Evenementen kalender
Welkom & quick start!

Abel schreef:Is (makkelijk) mogelijk om in te kopen bij een groothandel, door je bij de kvk in te schrijven? Hoef je dan geen btw te betalen, of zit het ingewikkelder? Zou het lonen om je in te schrijven bij de kvk? En moet je dan persé een BV zijn om de btw te omzeilen of zou het ook als "Venootschap onder firma", "Eenmanszaak" of "Vereniging" kunnen?

Abel schreef:... Hoef je dan geen btw te betalen, of zit het ingewikkelder? ...

Abel schreef:Bedankt voor de informatie. Met "omzeilen" bedoelde ik natuurlijk niet frauwde plegen. Kan ik hieruit concluderen dat DrankDozijn op dit moment de goedkoopste optie is? Of zij er groothandels die ook inclusie BTW goedkoper zijn dan DrankDozijn?

Piet schreef:totalatool schreef:Eerder had hij ze ook al goedkoper dan andere slijters, dus ik vraag me af of die anderen niet toch een beetje hun slaatje hebben willen slaan.
Heren heren. Dit wordt zo wel een heel oneigenlijke discussie, althans i.v.m. Macro en Sligro.

Piet schreef:.... althans i.v.m. Makro en Sligro.
Wat de Belgische leden wellicht niet weten maar wel van groot belang is als we prijzen gaan vergelijken, is dat Makro en Sligro groothandels zijn waar particulieren niet kunnen kopen.
Het feit dat er nog al los wordt omgesprongen met dat beleid, doet niets af aan het feit dat het een groothandel is waar alleen bedrijven kunnen inkopen. Ook als is "bedrijf" soms een rekbaar begrip.

Piet schreef:Ik dacht dat Makro iets Nederlands is. Nu blijkt het ook in België te bestaan en met een groot verschil.

rborghmans schreef:en met de Belgische Makrokaart kan je ook in NL terecht![]()
want je krijgt daar dan een dagpas !

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast