IB: The Ultimate, Spirit of Scotland, whiskyworld.nl, v Wees

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: IB: The Ultimate, Spirit of Scotland, whiskyworld.nl, v

Ongelezen berichtdoor Piet » 18 Nov 2013, 15:09

Ze zitten met de winkel op de Leusderweg 260. De foto op whiskyworld.nl is de slijterij.

Ik neem aan dat het andere adres magazijn is want ze importeren héél veel.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1706
Lid geworden op: 30 Okt 2013, 16:32

Re: IB: The Ultimate, Spirit of Scotland, whiskyworld.nl, v

Ongelezen berichtdoor Harrie » 18 Nov 2013, 15:12

Merci!
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1304
Lid geworden op: 23 Jan 2013, 15:34
Locatie: Leusden

Re: IB: The Ultimate, Spirit of Scotland, whiskyworld.nl, v

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 18 Nov 2013, 20:11

Piet schreef:Ze zitten met de winkel op de Leusderweg 260. De foto op whiskyworld.nl is de slijterij.

Ik neem aan dat het andere adres magazijn is want ze importeren héél veel.

Klopt ja. Daar rijd ik regelmatig langs. Best een groot magazijn :lekker

Importeur van Glenfarclas, Signatory, Edradour, Benromach, G&M, Arran, Ben Nevis, Amrut, Bunnahabhain, Glen Scotia, Deanston, Knappogue Castle e.v.a. :goedgedaan
0 x
BAM! - ook op Facebook

Gebruikersavatar
Tonny
Senior
Senior
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 Aug 2012, 14:55
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: IB: The Ultimate, Spirit of Scotland, whiskyworld.nl, v

Ongelezen berichtdoor Tonny » 01 Feb 2014, 13:51

Zelf heb ik:
Bunnahabian 1997
Glencadam 1972
Tamdhu CS 2004
Longmorn CS 1996
Dalmore 1990
En net opgemaakt: Bowmore 2003

Ik vind ook hun Auchentoschans veel beter dan alles (m.u.v. Viring Oak maar die is veel duurder) wat ik van die distilleerderij heb gedronken.
Alleen de Dalmore vond ik het geld niet helemaal waard, verder zijn het topflessen. Ik ben wel benieuwd hoe de Mortlach 2003 of 1990 is. Ik heb nog nooit wat geproefd van Mortlach. Het schijnt een 'stevige' whisky te zijn.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
WhiskyWerner
Senior
Senior
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 Jul 2013, 17:31
Locatie: Emmeloord
Contact:

Re: IB: The Ultimate, Spirit of Scotland, whiskyworld.nl, v

Ongelezen berichtdoor WhiskyWerner » 01 Feb 2014, 19:53

Tonny schreef:Ik ben wel benieuwd hoe de Mortlach 2003 of 1990 is. Ik heb nog nooit wat geproefd van Mortlach. Het schijnt een 'stevige' whisky te zijn.


Ik heb de 2003, en ik vind m lekker, voor die prijs (volgens mij 4 tientjes) zeker de moeite waard. Het is overigens mijn enige Mortlach, dus heb geen vergelijkingsmateriaal. Maar als je m tegenkomt....Ik zeg: Doen! :duimop
0 x

Gebruikersavatar
Tonny
Senior
Senior
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 Aug 2012, 14:55
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: IB: The Ultimate, Spirit of Scotland, whiskyworld.nl, v

Ongelezen berichtdoor Tonny » 02 Feb 2014, 09:59

k heb de 2003, en ik vind m lekker, voor die prijs (volgens mij 4 tientjes) zeker de moeite waard. Het is overigens mijn enige Mortlach, dus heb geen vergelijkingsmateriaal. Maar als je m tegenkomt....Ik zeg: Doen! :duimop


Mooi, dan ga ik zeker eens kijken. Die uit 1990 vind ik nog net wat te prijzig, maar nog geen vier tientjes is een mooi bedrag.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tonny
Senior
Senior
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 Aug 2012, 14:55
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: IB: The Ultimate, Spirit of Scotland, whiskyworld.nl, v

Ongelezen berichtdoor Tonny » 05 Feb 2014, 17:02

Ik heb de Mortlach 2003 gisteren aangeschaft (gebotteld op 10 januari, lekker vers) en er zit inderdaad een hele heftige smaak aan die ik bij geen enkele andere malt proef. Nu begrijp ik beter wat er met een beefy single malt wordt bedoeld. :D
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1304
Lid geworden op: 23 Jan 2013, 15:34
Locatie: Leusden

Re: IB: The Ultimate, Spirit of Scotland, whiskyworld.nl, v

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 07 Feb 2014, 09:56

Leuk om mijn/ons enthousiasme over de Tamdhu 2005 bevestigd te zien door niemand minder dan Serge: Whiskyfun: A Gaussian verticale of Tamdhu (06-02-2014). Ik ben het volledig met hem eens. Niet erg complex maar o zo drinkbaar en lekker. Zo zie je dat mits het destillaat goed is, en mits het hout van topkwaliteit is, de whisky helemaal niet decennia lang gelagerd hoeft te worden om "volwassen" genoeg te worden.
0 x
BAM! - ook op Facebook

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1706
Lid geworden op: 30 Okt 2013, 16:32

Re: IB: The Ultimate, Spirit of Scotland, whiskyworld.nl, v

Ongelezen berichtdoor Harrie » 07 Feb 2014, 10:37

Ik heb hem net gister voor het eerst gehad, voor zo'n jonge whisky inderdaad een topper!
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mermur
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2021
Lid geworden op: 09 Feb 2014, 18:28
Locatie: Nijmegen
Contact:

Re: IB: The Ultimate, Spirit of Scotland, whiskyworld.nl, v Wees

Ongelezen berichtdoor Mermur » 12 Feb 2015, 20:23

Nu ik inmiddels een mooie botteling van Kintra in mijn kast heb staan, vind ik het zo langzamerhand ook wel tijd worden om (ondanks mijn afkeer van hun fleslabel) een van Wees/The Ultimate aan te schaffen. Ik heb een beetje op hun site en op Whiskybase rondgekeken en daarbij is mijn oog gevallen op de Blair Athol 1988. Wie heeft deze whisky geproefd en kan me er wat meer over vertellen?
0 x
Afbeelding

vmk
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 819
Lid geworden op: 08 Feb 2012, 13:38
Locatie: Noord Brabant

Re: IB: The Ultimate, Spirit of Scotland, whiskyworld.nl, v Wees

Ongelezen berichtdoor vmk » 12 Feb 2015, 20:48

Mermur schreef:Nu ik inmiddels een mooie botteling van Kintra in mijn kast heb staan, vind ik het zo langzamerhand ook wel tijd worden om (ondanks mijn afkeer van hun fleslabel) een van Wees/The Ultimate aan te schaffen. Ik heb een beetje op hun site en op Whiskybase rondgekeken en daarbij is mijn oog gevallen op de Blair Athol 1988. Wie heeft deze whisky geproefd en kan me er wat meer over vertellen?

Prima prijs-kwaliteit. Waar vind je whisky's van deze leeftijd voor deze prijs?
1 x

Gebruikersavatar
defeatless
Moderator
Moderator
Berichten: 3203
Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
Locatie: Wageningen

Re: IB: The Ultimate, Spirit of Scotland, whiskyworld.nl, v Wees

Ongelezen berichtdoor defeatless » 12 Feb 2015, 23:14

Die staat bij mij ook op de plank te wachten. Maar de autist in mij heeft alles op volgorde van aanschaf neergezet en dat moet dan dus ook op die volgorde open. Over drie weken kan ik je het vertellen

Heb um wel op het whisky en food festival in Rhenen geproefd en vond het toen erg lekker spul, maar om hier helemaal zeker van te zijn moet ik het nog eens proeven zonder eerst 10 whisky's in m'n mik te hebben. :Slainte
2 x

Gebruikersavatar
Mermur
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2021
Lid geworden op: 09 Feb 2014, 18:28
Locatie: Nijmegen
Contact:

Re: IB: The Ultimate, Spirit of Scotland, whiskyworld.nl, v Wees

Ongelezen berichtdoor Mermur » 13 Feb 2015, 07:39

Bedankt voor jullie positieve reacties!

Het leek er even op dat ik onbedoeld weer een whisky uit de blind tasting competitie van 2014 van de Usquebaugh Society had geselecteerd (net als de Glen Garioch 1990 KiW) en bovendien één waarover Thijs en Matthijs niet echt te spreken waren. Maar bij nader inzien bleek dat om een eerdere botteling van een ander vat te gaan.

Andere tips over recente bottelingen van van Wees zijn ook welkom!
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1304
Lid geworden op: 23 Jan 2013, 15:34
Locatie: Leusden

Re: IB: The Ultimate, Spirit of Scotland, whiskyworld.nl, v Wees

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 13 Feb 2015, 11:09

Mermur schreef:Bedankt voor jullie positieve reacties!

Het leek er even op dat ik onbedoeld weer een whisky uit de blind tasting competitie van 2014 van de Usquebaugh Society had geselecteerd (net als de Glen Garioch 1990 KiW) en bovendien één waarover Thijs en Matthijs niet echt te spreken waren. Maar bij nader inzien bleek dat om een eerdere botteling van een ander vat te gaan.

Andere tips over recente bottelingen van van Wees zijn ook welkom!

Er is weer een nieuwe Tamdhu uit. Ook weer uit 2005, op vatsterkte. Ik heb deze (#353) nog niet geproefd maar wel vatnummers 350 en 347 (beiden uit 2013) en die waren zeer zeker hun geld waard. (zie ook Serge's review van destijds.

Zomaar een tip ;)
1 x
BAM! - ook op Facebook

Gebruikersavatar
Mermur
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2021
Lid geworden op: 09 Feb 2014, 18:28
Locatie: Nijmegen
Contact:

Re: IB: The Ultimate, Spirit of Scotland, whiskyworld.nl, v Wees

Ongelezen berichtdoor Mermur » 13 Feb 2015, 17:46

Willem vd K schreef:Er is weer een nieuwe Tamdhu uit. Ook weer uit 2005, op vatsterkte. Ik heb deze (#353) nog niet geproefd maar wel vatnummers 350 en 347 (beiden uit 2013) en die waren zeer zeker hun geld waard. (zie ook Serge's review van destijds.)

Zomaar een tip ;)


Dank je wel! Als deze Tamdhu vergelijkbaar is met de vorige, dan zou die qua prijs-kwaliteit nog gunstiger zijn dan de Blair Athol (en na de afgelopen Whisky Passion heb ik sowieso meer belangstelling voor Tamdhu gekregen). Aan de andere kant is ie wel vrij jong en ben ik niet zo'n fan van vatsterkte, tenminste niet wanneer die ruim boven de 50% ligt. Ik houd de beoordelingen in de gaten en zet hem in ieder geval op mijn lijstje met kandidaten. :goedgedaan
0 x
Afbeelding


Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten