Wat wordt je volgende fles aankoop cq aanwinst?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Zeddicus
Senior
Senior

Re: Wat wordt je volgende fles aankoop cq aanwinst?

Ongelezen berichtdoor Zeddicus » 04 Dec 2014, 20:20

Willem vd K schreef:
Zeddicus schreef:Hmm twijfel twijfel. Wil een bestelling voor Sinterklaas de deur uit doen, maar twijfel tussen drie flessen.

- Aberlour a'bunadh word fles 1.

Voor fles 2 heb ik in gedachten:
- Glenmorangie 10yo the original of
- Glen Garioch founders reserve of
- Glen Garioch 12yo

hmm moeilijk moeilijk. Iemand zin om een tipje te geven?
Tweede fles wil ik graag richting bourbon cask/vanille/honing smaakpallet. Vind the balvenie single cask 12yo namelijk erg lekker.
:D

Poe, ja je kan erg veel kanten op natuurlijk. Ook in de laten we zeggen <€30 prijscategorie. Die Founder's Reserve is prima waar voor je geld, maar geen hoogvlieger. Dan is die Glenmorangie duidelijk beter, maar ook (volgens mij) wel wat meer sherryvat invloeden. Je kunt ook de Arran 10yo overwegen, of natuurlijk de Clynelish 14yo wat voor die prijs toch wel mijn absolute favoriet is. Voor iets meer "coastal" kun je een Bunna 12 natuurlijk ook overwegen, maar ook die heeft ietsjes sherryvat invloeden.

Bedankt voor de input. Het is uiteindelijk de Glen Garioch 12yo geworden. De morangie, bewaar ik voor een andere bestelling. De Clynelish ziet er ook interessant uit.
0 x

Zeddicus
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Zeddicus » 04 Dec 2014, 20:20

Willem vd K schreef:
Zeddicus schreef:Hmm twijfel twijfel. Wil een bestelling voor Sinterklaas de deur uit doen, maar twijfel tussen drie flessen.

- Aberlour a'bunadh word fles 1.

Voor fles 2 heb ik in gedachten:
- Glenmorangie 10yo the original of
- Glen Garioch founders reserve of
- Glen Garioch 12yo

hmm moeilijk moeilijk. Iemand zin om een tipje te geven?
Tweede fles wil ik graag richting bourbon cask/vanille/honing smaakpallet. Vind the balvenie single cask 12yo namelijk erg lekker.
:D

Poe, ja je kan erg veel kanten op natuurlijk. Ook in de laten we zeggen <€30 prijscategorie. Die Founder's Reserve is prima waar voor je geld, maar geen hoogvlieger. Dan is die Glenmorangie duidelijk beter, maar ook (volgens mij) wel wat meer sherryvat invloeden. Je kunt ook de Arran 10yo overwegen, of natuurlijk de Clynelish 14yo wat voor die prijs toch wel mijn absolute favoriet is. Voor iets meer "coastal" kun je een Bunna 12 natuurlijk ook overwegen, maar ook die heeft ietsjes sherryvat invloeden.

Bedankt voor de input. Het is uiteindelijk de Glen Garioch 12yo geworden. De morangie, bewaar ik voor een andere bestelling. De Clynelish ziet er ook interessant uit.
0 x

Caledonians
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Caledonians » 05 Dec 2014, 18:32

Onderweg vanuit Duitsland: Auchentoshan 21yo 1992/2014 (52.1%, Whisky-Fässle for Malt Monkey, Hogshead) :dancing

Mocht iemand trouwens wat meer weten over Malt Monkey dan hoor ik dat graag!
0 x
AfbeeldingAfbeelding

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 06 Dec 2014, 15:53

Nou, om maar eens een rake 76er aan te schaffen, gekozen voor een
Springbank '76 Samaroli Ageing monography,
aangevuld met een Longrow '87 Samaroli Last bottling.

eindejaarspremieaanschaf voor in januari!
0 x
Afbeelding

Banzai
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Banzai » 06 Dec 2014, 16:50

Caledonians schreef:Onderweg vanuit Duitsland: Auchentoshan 21yo 1992/2014 (52.1%, Whisky-Fässle for Malt Monkey, Hogshead) :dancing

Da's onze nieuwe clubbotteling !!! :hoera Nee, grapje. Daar hebben we niks mee te maken ;)
0 x
Malt Monkeys Whiskyclub Leuven
Afbeelding

Afbeelding

Ruud1983
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ruud1983 » 06 Dec 2014, 23:33

Lijkt er sterk op dat het een Rosebank 1990 18y Chieftains wordt!
0 x
---Op een sabbatical van whisky---

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 07 Dec 2014, 00:51

Ruud1983 schreef:Lijkt er sterk op dat het een Rosebank 1990 18y Chieftains wordt!

