post.nl ervaringen vs andere

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 1171
Lid geworden op: 11 Nov 2015, 11:47
Contact:

Re: post.nl ervaringen vs andere

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 16 Jan 2024, 20:54

Ach Edwin, na zoveel jaar een webshop kan ik wel wat leuke anekdotes vertellen. Zo kreeg PostNL het eens voor elkaar om de doos kapot te krijgen, etiketten nat te krijgen, maar de flessen heel te laten. Wat doe je dan met de doos? In de sloot flikkeren?
DHL weigerde een pakket in de VS. Regelgeving, kan er iets van vinden, maar ok. Ik berustte er al in. Vervolgens flesje van €1200 maanden kwijt. Na een maand of 3 dook deze ineens weer op. Dacht al dat een Amerikaan wat had uitgezocht voor de kerst.... en zo kunnen we wel even doorgaan. Maar gelukkig, meer dan 99% van alle pakketten gaan goed. Op jaarbasis gaat het om enkele pakketten gelukkig.
1 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

JoachimV10
Senior
Senior
Berichten: 378
Lid geworden op: 13 Okt 2020, 10:03
Locatie: België

Re: post.nl ervaringen vs andere

Ongelezen berichtdoor JoachimV10 » 16 Jan 2024, 22:27

Iemand ervaring met het onverzekerd kwijtspelen van een pakketje bij Postnl?
0 x
Afbeelding
(open flessen)

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2490
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: post.nl ervaringen vs andere

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 17 Jan 2024, 09:36

Het leed, dat pakketdiensten heet......
1 x
Afbeelding

Lakervt
Senior
Senior
Berichten: 218
Lid geworden op: 06 Jun 2017, 21:50
Locatie: Deventer

Re: post.nl ervaringen vs andere

Ongelezen berichtdoor Lakervt » 20 Jan 2024, 12:16

JoachimV10 schreef:Iemand ervaring met het onverzekerd kwijtspelen van een pakketje bij Postnl?


Het aantal keer dat mijn pakket kwijt is geweest is niet op 2 handen te tellen. Met als toppunt een ps5 die achteraf 3 maanden in het magazijn van de Karwei afhaalpunt lag, maar altijd alles terecht.

Altijd een casenr aan laten maken bij CS van PostNL.
De plaatselijke afhaalpunten bezoeken en laten scannen. Ze weten regelmatig een en ander te vertellen.
Goede relatie opbouwen met de bezorger in de straat.
Dan krijg je redelijk veel voor elkaar.

Ik hoop dat je pakket snel terecht is.
1 x

JoachimV10
Senior
Senior
Berichten: 378
Lid geworden op: 13 Okt 2020, 10:03
Locatie: België

Re: post.nl ervaringen vs andere

Ongelezen berichtdoor JoachimV10 » 20 Jan 2024, 18:05

Lakervt schreef:
JoachimV10 schreef:Iemand ervaring met het onverzekerd kwijtspelen van een pakketje bij Postnl?


Het aantal keer dat mijn pakket kwijt is geweest is niet op 2 handen te tellen. Met als toppunt een ps5 die achteraf 3 maanden in het magazijn van de Karwei afhaalpunt lag, maar altijd alles terecht.

Altijd een casenr aan laten maken bij CS van PostNL.
De plaatselijke afhaalpunten bezoeken en laten scannen. Ze weten regelmatig een en ander te vertellen.
Goede relatie opbouwen met de bezorger in de straat.
Dan krijg je redelijk veel voor elkaar.

Ik hoop dat je pakket snel terecht is.

Status is nog altijd 'pakket is ontvangen door PostNL' en 'bezorgtijd nog niet bekend'.
Ik heb het samen met een ander pakketje verstuurd en dat pakketje is wel aangekomen. Ik mocht ook achteraan bij het PostNL punt gaan zoeken, maar niks gevonden. Geloof wel dat het is meegegeven.

Het onderzoek is 'afgerond' blijkbaar, maar bijvoorbeeld het pakketpunt waar ik het heb afgegeven wist van niks..
0 x
Afbeelding
(open flessen)

Gebruikersavatar
J23
Senior
Senior
Berichten: 167
Lid geworden op: 31 Jul 2016, 11:32
Locatie: Zaanstad

Re: post.nl ervaringen vs andere

Ongelezen berichtdoor J23 » 01 Feb 2024, 16:21

JoachimV10 schreef:Iemand ervaring met het onverzekerd kwijtspelen van een pakketje bij Postnl?


Heb dit eind december helaas zelf ook gehad.

Pakket is definitief vermist en heb de verzendkosten terugbetaald gekregen. Verder kon er niets aan gedaan worden, wat m.i. best logisch is gezien ik onverzekerd heb verzonden.
0 x

Tiomath
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 Mar 2024, 23:47

Re: post.nl ervaringen vs andere

Ongelezen berichtdoor Tiomath » 08 Mar 2024, 23:49

Persoon verbannen. Overduidelijk een AI bot.
1 x

JoachimV10
Senior
Senior
Berichten: 378
Lid geworden op: 13 Okt 2020, 10:03
Locatie: België

Re: post.nl ervaringen vs andere

Ongelezen berichtdoor JoachimV10 » 09 Mar 2024, 19:18

Wat ik nu heb meegemaakt met PostNL spant toch echt wel de kroon.

5 flesjes opgestuurd naar Nederland. Ik krijg bericht met vermelding 'retour wegens pakket beschadigd'.
Ik krijg een andere, doorweekte doos terug, met daarop de melding '1 fles kapot'.
In plaats van 5 flessen, krijg ik 1 beschadigde fles terug. De andere flessen spoorloos verdwenen.
Gelukkig alles verzekerd en ik hoop dat ik alles kan recupereren.
0 x
Afbeelding
(open flessen)

Gebruikersavatar
Zorglubxx
Actief lid
Actief lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 20 Nov 2020, 11:52
Locatie: Amsterdam

Re: post.nl ervaringen vs andere

Ongelezen berichtdoor Zorglubxx » 02 Apr 2024, 19:29

Het is nu twee keer voorgekomen (naar Australië en naar Griekenland) dat PostNL mijn pakket retour heeft gestuurd met de mededeling dat er een illegaal middel in zat (alcohol > 24%). Ze scannen en openen pakketten om te controleren :cry:

Heeft iemand anders dezelfde ervaring gehad? Wat is een goed alternatief vervoerder?
0 x

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3982
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: post.nl ervaringen vs andere

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 02 Apr 2024, 20:55

Zijn dankzij ons ondernemerschap alle pakketjes uit Nederland verdacht.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Wouterk
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 830
Lid geworden op: 24 Jan 2016, 01:03
Locatie: Eindhoven

Re: post.nl ervaringen vs andere

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 04 Apr 2024, 11:14

Okay, deze is leuk. Welliswaar geen postNL en zelfs niet whiskygerelateerd maar wel bezorgdienstgerelateerd.

Ik had een pakketje besteld bij TEMU - wat knutselspul voor de meiden. Binnen 5 werkdagen (ongelooflijk hè, vanuit China) stond de bezorgen hier aan de deur maar op de een of andere manier kreeg ie niet direct gehoor (mijn partner was thuis) met als gevolg dat ie pakket retour heeft genomen & briefje in de bus. Kijk ik 's-avonds in de app van DHL bij welk bezorgpunt ik m op kan halen....... heeft DHL het gewoon teruggestuurd naar China... SAY WHUT??! omdat ik niet thuis was. Over rigoureus gesproken, hahaha. Nou PostNL, ga hier maar eens overheen :-D
4 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)

Hubert
Senior
Senior
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 Mei 2020, 15:58
Locatie: Den Haag

Re: post.nl ervaringen vs andere

Ongelezen berichtdoor Hubert » 04 Apr 2024, 13:27

Bizar. Volgens mij zijn er afgelopen dagen grote storingen bij DHL geweest.
1 x

bodevami
Senior
Senior
Berichten: 389
Lid geworden op: 28 Feb 2021, 22:49

Re: post.nl ervaringen vs andere

Ongelezen berichtdoor bodevami » 05 Apr 2024, 19:56

Ik stuur standaard mijn pakketjes naar een afhaalpunt, daar komt het voor alsnog altijd aan en blijft het minimaal 5 tot 7 dagen liggen.
In die tussentijd heeft de ontvanger het pakketje wel opgehaald. Nooit problemen mee gehad :duimop
1 x

Gebruikersavatar
Uridium
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 710
Lid geworden op: 23 Apr 2016, 23:10

Re: post.nl ervaringen vs andere

Ongelezen berichtdoor Uridium » 07 Apr 2024, 20:36

Ik ben positief verrast over DPD. Recent twee zendingen met DPD laten komen uit België. De volgende dag al bezorgd en niet duur. En geinige 'live tracking' van de auto waar je spulletjes in zitten... :duimop
1 x
Afbeelding

Koning
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 505
Lid geworden op: 15 Nov 2020, 15:45
Locatie: Den Haag

Re: post.nl ervaringen vs andere

Ongelezen berichtdoor Koning » 14 Apr 2024, 22:11

Hubert schreef:Bizar. Volgens mij zijn er afgelopen dagen grote storingen bij DHL geweest.

Laatst twee whiskypakketjes uit Duitsland via DHL ontvangen. Ging deze keer goed, maar DHL is voor mij tot nu toe de enige pakketdienst waar ik problemen mee heb ervaren. Regelmatig een bezorger die niet de moeite neemt om aan te bellen, en één keer zelfs diefstal meegemaakt toen een leeg pakketje met een keurig DHL-lint eromheen 100 huisnummers verderop werd bezorgd. Was gelukkig geen whisky, en ik kreeg mijn geld netjes terug. Met PostNL heb ik, op de enkele 'het is vandaag helaas niet gelukt om te bezorgen' melding geen nare ervaringen.
0 x
Afbeelding


Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten