IB: Douglas Laing & Co / Hunter Laing & Co Ltd

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Piet
Moderator
Moderator

IB: Douglas Laing & Co / Hunter Laing & Co Ltd

Ongelezen berichtdoor Piet » 20 Dec 2009, 13:45

Ik kwam deze website tegen waardoor je al snel in een nostalgische stemming geraakt en misschien wel trek krijgt.... Douglas Laing and Co.

Je moet maar eens wat menu-opties klikken (en op de details letten).
Ze hebben zelfs een whisky speciaal voor mij http://www.douglaslaingwhisky.com/home.php?WEBYEP_DI=35 (hoewel ik niet echt een peaty guy ben).

Jammer (en onbegrijpelijk) van dat verkeerd centreren maar verder mooi gedaan. ... hoewel, hoe zet ik het geluid uit ?
Laatst gewijzigd door Piet op 30 Mei 2013, 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Hunter Laing & Co Ltd in titel toegevoegd
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

JayDie
Moderator
Moderator

Re: Douglas Laing & Co: Een website met een nostalgisch trekje

Ongelezen berichtdoor JayDie » 20 Dec 2009, 14:02

Piet schreef:Ze hebben zelfs een whisky speciaal voor mij: Big Peat

...laat Ralfy nu net een review over deze Big Peat gemaakt hebben! :Pipersmile
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

JayDie
Moderator
Moderator

Re: Douglas Laing & Co: Een website met een nostalgisch trek

Ongelezen berichtdoor JayDie » 14 Mar 2010, 15:10

In de nieuwsbrief van DirckIII zag ik twee "Double Barrel" aanbiedingen (de eerste 2 van het lijstje hieronder):

Double Barrel ~ Een unieke blend van 2 Single Cask Malt Whisky’s; Blended Malt whisky dus.
    Macallan en Laphroaig
    Bowmore en Highland Park
    Ardbeg en Glen Rothes
Zo kwam ik uit op hun website (mooi!!!) en op dit onderwerp. Leuk concept! Iemand wel eens een "Double Barrel" whisky geproefd?
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

GJR
Top bijdrager
Top bijdrager

Double Barrel

Ongelezen berichtdoor GJR » 09 Jan 2011, 11:30

Uit Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
gadeweerd schreef:gisteravond in het glas:

Highland Park 15
Talisker 10
Double Barrel Highland Park / Bowmore Douglas Laing
Jura 1999 The Whisky Fair 27.01.1999-2003 Cask no. 144 61.3 %
Glenturret GMR 29.06.1998-10.04.2008 Refill Sherry Butt Cask no. 555 56.6 %

Wat is jouw ervaring met de Double Barrel ? Heb al eens zitten twijfelen om deze aan te schaffen, beide merken bevallen mij heel goed, en ben er eigenlijk best benieuwd naar.
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

gadeweerd
Senior
Senior

Re: Double Barrel

Ongelezen berichtdoor gadeweerd » 09 Jan 2011, 12:01

GJR schreef:Uit Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
gadeweerd schreef:gisteravond in het glas:

Highland Park 15
Talisker 10
Double Barrel Highland Park / Bowmore Douglas Laing
Jura 1999 The Whisky Fair 27.01.1999-2003 Cask no. 144 61.3 %
Glenturret GMR 29.06.1998-10.04.2008 Refill Sherry Butt Cask no. 555 56.6 %

Wat is jouw ervaring met de Double Barrel ? Heb al eens zitten twijfelen om deze aan te schaffen, beide merken bevallen mij heel goed, en ben er eigenlijk best benieuwd naar.

Leuke dram, maar of ik de reguliere prijs er voor zou betalen? Ik betaalde er bijna 3 tientjes voor en voor dat geld is het een mooie dram, en leuk om te proeven. De Bowmore overheerst enigszins, in de neus tref ik vooral de HP aan.
0 x
Afbeelding

GJR
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Double Barrel

Ongelezen berichtdoor GJR » 12 Jan 2011, 11:48

gadeweerd schreef:Leuke dram, maar of ik de reguliere prijs er voor zou betalen? Ik betaalde er bijna 3 tientjes voor en voor dat geld is het een mooie dram, en leuk om te proeven. De Bowmore overheerst enigszins, in de neus tref ik vooral de HP aan.

Oke, dan gaat tie min of meer van mijn eventuele aanschaflijstje af, en verschuift naar mijn proeflijstje, tenzij ik hem natuurlijk ook ergens voor een lagere prijs zou kunnen vinden, maar er staat nog zoveel op mijn lijstje.... :lol: . Ik heb min of meer hetzelfde bij de Berry's Reserve Islay (Caol Ila en Laphroaig), vind hem echt wel lekker maar kost toch ook achterin de 40 euro.
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

josgantois
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Old Malt Cask

Ongelezen berichtdoor josgantois » 11 Apr 2013, 16:49

Zo'n 9 jaar geleden heb ik me een partij (7) Old Malt Cask aangeschaft. Enkele daarvan zijn ondertussen aangesneden en heb ik gelukkig kunnen vervangen, wat maakt dat mijn oorspronkelijk aantal nog intact is.
Actueel heb ik er nog 4 die ik zou willen proeven. Het enige wat me nog echt tegenhoudt is dat ik die vier eerst ook graag zou vervangen, maar ik krijg ze niet gevonden op het internet. Iemand een idee? Misschien google ik verkeerd, of...
De vier zijn:
Glenrothes 19 years old van dec 1986. One of 327 bottles.
Macallan 25 years old van oct 1979. One of 286 bottles.
Glenlivet 25 years old van Apr 1980. One of 260 bottles.
Glen Ord 32 years old van Jan 1972. One of 242 bottles.

Bedankt voor advies en eventuele proefnotities,

Jos
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Re: IB: Douglas Laing & Co

Ongelezen berichtdoor Piet » 30 Mei 2013, 09:21

Een nieuwe IB: Hunter Laing & Co Ltd, door afsplitsing van Douglas Laing & Co.
De website is nog in ontwikkeling: http://www.hunterlaing.com/

It has been a name older than some of the whiskies that it makes, but now after 40 years, the brothers behind Douglas Laing & Co have raised their final glass together.

Brothers Fred and Stewart Laing have parted ways, splitting between them four decades of malt and measure knowhow.

But there's still plenty of whisky in the jar. After dividing up their assets, Stewart has decided to set up a new whisky firm with his sons Andrew and Scott called Hunter Laing & Co.

The new firm will take responsibility for some well known nips like Old Malt Cask, Old and Rare and the Douglas Blend.

Steve Rush: Recent Whisky Insiders Interview: Stewart Laing, Company Director of Hunter Laing & Co
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”