Clontarf

Als het gaat over Ierse Whiskey.
Bushmills
Actief lid
Actief lid

Clontarf

Ongelezen berichtdoor Bushmills » 11 Mei 2010, 12:17

Met de Clontarf single-malt is voor mij de passie begonnen. Daarvoor had ik al heel veel ervaring met blends (vaak in combinatie met cola). De Clontarf single-malt was een geschenk en die hebben we gewoon opgezopen. En tegen de tijd dat hij bijna leeg was kwam ik erachter dat hij hier helemaal niet of heel moeilijk te krijgen is. Ik heb nog gezocht en slijters gevraagd.. nul. Zelfs op whiskybase komt hij niet voor! Wel leuk dat ik als beginner een single-malt heb geproefd die nog weinigen geproefd hebben. Maar had ik het maar geweten dan was ik even wat zuiniger geweest.
Iemand een idee waar je deze fles in Nederland kan krijgen?
0 x
Afbeelding

Bushmills
Actief lid
Actief lid

Re: Clontarf

Ongelezen berichtdoor Bushmills » 11 Mei 2010, 12:25

Ik ben er inmiddels achter dat ze bij een groothandel wel te krijgen zijn. Misschien binnenkort dan ook in de slijterij?
0 x
Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 11 Mei 2010, 12:39

Bushmills schreef:... Zelfs op whiskybase komt hij niet voor!

Dat heeft een andere reden en te maken met de doelstelling. Daarin staat namelijk:
Whiskybase highlights two elements: you as whisky lover and the Scotch single malt

Inmiddels is dat idee veranderd (nog niet in de originele doelstelling (Menno !) en wordt er gewerkt aan ondersteuning van niet-Schotse malts in de database, maar dat is natuurlijk wel even een klus. De opties zijn er al wel maar de vulling moet nog komen.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

p_froes
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor p_froes » 11 Mei 2010, 12:45

Clontarf is bij de meeste whisky speciaalzaken wel te krijgen hoor. Wel bij de Ierse whisky zoeken.
0 x
Life is too short to drink bad whisky

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 11 Mei 2010, 12:48

Piet schreef:
Bushmills schreef:... Zelfs op whiskybase komt hij niet voor!

Dat heeft een andere reden en te maken met de doelstelling. Daarin staat namelijk:
Whiskybase highlights two elements: you as whisky lover and the Scotch single malt

Inmiddels is dat idee veranderd (nog niet in de originele doelstelling (Menno !) en wordt er gewerkt aan ondersteuning van niet-Schotse malts in de database, maar dat is natuurlijk wel even een klus. De opties zijn er al wel maar de vulling moet nog komen.

Je kunt bij Whisky Base zelf bottles toevoegen "Send a bottle" en deze wordt dan binnen een paar dagen toegevoegd (is mijn ervaring!)

Anyways... wel zie je nog regelmatig de Clontarf Trinity miniaturen staan, 3 flesjes die in elkaar passen, inclusief de Single Malt. Ook in 3x5cl.

Van Zuylen heeft daarnaast nog een andere fles staan.

Daarnaast is ook de Clontarf Single Malt nog gewoon te verkrijgen: zie WhiskyFinder.eu. Ook bij Pat's in Groningen staat hij, evenals bij WhiskySite.nl. Zo heel zeldzaam is hij dus niet, of... hebben we het hier over een hele andere whiskey? :Scratch
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Bushmills
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Bushmills » 11 Mei 2010, 12:53

Ik heb nog geen whisky speciaalzaak gevonden in Fryslân. Maar volgens mij heb ik bij van Wees in Amersfoort wel een goede kans.
0 x
Afbeelding

Bushmills
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Bushmills » 11 Mei 2010, 12:59

Hij is niet zeldzaam alleen een vrij nieuw merk. Maar Groningen is voor mij beter te doen dan Amersfoort. Ik ga van het weekend maar eens op zoek in Groningen.
0 x
Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 11 Mei 2010, 13:07

Bushmills schreef:Ik heb nog geen whisky speciaalzaak gevonden in Fryslân. Maar volgens mij heb ik bij van Wees in Amersfoort wel een goede kans.

Oohhh ... staat anders wel in onze lijst hoor: viewforum.php?f=36
Wijn en Whisky schuur, Scharnegoutum (Sneek)

Ik ben in deze "schuur" nog niet geweest maar vroeger wel vaak in de slijterij van Paul Bijlsma toen hij nog in Sneek zat. Heeft behoorlijk wat staan, enthousiast en weet veel van de materie.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 11 Mei 2010, 13:36

Piet schreef:
Bushmills schreef:Ik heb nog geen whisky speciaalzaak gevonden in Fryslân.

Oohhh ... staat anders wel in onze lijst hoor: viewforum.php?f=36
Wijn en Whisky schuur, Scharnegoutum (Sneek)

...en ook daar staat de Clontarf Single Malt op de lijst. :hoera
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

DH17
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor DH17 » 11 Mei 2010, 14:07

Bushmills schreef:Ik heb nog geen whisky speciaalzaak gevonden in Fryslân. Maar volgens mij heb ik bij van Wees in Amersfoort wel een goede kans.

Moet lukken denk ik, Van Wees is importeur. Er zijn in nl. 2 soorten, de Single Malt en de Blend variant. Beiden erg goed voor hun geld. Wij hebben ze ook ... ( ook via webshop te bestellen evt. )
0 x

Bushmills
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Bushmills » 11 Mei 2010, 23:03

Goede tips hé, ik ben helemaal in mijn nopjes ermee. Ik ben alle slijterijen in Leeuwarden volgens mij al langs geweest.
Ook al in Leeuwarden gezocht naar een speciaalzaak. Maar Groningen en Sneek zijn vanuit Leeuwarden heel goed te doen.
Ik dank jullie allen hartelijk en zeer vriendelijk.
0 x
Afbeelding

WhiskyGrunn
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor WhiskyGrunn » 28 Feb 2011, 19:56

Bushmills schreef:Goede tips hé, ik ben helemaal in mijn nopjes ermee. Ik ben alle slijterijen in Leeuwarden volgens mij al langs geweest.
Ook al in Leeuwarden gezocht naar een speciaalzaak. Maar Groningen en Sneek zijn vanuit Leeuwarden heel goed te doen.
Ik dank jullie allen hartelijk en zeer vriendelijk.

patswine.com

Die ken je vast wel in Groningen.
0 x

likeit
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor likeit » 25 Nov 2011, 21:00

Inderdaad is een toppertje, voor mij one of the best ierse geneugten,heb hem in frankrijk gekocht de eerste fles, schrok vd prijs in nl gewoon 12 euries duurder hier.
0 x

Terug naar “Ierse Whiskey”