:o wat..! hoe kom je daar nu weer aan.. ;)
dat wordt een sampeltje ruilen met de Rosebank 1990 18yo Dun Bheagan dan :D

:gnif
0 x
Afbeelding

Caledonians
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Caledonians » 07 Dec 2014, 08:29

Banzai schreef:
Caledonians schreef:Onderweg vanuit Duitsland: Auchentoshan 21yo 1992/2014 (52.1%, Whisky-Fässle for Malt Monkey, Hogshead) :dancing

Da's onze nieuwe clubbotteling !!! :hoera Nee, grapje. Daar hebben we niks mee te maken ;)

Hoe cool is dat?! Een bottelaar die uit zichzelf flessen bottelt speciaal voor je club! :lol:

Maar even zonder gekheid. Heb even bij een aantal Duitse WB leden nagevraagd die bovenstaande fles in hun collectie hebben of zij me meer konden vertellen:

I can only say that this is a Privatbottling . I myself do not know a Malt Monkey Club in Germany and I think it is not a private person behind it.

However, I know it's very difficult to get a bottle of Malt Monkeys . Both Samples were rather satisfied. (verwijzing naar deze)

The Auchentoshan is a very good one. However, the Whisky takes a long time in the glass, then it changes like a chameleon . The best Auchentoshan which I have ever tasted . Very fruity. For the age beautifully complex. Over time, wonderful notes of Havana cigars and fine woods.

I appreciate the follow to it are probably 50-70 bottles. Anyone who has a bottle , can count itself lucky !

Van een aantal nog een reactie gekregen dat zij ook niet wisten wie of wat Malt Monkey was. En iedereen geeft aan dat het een erg fruitige whisky is. Dat dat klinkt alvast erg goed! :yes
0 x
AfbeeldingAfbeelding

Ruud1983
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ruud1983 » 07 Dec 2014, 11:05

henri schreef:
Ruud1983 schreef:Lijkt er sterk op dat het een Rosebank 1990 18y Chieftains wordt!

:o wat..! hoe kom je daar nu weer aan.. ;)
dat wordt een sampeltje ruilen met de Rosebank 1990 18yo Dun Bheagan dan :D

:gnif

Dat is een deal!
0 x
---Op een sabbatical van whisky---

Banzai
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Banzai » 08 Dec 2014, 15:56

Caledonians schreef:
Banzai schreef:

Hoe cool is dat?! Een bottelaar die uit zichzelf flessen bottelt speciaal voor je club!

Maar even zonder gekheid. Heb even bij een aantal Duitse WB leden nagevraagd die bovenstaande fles in hun collectie hebben of zij me meer konden vertellen:

I can only say that this is a Privatbottling . I myself do not know a Malt Monkey Club in Germany and I think it is not a private person behind it.

However, I know it's very difficult to get a bottle of Malt Monkeys . Both Samples were rather satisfied. (verwijzing naar deze)

The Auchentoshan is a very good one. However, the Whisky takes a long time in the glass, then it changes like a chameleon . The best Auchentoshan which I have ever tasted . Very fruity. For the age beautifully complex. Over time, wonderful notes of Havana cigars and fine woods.

I appreciate the follow to it are probably 50-70 bottles. Anyone who has a bottle , can count itself lucky !

Van een aantal nog een reactie gekregen dat zij ook niet wisten wie of wat Malt Monkey was. En iedereen geeft aan dat het een erg fruitige whisky is. Dat dat klinkt alvast erg goed!

Hier hebben ze toch het vermoeden dat het een fles van onze club is: http://www.scotswhisky-community.de/for ... pageNo=329 :lekker
0 x
Malt Monkeys Whiskyclub Leuven
Afbeelding

Afbeelding

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 08 Dec 2014, 16:50

Of Clynelish 1982-2011 OMC (http://www.whiskybase.com/whisky/26224/clynelish-1982-dl)
Of Caol Ila 1982-2007 WIN ( http://www.whiskybase.com/whisky/8266/caol-ila-1982-win)
Of Bowmore 2000-2013 SIG 10th anniversary Whisky Live Paris (http://www.whiskybase.com/whisky/45308/bowmore-2000-sv)

Keuzestress !

:)
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

Caledonians
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Caledonians » 08 Dec 2014, 18:42

Banzai schreef:Hier hebben ze toch het vermoeden dat het een fles van onze club is: http://www.scotswhisky-community.de/for ... pageNo=329 :lekker

:lol:

Geweldig ook als je een post door de Google translate gooit:

Auchentoshan - whisky gebotteld voor Fässle Malt Monkey: up :: up :: up:

Als je van Little Mills zal genieten van het ding! De neus doet denken aan de Sherry LM whisky Fässle!
De smaak is in de richting donkerder fruit, een aantal pre-kerst kruiden, een beetje chocolade, Feini-fijn!

Toch zou ik graag willen weten wie de hel is achter Malt Aap! De Bowmore was vorig jaar ook Hammergeil ...

Edith zachtjes: Is nu een "top-Malt van de Maand" of "waar voor uw geld"

Eerlijk Op elke show met elke FT Ik zou in deze fles over geschlender of had zelfs een strik trommel!
Nu heb ik het ding in het glas en moet zeggen: Wow!
Ok, ik ben niet Serge en rechter alleen naar mijn smaak. Maar het ding van deze distilleerderij me voor de huid!
Als ik niet had mee te houden in het leven dat de Lowlands volgende Littlemill iets kan!
En als ik zo vrij mag zijn: als er geen Tomatins verwacht ook. En ze zijn geweldig!
In Little Mills 3 jaar geleden, zonder te verwachten dat wat er ook gebeurt. En ze zijn geweldig!
Ik ben geen profeet, maar dat dit nu zal worden op deze distilleerderij zo. maar:
DEZE bottelen is elke cent waard in goud!
Mijn bescheiden mening!
Daarom, vandaag had ik ook kort onderzocht of ik meenemen in de dode FT.
Mij, maar toen veranderde haar gedachten. Waarschijnlijk de gepolariseerde te veel ...

Zou Auchentoshan 1992 de nieuwe Littlemill worden? Wie weet... Lijkt me in ieder geval alvast geen miskoop dit flesje! 8-)
0 x
AfbeeldingAfbeelding

Geert
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Geert » 09 Dec 2014, 23:13

Van m'n werk 30 euro aan VVV gekregen. Helaas zijn deze niet te gebruiken bij de bekende webshops, dus dan maar voor een keer naar de G&G.Iemand leuke suggesties? Ik dacht zelf aan Bunnahabhain 12yo. Bij het drinken van whisky hecht ik waarde aan non chill filtered en geen toegevoegde kleurstoffen.
0 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 09 Dec 2014, 23:20

bunnah 12 is prima.
je zou ook kunnen kijken voor een finlaggan cask strength, caol ila 12, aberlour 12, glendronach 12
zitten allemaal rondom of net boven dat bedrag bij G&G, maar stuk voor stuk moois pul binnen de prijsklasse
0 x
Afbeelding

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 09 Dec 2014, 23:24

Ik heb op Lindores een paar weken geleden alle Eiling Lims geproefd, behalve deze die ik al geproefd had.
Op dat moment ook gewoon beslist om alle releases te verzamelen (dit kon nog, de eerste is de meest 'zeldzame', maar daar heb ik er 2 van :hoera ). Dus dat stond al een tijdje op mijn lijstje - lees: spaarplan - binnenkort dus nog een
Ben Nevis 1970
Glen Keith 1992
Irish Single Malt 1991 x 2

De Littlemill casa del habano heb ik een week geleden aangeschaft. Duur, maar ja, hij zal ook wel smaken...
0 x
Afbeelding

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”