Maandag jongsleden,graan op water gezet en gisteren uitgepreidt om te ontkiemen,dus dat wordt weer een nieuw seizoen Whisky maken.Sherry zit al in vat,na de zomer kan de white spirit erbij,en dan weer afwachten.
Maandag jongsleden,graan op water gezet en gisteren uitgepreidt om te ontkiemen,dus dat wordt weer een nieuw seizoen Whisky maken.
Hier is Cor weer na lange tijd afwezig te zijn geweest.
Heb de Whisky laten proeven aan diegene die ook de white spirit geproefd heeft en De Whisky is met vlag en wimpel geslaagd smaak goed ruik goed kortom een goede Whisky.
Het op een ander vat zetten van de Whisky is mijn ontraden dit i.v.m klein vat.Tomh schreef:klinkt goed, puur uit interesse:
Waarom laat je hem niet langer liggen? desnoods op een ander vat.. (om een goede whisky een hele goede te laten worden)
succes!
Ik ben heel benieuwd naar het uiteindelijke product en de reacties van "kenners"! Ik ga dit topic volgen.
Zodra ik de Whisky op ongeveer 53 procent heb gebracht laat ik de Whisky nog eens proeven door een kenner dan horen jullie van mijn maar zonder op mijn borst te slaan deze Whisky is zeer goed,en zeker voor een jonge Whisky.

jhaagmans schreef:[.. ]De laatste jaren zijn steeds meer distilleerderijen echter gaan experimenteren met kleinere formaten die ze dan ook echt korter laten rijpen. Ik zou zelf alleen niet weten of deze whisky's ook al in de markt verkrijgbaar zijn.
[..]
Willem vd K schreef:jhaagmans schreef:[.. ]De laatste jaren zijn steeds meer distilleerderijen echter gaan experimenteren met kleinere formaten die ze dan ook echt korter laten rijpen. Ik zou zelf alleen niet weten of deze whisky's ook al in de markt verkrijgbaar zijn.
[..]
Genoeg, toch? Laphroaig Quarter Cask, Ardmore Traditional Cask, Springbank/Longrow Rundlets&Kilderkins, etc.?

Renswoude schreef:Het grote moment is aan gebroken ga in het weekend de Whisky op sterkte brengen en dan nog 4 weken wachten dan kan er met kerst een Rens-Forest gedronken worden,dat zal smaken.
Wil jullie niet lekker maken maar toch.![]()
Zo de Rens-Forest zit in de flessen nu de labels nog maar die zijn onder weg.
Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten