Defeatless

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
defeatless
Moderator
Moderator

Defeatless

Ongelezen berichtdoor defeatless » 24 Jun 2014, 23:17

Hoi whisky fans!

Ik ben Defeatless. op dit moment 26 jaar oud en kom uit Wageningen.
Toen ik 17 en 18 was riep ik altijd heel stoer dat ik een echte bourbondrinker was. Jack Daniels was het en de rest was allemaal maar niks.

Toen ik op mijn 19e verjaardag een fles The Glenlivet 12yo kreeg en die proefde begon bij mij het lichtje te branden.
Ik heb op dit moment een hele verzameling aan gedronken flessen staan (zo'n 150 verschillende waarvan zo'n 120 leeg).
Ondertussen heb ik veel gelezen, gehoord en gedaan met whisky, maar toch kom ik er elke keer achter dat ik nog niet zo veel weet.

Mijn smaakpalet ligt behoorlijk verspreid. Ik kan nog steeds genieten van bourbon. (Pappy Van Winkle :lekker ). Schots is ook allemaal lekker, alleen gek genoeg maak je mij niet blij met een geturfde whisky. Ik lust het wel, maar het is gewoon niet mijn keuze. Ik blijf denken aan verbrande autobanden.
De rest van de wereld is over het algemeen ook altijd wel goed. Als de drank kwaliteit heeft, dan doet de locatie er niet zoveel aan toe, het heeft altijd wel wat lekkers in zich, Japans is bijvoorbeeld heel anders dan Zwitsers, maar beide kunnen heel goed zijn in hun categorie.

Momenteel heb ik een leuke verzameling staan, sommige flessen duurder dan andere, sommige zullen misschien nooit open gaan en anderen wel. We zullen zien.

Ik hoop hier veel te kunnen leren en waar nodig een steentje bij te dragen!

Slàinte!
0 x

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Defeatless

Ongelezen berichtdoor Pellie » 24 Jun 2014, 23:21

Welkom...!!
0 x

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 24 Jun 2014, 23:23

leuk, let maar op dat je na een periode hier niet "defeated" genoemd wordt, je kunt nogal snel verliezen van de passie! Of is dat dan winnen?

welkom...
0 x
Afbeelding

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 24 Jun 2014, 23:26

Welkom!

:duimop
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Harrie » 24 Jun 2014, 23:38

Welkom op het forum!
0 x
Afbeelding

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 24 Jun 2014, 23:42

van harte welkom, ik hoop dat we net zoveel van jou leren als jij van ons! :hoedaf
0 x
Afbeelding

Tomh
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Tomh » 25 Jun 2014, 00:12

Welkom! :hoedaf 120 lege flessen.. Poeh een glasbak vol!
:lekker geintje, veel plezier hier!
0 x
Afbeelding

Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 25 Jun 2014, 00:37

Welkom! Heb je al die lege flessen echt nog? Wow!!! :o
0 x
BAM! - ook op Facebook

turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 25 Jun 2014, 11:19

Hee, nog een Wageninger. :goedgedaan
Dan kom je vast wel eens bij Woudenberg. Als een kind in een snoepwinkel.

Als ik even schaamteloos mag pluggen (ook als het niet mag doe ik het toch): ken je de Dutch Whisky Society al?
0 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 25 Jun 2014, 22:47

Bedankt!
Ik bewaar alle lege flessen, een soort trofeeën verzameling zeg maar ;p.
Verder is Woudenberg inderdaad een grote snoepwinkel. Je gaat er heen met deze fles wil ik graag drinken en je komt terug met iets heel anders waar je helemaal niet aan gedacht hadden.
0 x

Tomh
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Tomh » 25 Jun 2014, 23:22

defeatless schreef:Verder is Woudenberg inderdaad een grote snoepwinkel. Je gaat er heen met deze fles wil ik graag drinken en je komt terug met iets heel anders waar je helemaal niet aan gedacht hadden.

Aanrader dus? Vanuit Nijmegen een half uurtje dus prima te doen lijkt me..
0 x
Afbeelding

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 26 Jun 2014, 22:55

Zeker een aanrader. Ze hebben altijd meer dan 500 flessen op voorraad. En er staan ook gerust exclusieve flessen tussen (Port Ellen, Brora, Macallan photographers edition). En goed personeel die weten wat ze verkopen.
0 x

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 02 Jul 2016, 13:55

En zo'n twee jaar verder, is dit mijn 1000e bericht op het forum!

Nog steeds vind ik peated whisky niet lekker en kan alle andere (niet Schotse) whisky mij bekoren.

Toch ben ik de laatste tijd een stuk kritischer geworden, zeker gezien de algemene prijsontwikkeling die er is. In 2014 was er nog een actief onderwerp over goede whisky onder de 25 euro. De whisky die daar opgesomt wordt, zijn op een enkele na, allen boven de 25 euro. Daarnaast is oudere whisky (15+ jaar) schrikbarend in prijs gestegen.

Wat ik twee jaar geleden niet zou denken is dat ik afgelopen maand geen whisky heb gekocht, maar Malternatives. Ik heb Jenevers, Cognac en Amagnac in huis gehaald. Allen van zeer goede kwaliteit en zeer mooie dranken. Dit is direct te wijten aan de afnemende kwaliteit van de whisky en de toenemende prijzen die gevraagd worden.

Op het forum is er ook redelijk wat veranderd. De speculanten zijn gekomen en worden nu, gelukkig, keurig aangelijnd. Dit bracht mijns inziens een nodeloze en harde discussie op gang, waarbij mensen echt afgehaakt zijn. En uiteindelijk zijn we er wel gekomen, maar de manier waarop was betreurenswaardig, zowel de gang van zake als hoe hier op gereageerd werd vond ik een dieptepunt.

Verder zijn er volgens mij ook een hoop mensen vertrokken of minder actief geworden omdat de prijzen omhoog zijn gegaan en de kwaliteit is afgenomen. Iets waar niet veel aan te doen is, maar toch jammer is.

Verder vind ik het mooi dat we een forum hebben waar zeer betrouwbare mensen op zitten, gezien de verkoopcijfers. En dat we gezamelijk zo achterlijk veel van whisky weten. En dat we daar ook weer lekker in doordraven soms. Dat is de mooiste kant van het forum!

Op na de volgende twee jaar en de volgende 1000 berichten! :bottomsup
16 x

TmKing
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor TmKing » 09 Jul 2016, 13:52

Leuk initiatief om uw ontwikkeling en de algemene ontwikkeling neer te pennen!

:duimop
0 x

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 03 Dec 2017, 18:07

Zo!

Na wat gehakketak en algemene ellende zo rond de zomervakantie, had ik besloten om een tijdje niet te komen.
Gisteren werd ik geattendeerd op het feit dat ik geroepen werd door Edwin :bigsmile.

Weer eens even gekeken en nu denk ik van: ach laat ik maar weer eens wat actiever worden en het weer eens proberen!

Anyhow, de lijst met ongelezen berichten is schier eindeloos, maar er vallen me wel een aantal dingen op.

- Er zijn echt heel veel nieuwe aanmeldingen, en deze mensen stellen zich ook allemaal netjes voor. Maar ik krijg zo het idee dat 90% van de nieuwe aanmeldingen daarna niet tot heel weinig meer posten
- De verkoop hoek is ook nog behoorlijk actief
- Bovenstaande vormt ongeveer 75% van de content
- Ik moet mijn 'alles is vaten topic bij gaan werken, aangezien er een schitterend stuk is geschreven door Ruben Luyten over sherry rijping. Voor mij echt een eye-opener dat het drinken van sherry niet meer bijdraagt aan de beschikbaarheid van sherryvaten voor de whiskyindustrie. Ook vraag ik me nu, samen met een aantal andere mensen af, hoe je nog het verschil tussen Oloroso en PX kan proeven (ik dacht namelijk dat ik die wel uit elkaar kon houden).
- Ik denk niet dat het feedback topic is bijgewerkt...... :Help

En mocht je nu denken van hé! Wat leuk dat hij er weer is, koop dan gerust samples :yes
En mocht je nu denken van :boos, hij is er weer! Prima: :vies
8 x

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”