Vraagje over The Glenlivet XXV 25yo

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Re: Vraagje over The Glenlivet XXV 25yo

Ongelezen berichtdoor Jock » 31 Mar 2010, 13:59

Iets over Tomintoul en Glenlivet.
Ten eerste "Glenlivet" is een estate oftewel een landgoed. OP de Glenlivet Estate heb je, ja u raad het goed "Glenlivet Distillery" maar ook Tomintoul Distillery.
Ik ga nadat ik op het Islay festival ben geweest dit jaar in een huisje op The Glenlivet Estate.
Dus Tomintoul Glenlivet is een whisky van een distillery gevestigd op The Glenlivet Estate. The Glenlivet Whiskym spreekt voor zich, maar is ook op dezelfde landgoed gevestigd.

Groet,

Jock
0 x

johan
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor johan » 31 Mar 2010, 21:03

Jock schreef:Iets over Tomintoul en Glenlivet.
Ten eerste "Glenlivet" is een estate oftewel een landgoed. OP de Glenlivet Estate heb je, ja u raad het goed "Glenlivet Distillery" maar ook Tomintoul Distillery.
Ik ga nadat ik op het Islay festival ben geweest dit jaar in een huisje op The Glenlivet Estate.
Dus Tomintoul Glenlivet is een whisky van een distillery gevestigd op The Glenlivet Estate. The Glenlivet Whiskym spreekt voor zich, maar is ook op dezelfde landgoed gevestigd.

Groet,

Jock

Een erg mooi gebied, ik heb het plezier gehad om met David "The smuggler experience"mee te mogen maken.
Achterin zijn range rover dwars door "The Braes of the Livet" rijdend door riviertjes, over hobbelige zandwegen een fantastische ervaring en uiteraard werd er af en toe gestopt om een dram te drinken.
Het is mij toen ook wel duidelijk geworden waarom ze het riviertje Livet genoemd hebben de glinstering(wat het betekend) is oogverblindend.
Bijlagen
livet.jpg
livet.jpg (179.11 KiB) 1048 keer bekeken
0 x

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Jock » 02 Apr 2010, 17:46

Heel mooi foto Johan
0 x

EDRADOUR
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor EDRADOUR » 03 Apr 2010, 15:12

een Nederlands spreekwoord zegt :Cry Het is wat de Gek er voor geeft niet wat men vraagt, :nono

Kijk een verder op de Forum Stijn en zie welke bedragen sommige mensen hiervoor over hebben,

Piet schreef:"liggende gelden"

vindt ik een mooie uitdrukking, helaas waait het bij ons dus `` liggende gelden `` is niet van toepassing.

:Slainte Ger
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 16 Apr 2010, 15:43

In mijn bericht The Glenlivet range staat ook een proefimpressie van de XXV 25yo in vergelijking tot de andere expressies in "de range".

Helaas is het niet meer dan een impressie maar daar zal het even mee moeten totdat iemand komt met een uitgebreide ervaring.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

chris
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor chris » 17 Apr 2010, 18:45

EDRADOUR schreef:....vindt ik een mooie uitdrukking, helaas waait het bij ons dus `` liggende gelden `` is niet van toepassing.

:Slainte Ger

Ger,een windschermpje wil wel eens helpen :lol: Groet Chris
0 x
Afbeelding

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”