Waarom dit forum ?

Forum en website aankondigingen, huishoudelijke zaken etc.
Gebruikersavatar
patings
Site Admin
Site Admin
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 Mei 2008, 16:10
Locatie: Vught

Waarom dit forum ?

Ongelezen berichtdoor patings » 17 Mei 2008, 22:23

Lasciate ogni speranza – Gij die hier binnentreedt, laat alle hoop varen. Eens verslingerd aan Whisky, altijd verslingerd aan Whisky!

Door forum-software hergebruik is dit onderwerp geantidateerd. Dit is geschreven 30 Juli 2009.
Doel van dit forum is een onafhankelijk Nederlandstalig platform te bieden voor de uitwisseling van ideeën, ervaringen en kennis voor Whisky enthousiastelingen, hetzij amateurs of professionals, beginner of gevorderd.

Dit forum beoogt een vriendelijk, open, niet-commercieel en onafhankelijk discussieplatform voor Whisky-liefhebbers te zijn.
Jong of oud, amateur of professioneel, beginner of gevorderd, iedereen is welkom. Enthousiasme is eigenlijk het enige criterium. Het primaire doel is om informatie en ervaringen te delen. Een forum kan een waardevolle bron van kennis en informatie van hoge kwaliteit zijn. Hiervoor is het nodig dat er gekozen wordt voor een juiste structuur (door classificatie) en consistentie. Een deel hiervan ligt vast een ander deel dienen we te bewerkstelligen door juiste toepassing en gebruik.

De starter-set in Augustus 2009 was slechts een begin om e.e.a. op gang te krijgen. Alle suggesties zijn welkom om het forum verder te verbeteren en uit te breiden.

Reden dat ik dit forum heb opgezet is dat het mij verbaasde te zien dat er eigenlijk maar enkele Nederlandstalige fora waren voor Whisky liefhebbers, en dat het vaak moeilijk is daarop de gezochte informatie te vinden. Er zijn ook wat prikborden, en niet gebruikte forums en daarin is zoeken naar informatie nagenoeg onbegonnen werk.
Ik had dit forum min of meer ongebruikt klaarstaan (qua techniek) voor mijn andere hobby http://www.zen-garden.org/ maar was niet meer van plan het daarvoor te gaan gebruiken. Ik kan het er redelijk eenvoudig bij doen. Geen eigen domein, maar wat dan nog ? Je komt hier toch eigenlijk door verwijzing of via een zoekmachine. Zie hier, "Het Whisky forum" in een Zen-tuin.

Mijn eerste fles malt, Glenfiddich, 12y heb ik nog, inclusief koker (zie mijn Whiskygrafie). De fles is leeg maar toch. Ik heb die gekocht bij slijterij De Koning in Den Bosch in 1969 (de oprichter Ad de Koning is niet meer onder ons en de huidige eigenaar heeft me in 2010 de winkel uitgegooid, omdat ik vroeg om sample-flesjes...) die toen al vol stond met Whiskys. Ik was toen net 17. Ik heb nu een behoorlijke verzameling malts maar de laatste jaren tot 2008/9 is het er even niet meer van gekomen. Hierbij een omslagpunt dus (midden 2009).
0 x

Terug naar “Vóór aanmelding, dit eerst lezen graag”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast