Herkenbaarheid van forumleden

Suggesties ter verbetering van website of forum kunnen hier gedaan worden. Ook zaken m.b.t. de site passen hier. Het is uiteindelijk aan de beheerder om te beoordelen en bepalen wat er wanneer wordt doorgevoerd.

Zou je een "Het Whisky forum" badge dragen op festivals, NaT's etc. ?

Nee dank je wel
7
18%
Ja absoluut
16
41%
Een enkele keer misschien
16
41%

Totaal aantal stemmen: 39

henrihenrynl
Senior
Senior

Re: Herkenbaarheid van forumleden

Ongelezen berichtdoor henrihenrynl » 02 Jan 2011, 11:24

gratis cord ben ik wel voor :P

verder denk ik dat het -ieder voor zich- is, welke ervaring hij of zij wil delen op een forum of daarbuiten. ik ben nu lid van twee fora, ik zou wel voorstander zijn van een beschermende nickname, dus dat iemand anders, niet zomaar je nick kan gebruiken op een ander forum (misschien connect/login met facebook bv) en ook niet dat je klaas1 klaas2 enz krijgt.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 02 Jan 2011, 15:13

gratis cord ben ik wel voor :P

Gezien het enthousiasme vanuit "de branche" kunnen we dit wel schrappen. De meeste merken beantwoorden niet eens een e-mail. Maar gezien mijn eigen ervaringen is dat iets structureels in de whisky-branche ! "Men" vindt het over het algemeen helemaal niet nodig om op een vraag per email zelfs maar te reageren met een ontvangstbevestiging.

henrihenrynl schreef:... ik zou wel voorstander zijn van een beschermende nickname, dus dat iemand anders, niet zomaar je nick kan gebruiken op een ander forum (misschien connect/login met facebook bv) en ook niet dat je klaas1 klaas2 enz krijgt.

Ik heb niet de illusie dat wat voor de hele IT-industrie onmogelijk is gebleken wij hier op kunnen lossen. Een afhankelijkheid van Facebook inbouwen is al helemaal uit den boze (ik druk me diplomatiek uit).

Maar dit onderwerp gaat dan ook over een hele andere herkenbaarheid, namelijk de fysieke :o
Dit zou meer iets zijn voor: Suggesties ter verbetering van de website en het forum.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

henrihenrynl
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor henrihenrynl » 02 Jan 2011, 22:42

Piet schreef:Maar dit onderwerp gaat dan ook over een hele andere herkenbaarheid, namelijk de fysieke :o
Dit zou meer iets zijn voor: Suggesties ter verbetering van de website en het forum.

zie ik spoken, dit draadje stond toch al in "suggesties ter verbetering van de website en het forum" of is het er net naartoe verplaatst, ... :Scratch

petten,sjaals, lanyards of sleutelhangers, zelf bedrukken is inderdaad niet zo duur, vaak onder de 50cent. je gaat er wel snel bijlopen als een toerist of formule1 coureur met al die sponsoring. zolang het maar niet opvallende reclame is.

meesten hebben hier wel een mobiel met toegang tot facebook, dan kun je heel gemakkelijk een "social gathering" of een whisky flashmob houden via internet. zo heb je RSVP buttons en event meldingen die op die beurt weer kan exporteren naar je eigen google calender, via een Joomla bridge kun phpbb laten connecten met diverse social media, ik weet alleen niet of dat in de praktijk ook goed werkt, misschien zijn er betere (meer anonieme) extenties voor phpBB.

ik kijk ook met twee ogen tegen de privacy issues aan, maar goed met een beetje googlekunde is iedereen gemakkelijk te vinden.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 02 Jan 2011, 23:11

henrihenrynl schreef:
Piet schreef:Maar dit onderwerp gaat dan ook over een hele andere herkenbaarheid, namelijk de fysieke :o

zie ik spoken, dit draadje stond toch al in "suggesties ter verbetering van de website en het forum" of is het er net naartoe verplaatst, ... :Scratch

Ah, helemaal gelijk Henri ... ik heb niet goed gekeken. Stond hier al ... gaat per slot ook niet over whisky....
0 x

GastheerG
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor GastheerG » 03 Jan 2011, 12:16

Wat een reacties op zo'n onderwerp ;)

Groot festival zullen jullie me niet snel zien maar mocht ik er toch komen dan vind ik een meetingpoint een prima oplossing. Bordjes, petjes kunnen wat mij betreft achterwegen blijven.

Gaat het echter om een echte forummeeting ( :nat :nat :nat :nat ) stel ik het op prijs als ieder met een sticker met z'n naam loopt. Al is het maar het eerste uur.
0 x

Matti
Moderator
Moderator

Re: 22/24 mar 2013: Whisky Festival Noord-Nederland, Groning

Ongelezen berichtdoor Matti » 14 Mar 2013, 00:28

Een of ander meeting-point werkt wel (bijv. vorige keer in den haag bij de bourbon-bar), maar badges oid vind ik ook wel een goed idee. Kunnen we die niet standaard met de VBT-pakketjes meesturen (40 van die dingen kan niet duurder zijn dan 50 cent de man lijkt me, zeker als je een wat grotere partij bestelt met het oog op meerdere VBT's)?
0 x
Matthijs, whiskynerd.

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 14 Mar 2013, 09:09

Piet schreef:
MichelC schreef:(geen idee hoe je elkaar kan herkennen :) )

Daar zijn we ook nooit echt uitgekomen: Herkenbaarheid van forumleden...

Jongens, plak je foto op het forum. Nieuwe rubriek: smoelenboek ...
0 x

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 14 Mar 2013, 10:35

macoffringa schreef:Jongens, plak je foto op het forum. Nieuwe rubriek: smoelenboek ...

*gaat op zoek naar een geloofwaardige foto van een jonge Antonio Banderas*
0 x
Matthijs, whiskynerd.

MichelC
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MichelC » 14 Mar 2013, 12:25

bij een vereniging waar ik lid van ben kan je een badge downloaden waar je je naam op kan zetten zodat je tijdens evenementen herkenbaar bent en dat werkt best leuk.

Dat is dan een sjabloon die je kan downloaden en dan je naam erin zetten, tegenwoordig kan je er zelfs een PDF van maken met een naamvakje wat je in kan vullen en dan uitprinten en uitknippen en bv. aan je borstzakje hangen oid. met zo'n etuitje

maar een smoelenboel is ook een goed idee.

Ik wil ook wel eens een simpel sjabloontje maken bv. op basis van piet zijn visitekaartje dat bij de VBT zat.
kan je em downloaden en zelf uitprinten en invullen (of andersom) zeg et maar :)

ik zij de gek, zal hem wel dragen tijdens groningen :HitHead kijken wat het doet :P
Laatst gewijzigd door MichelC op 14 Mar 2013, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

MichelC
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MichelC » 14 Mar 2013, 12:30

ik heb ja gestemt.
weet je wat ik maak vanavond in photoshop wel een opzetje voor een badge die je zelf kan uitprinten en uitknippen en je naam op kan schrijven of desnoods op de computer invullen en uitprinten.

dan de vraag, volgens mij is het handiger dat je je nickname erop hebt en eventueel je echte naam. anders zie je een echte naam en weet je niet welke alias daarbij hoort en vice versa
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 14 Mar 2013, 15:54

Voordat je daaraan begint Michel....

Op de startpagina staan wat Het Whisky forum businesscards en ook in Ons forum-link-pictogram voor op je website.

Echter, de deelnemers aan VBT-2 en 3 hebben ook al een visitekaartje dat ze als badge zouden kunnen gebruiken. Dat doe ik ook altijd en het schijnt te werken. En ik heb natuurlijk ook een lege versie als daar vraag naar is.
0 x

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 14 Mar 2013, 16:00

Over die visitekaartjes: is het geen idee om die eens wat te updaten qua styling? Ik vind ze persoonlijk niet echt 'Het Whisky Forum' uitstralen...
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Deunemans
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Deunemans » 14 Mar 2013, 16:06

Of je creeert bv een polo met daarop www.hetwhiskyforum.nl (alleen te bestellen door forumleden ;) ) Als je behoefte hebt aan contact met medeforummers doe je hem aan naar zo'n festival. Wil je anoniem genieten, dan laat je hem lekker thuis :Slainte
0 x
Afbeelding

MichelC
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MichelC » 14 Mar 2013, 16:10

wat voor huisstijl had je in gedachten?
ideeën?
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 14 Mar 2013, 16:11

Matti schreef:Over die visitekaartjes: is het geen idee om die eens wat te updaten qua styling? Ik vind ze persoonlijk niet echt 'Het Whisky Forum' uitstralen...

Twee jaar oud zijn die kaartjes meen ik. En ja, het kan altijd anders en soms beter.
Het huidige kaartje is echter aardig in de stijl van het forum, en juist herkenbaar mede omdat het niet bruin of goudgeel en "anders" is.
Verder is een niet onbelangrijk punt dat het niets of zo goed als niets mag kosten.

Maar "be my guest".... waarbij opgemerkt dat ook de startpagina en Twitter Avatar en afbeelding, en Facebook en diverse link-pictogrammen in de huidige stijl zijn. Ik zie me daarin niet snel verandering aanbrengen.
0 x

Terug naar “Suggesties ter verbetering van de website en het forum”