Concept : 220 winkels , Hoofdzetel koopt vaten aan ( ook olijfolie/sherry/cognac/...) en verdeelt die dan in kleinere vaatjes , ik denk van 5 a 8 liter(?) over de verschillende winkels.
Vriendelijk ontvangen en meteen een 17 jaar oude Bladnoch geproefd, lekker maar iets te grassig/zacht naar mijn smaak. Nuja , na twee kleine slokjes en 2minuten ruiken zou het zonde zijn een 17jarige whisky al te be/veroordelen.
Daarna zag ik een 27jarige Macduff staan , Glen Deveron's onafhankelijke bottelingen heten zo, die me wel interesseerde.
Ook eens van mogen proeven en meteen verkocht. Zeer zacht , houtig/notig/zoetig , vrij lange afdronk. Ook hier weer , op basis van 2 slokjes kan je die niet beoordelen...
Uiteindelijk 100ml van die Macduff 27yo 40% aangekocht , kostte me 15€ waar de aankoopprijs van het flesje inbegrepen was. Dat kan je later weer laten bijvullen in de winkel.
Ik vind niet echt veel informatie terug op internet over Macduff/Glen Deveron, laat staan over welk vat/jaartal/... we spreken bij de door mij aangekochte whisky. Jammer.
Moest iemand nog ervaringen hebben met "Vom Fass" , of meer informatie hebben over de desbetreffende Macduff 27yo , laat het gerust weten.
'T was een impulsaankoop , maar buiten het gebrek aan meer informatie , zal ik me hem niet beklagen denk ik
PS: In de winkel oa ook nog Laphroaig 11y / Arran 6y / Bruichladdich 18y / Bunnahabhain 11y / ... maar ook weer steeds zonder meer informatie buiten leeftijd en alcoholpercentage.

Dat zal wel een typefout zijn zeker?