wij zitten. Komt er een dame naar ons toe: hebben jullie gereserveerd? Wij: nee, we hebben net de rondleiding gehad. We willen wat nadrinken. Zij: Nee dat kan alleen als je gereserveerd hebt, dus jullie moeten helaas vertrekken. En we werden er zo uitgekieperd.....

Overigens hebben ze de mond vol van lokaal en binnen de 40km.... Maar bij de blind proeverij beginnen ze wel met Koorenwolf. Daar zit Koriander en Sinaasappel in. Tijdens de rondleiding werd verteld: Wij maken geen Radler want er groeien geen sinaasappels in de buurt.
En zo kan ik nog wel meer tegenstrijdigheden roepen over deze toko.

Zodra er geld blinkt, vervagen idealen en als het grote geld blinkt vervaagt ook de compassie met de oudste brouwerij van Nederland.

In Schinnen zeggen ze het heel mooi: Liever een kleine baas dan een grote knecht.
6 x

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3982
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Heineken toont interesse in Distell

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 04 Nov 2023, 18:03

defeatless schreef:De buren..... ik had ze hoog zitten, maar ben daar echt heel beroerd behandeld.....
Blijkbaar had je beter de rondleiding door de kaarsenfabriek gedaan.

Geen idee of ze dat nog doen, maar wij zijn daar destijds rondgeleid door Huub.

Nu is een kaarsenfabriek verder geen zak aan, helemaal niet met een rondleiding door een halve zool. Maar na een paar minuten viel het kwartje; Huub was de plaatselijke buuttereedner. :P
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"


Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast