Clontarf
Clontarf
Met de Clontarf single-malt is voor mij de passie begonnen. Daarvoor had ik al heel veel ervaring met blends (vaak in combinatie met cola). De Clontarf single-malt was een geschenk en die hebben we gewoon opgezopen. En tegen de tijd dat hij bijna leeg was kwam ik erachter dat hij hier helemaal niet of heel moeilijk te krijgen is. Ik heb nog gezocht en slijters gevraagd.. nul. Zelfs op whiskybase komt hij niet voor! Wel leuk dat ik als beginner een single-malt heb geproefd die nog weinigen geproefd hebben. Maar had ik het maar geweten dan was ik even wat zuiniger geweest.
Iemand een idee waar je deze fles in Nederland kan krijgen?
Iemand een idee waar je deze fles in Nederland kan krijgen?
0 x
Re: Clontarf
Ik ben er inmiddels achter dat ze bij een groothandel wel te krijgen zijn. Misschien binnenkort dan ook in de slijterij?
0 x
Bushmills schreef:... Zelfs op whiskybase komt hij niet voor!
Dat heeft een andere reden en te maken met de doelstelling. Daarin staat namelijk:
Whiskybase highlights two elements: you as whisky lover and the Scotch single malt
Inmiddels is dat idee veranderd (nog niet in de originele doelstelling (Menno !) en wordt er gewerkt aan ondersteuning van niet-Schotse malts in de database, maar dat is natuurlijk wel even een klus. De opties zijn er al wel maar de vulling moet nog komen.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Clontarf is bij de meeste whisky speciaalzaken wel te krijgen hoor. Wel bij de Ierse whisky zoeken.
0 x
Life is too short to drink bad whisky
Piet schreef:Bushmills schreef:... Zelfs op whiskybase komt hij niet voor!
Dat heeft een andere reden en te maken met de doelstelling. Daarin staat namelijk:
Whiskybase highlights two elements: you as whisky lover and the Scotch single malt
Inmiddels is dat idee veranderd (nog niet in de originele doelstelling (Menno !) en wordt er gewerkt aan ondersteuning van niet-Schotse malts in de database, maar dat is natuurlijk wel even een klus. De opties zijn er al wel maar de vulling moet nog komen.
Je kunt bij Whisky Base zelf bottles toevoegen "Send a bottle" en deze wordt dan binnen een paar dagen toegevoegd (is mijn ervaring!)
Anyways... wel zie je nog regelmatig de Clontarf Trinity miniaturen staan, 3 flesjes die in elkaar passen, inclusief de Single Malt. Ook in 3x5cl.
Van Zuylen heeft daarnaast nog een andere fles staan.
Daarnaast is ook de Clontarf Single Malt nog gewoon te verkrijgen: zie WhiskyFinder.eu. Ook bij Pat's in Groningen staat hij, evenals bij WhiskySite.nl. Zo heel zeldzaam is hij dus niet, of... hebben we het hier over een hele andere whiskey?

0 x
Ik heb nog geen whisky speciaalzaak gevonden in Fryslân. Maar volgens mij heb ik bij van Wees in Amersfoort wel een goede kans.
0 x
Hij is niet zeldzaam alleen een vrij nieuw merk. Maar Groningen is voor mij beter te doen dan Amersfoort. Ik ga van het weekend maar eens op zoek in Groningen.
0 x
Bushmills schreef:Ik heb nog geen whisky speciaalzaak gevonden in Fryslân. Maar volgens mij heb ik bij van Wees in Amersfoort wel een goede kans.
Oohhh ... staat anders wel in onze lijst hoor: viewforum.php?f=36
Wijn en Whisky schuur, Scharnegoutum (Sneek)
Ik ben in deze "schuur" nog niet geweest maar vroeger wel vaak in de slijterij van Paul Bijlsma toen hij nog in Sneek zat. Heeft behoorlijk wat staan, enthousiast en weet veel van de materie.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Piet schreef:Bushmills schreef:Ik heb nog geen whisky speciaalzaak gevonden in Fryslân.
Oohhh ... staat anders wel in onze lijst hoor: viewforum.php?f=36
Wijn en Whisky schuur, Scharnegoutum (Sneek)
...en ook daar staat de Clontarf Single Malt op de lijst.

0 x
Bushmills schreef:Ik heb nog geen whisky speciaalzaak gevonden in Fryslân. Maar volgens mij heb ik bij van Wees in Amersfoort wel een goede kans.
Moet lukken denk ik, Van Wees is importeur. Er zijn in nl. 2 soorten, de Single Malt en de Blend variant. Beiden erg goed voor hun geld. Wij hebben ze ook ... ( ook via webshop te bestellen evt. )
0 x
Goede tips hé, ik ben helemaal in mijn nopjes ermee. Ik ben alle slijterijen in Leeuwarden volgens mij al langs geweest.
Ook al in Leeuwarden gezocht naar een speciaalzaak. Maar Groningen en Sneek zijn vanuit Leeuwarden heel goed te doen.
Ik dank jullie allen hartelijk en zeer vriendelijk.
Ook al in Leeuwarden gezocht naar een speciaalzaak. Maar Groningen en Sneek zijn vanuit Leeuwarden heel goed te doen.
0 x
-
WhiskyGrunn
- Nieuwkomer

Bushmills schreef:Goede tips hé, ik ben helemaal in mijn nopjes ermee. Ik ben alle slijterijen in Leeuwarden volgens mij al langs geweest.
patswine.com
Die ken je vast wel in Groningen.
0 x
Inderdaad is een toppertje, voor mij one of the best ierse geneugten,heb hem in frankrijk gekocht de eerste fles, schrok vd prijs in nl gewoon 12 euries duurder hier.
0 x