Johnnie Walker serie (Red - Black - Green - Gold - Blue,..)
Re: Johnnie Walker serie (Red - Black - Green - Gold - Blue)
Had nog een restje Black label staan. Net even opgemaakt en vergeleken met een Talisker 10y.
Op zich komt de Black label er nog niet eens zo slecht vanaf. De Talisker is lekkerder maar om te zeggen dat de Black label slecht is, nee dat niet.
Op zich komt de Black label er nog niet eens zo slecht vanaf. De Talisker is lekkerder maar om te zeggen dat de Black label slecht is, nee dat niet.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Hey Jay-Ron. Stel je eens even voor.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
- old-smuggler
- (Whisky)Professional

Jay-Ron schreef:Had nog een restje Black label staan. Net even opgemaakt en vergeleken met een Talisker 10y.
Lekkerder is natuurlijk erg persoonlijk, maar om nu Talisker 10 met Black Label te vergelijken is appels met peren.....
0 x
old-smuggler schreef:Jay-Ron schreef:Had nog een restje Black label staan. Net even opgemaakt en vergeleken met een Talisker 10y.
Lekkerder is natuurlijk erg persoonlijk, maar om nu Talisker 10 met Black Label te vergelijken is appels met peren.....
Denk dat Jay-Ron ook meer bedoelt dat hij ze naast elkaar heeft gezet om te vergelijken en zo de verschillen duidelijk te maken. Denk niet dat hij ze vergelijkbaar / gelijk vindt
Of wel... Jay-Ron
(Welkom btw! Hier kun je je voorstellen
0 x
Nee, wilde gewoon meer de verschillen proeven. Heb ook een Glenmorangie hier staan, maar dat loopt nog meer scheef in een vergelijking met de black label. Zal wat duidelijker in mijn formulering moeten zijn
(Ik heb mijn welkomstwoordje geschreven, dus dan kunnen jullie mij een beetje plaatsen
)
(Ik heb mijn welkomstwoordje geschreven, dus dan kunnen jullie mij een beetje plaatsen
0 x
- saintjimmy
- Senior

Ik heb eigenlijk alleen ervaring met het Black label. Vond hem best wel lekker! Een zuivere, zachte whisky met rook tonen.
Toch vind ik de karakteristieken van single malt leuker om geld aan uit te geven. Zo'n blend is naar mijn mening te perfectionistisch.
Heeft iemand ervaring met het Gold label uit de vriezer?
Johnnie Walker heeft vanuit zijn identiteit en imago toch echt een gigantische 'wauw' factor. Kijk dit bijvoorbeeld:
http://www.youtube.com/watch?v=MnSIp76CvUI
Toch vind ik de karakteristieken van single malt leuker om geld aan uit te geven. Zo'n blend is naar mijn mening te perfectionistisch.
Heeft iemand ervaring met het Gold label uit de vriezer?
Johnnie Walker heeft vanuit zijn identiteit en imago toch echt een gigantische 'wauw' factor. Kijk dit bijvoorbeeld:
http://www.youtube.com/watch?v=MnSIp76CvUI
0 x
-
Mathias
- Actief lid

ik heb zowel red als black geproefd. ik zou black niet geweldig noemen. vond hem iets te zoet (kan dat?).
red daarentegen vond ik een zeer energiek karakter hebben. enorm lekker.
0 x
Mathias schreef:ik heb zowel red als black geproefd. ik zou black niet geweldig noemen. vond hem iets te zoet (kan dat?).
Het mooie is... smaken verschillen en smaak is persoonlijk. Jij kan iets (te) zoet vinden, terwijl iemand anders dat niet vind. Dus ja; dat kan (met het spectrum wat je nu kent).
Met een Red Label zijn we zowat allemaal wel begonnen.
0 x
-
Mathias
- Actief lid

JayDie schreef:Mathias schreef:ik heb zowel red als black geproefd. ik zou black niet geweldig noemen. vond hem iets te zoet (kan dat?).
Het mooie is... smaken verschillen en smaak is persoonlijk. Jij kan iets (te) zoet vinden, terwijl iemand anders dat niet vind. Dus ja; dat kan (met het spectrum wat je nu kent).
Met een Red Label zijn we zowat allemaal wel begonnen.
Vond de Red toch de lekkerste van de twee
Al moet ik de green blijkbaar ook eens proberen.Blue zou het beste bij mij passen volgens hun website.... Misschien ooit als ik geld genoeg heb en geen leningen moet betalen voor een huis / bouwgrond haha.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

De Green Label moet je echt eens proeven. Voor mij is dit de beste JW. Ik heb enkel de Blue Label nog niet gehad. De Black is drinkbaar, maar de Red Label moet ik zelfs niet hebben met een cola. En als je al 150 € moet neerleggen voor een Blue Label ... Er zijn heel wat whisky's die veel beter zijn voor een fractie van die prijs.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
- saintjimmy
- Senior

De enige JW die ik heb geproefd is de Black Label, die vond ik lekker. Ieder zijn smaak varieert, zoetigheid is dus geen probleem. Je zult merken dat je na enige malts/ervaring heel anders aankijkt tegen deze Red Label. Je palet veranderd namelijk ook in de loop der jaren.
0 x
saintjimmy schreef:Je zult merken dat je na enige malts/ervaring heel anders aankijkt tegen deze Red Label. Je palet veranderd namelijk ook in de loop der jaren.
Precies. Dan 'weet je beter', je herkent meer smaken en je weet dus wat er nog meer te krijgen is.
Opzich vind ik die Red Label nog niet zo slecht, maar hij is wel peperig. Wat ik me er van herinner (enige tijd geleden) ook een duidelijke caramel / toffee smaak en rokerig.
0 x
- saintjimmy
- Senior

Misschien is dit wel wat voor jou:
http://www.patswine.com/johnnie-walker-collection-black-green-gold-blue-labels-p-954.html
Zo kan je ze allemaal proeven, tegen een zeer redelijke prijs. Dan heb je de Black, Green, Gold & Blue label. Daarnaast zijn het toch reële flesjes, je kan ze flink proeven. Het is niet na twee slokken over.
Groet,
Marco
http://www.patswine.com/johnnie-walker-collection-black-green-gold-blue-labels-p-954.html
Zo kan je ze allemaal proeven, tegen een zeer redelijke prijs. Dan heb je de Black, Green, Gold & Blue label. Daarnaast zijn het toch reële flesjes, je kan ze flink proeven. Het is niet na twee slokken over.
Groet,
Marco
0 x
-
Mathias
- Actief lid

lijkt me interessant , denk dat ik een van dezer bams binnenstap voor wat miniaturen te zoeken als ze dit hebben. If so ga ik ook eens die "glenfiddich" proberen van 12 y/O
0 x
saintjimmy schreef:Misschien is dit wel wat voor jou:
...en ook hier, zoals ik eerder schreef:
JayDie schreef:...wanneer met en wanneer zonder e en zul je zien dat het op heel veel kaarten in cafe's en restaurants verkeerd staat. Idem voor Johnny, Johnie, Johny, Jonnie, etc... Walker!
Pat's Wine: Distilleerderij: Jhonnie Walker
Tsja... het blijft blijkbaar een lastige naam...

Jammer dat in dit pakket de Red Label afwezig is. Voor die prijs kan er wel een liter bij
Dan had je ze compleet in een set...
0 x
Terug naar “Overige Schotse Whisky”