Ik zal mij bij deze even voorstellen.
HvdZ, 22 jaar, uit Noord Holland, werkzaam in de Luchtvaart. (veel whisky vrienden te vinden aldaar)
Ik ben begonnen met single malt whisky's te drinken vanaf een jaar of 18-19.
(en niet op de manier waarop "normale" 18jarige het doen, alles mixen met cola ed
)Dit kwam nadat een aardige barman mij eerst een Bourbon in een tumbler glas inschonk en daarna een single malt in het échte tulpen glas gaf, met de notitie, "zo nu weet je wat een échte whisky is"
Ik was op slag verliefd. (en verpest aangezien ik een nieuwe hobby te pakken had...
)De whisky die ik kreeg was de Highland park.
Daarna ben ik begonnen met het proberen van alle soorten en maten van whisky's.
De geschiedenis, de verscheidenheid, het kunnen vinden van jouw eigen smaak, dit alles sprak en spreekt mij enorm aan.
Nu wat jaren en een stuk of 30 flessen later heb ik nog steeds niet "mijn" smaak gevonden.
Stiekem ben ik nog steeds verliefd op mijn 1e whisky, de Highland park.
Ik zoek iets wat hier op lijkt, nu ben ik al verschillende slijters langs geweest maar de ene komt met een fles die te zoet is, dan ander die weer te turf of te zilt-achtig is.
Ik zoek naar het zoete, maar niet te zoet, het rokerige, maar niet het turf-achtige als de Islay whisky's, en iets met een goeie afdronk zoals het goede uit het hoge noorden.
De combinatie van niet te zoet, niet te sterk, en die heerlijke rook smaak zonder dat het te turf/zilt-achtig is vind ik moeilijk om te vinden.
Maar ja, ik begin net pas
Ik hoop dat ik hier wat hulp en advies kan krijgen over het een en ander.
Groetjes van een toekomstig levenslang whisky-zuipert!
Slainte Mhath!